In urma cu aproape 5 ani imi faceam primul blog, nu din propria initiativa, ci fiindca aceasta era una dintre temele pe care le-am avut in anul I de facultate. Am copiat pe el cateva informatii ce le aveam pe siteul personal si apoi l-am abandonat. Doi ani mai tarziu am descoperit platforma WordPress si de atunci am inceput sa dezvolt pe ea, atat pluginuri, cat si templateuri. Desi nu mi-am pus problema monetizarii blogului personal, analiza vizitatorilor am facut-o constant.
Un blogger de cele mai multe ori este preocupat de monetizare sau de conturarea unui brand personal. In e-book ofer cateva solutii pentru monitorizarea acestor doua obiective principale si nu numai.
Ca blogger, obiectivele tale ar putea fi :
- setarea timpului in site la o anumita valoare, mai ales daca majoritatea articolele le prezinti pe prima pagina fara continuare intr-o pagina noua
- monitorizarea comentariilor din articole ce presupune folosirea event-urilor
- monitorizarea butoanelor de social media daca le ai puse la fiecare articol
- monitorizarea vizitatorilor ce vin prin feed-ul RSS sau prin abonare pe email la articole
- monitorizarea activitatii din AdSense, un cazul in care folosesti acest serviciu
- analiza traficului la modul general pentru a oferi un continut cat mai potrivit vizitatorilor
Despre cum poti seta obiectivele si mai apoi monitoriza datele gasesti detalii in e-book. Alte informatii utile pentru un blogger si care le prezint in e-book sunt cele cu privire la indicatorii de performanta, KPI’s (ce sunt, cum ii obtii, calcule), rapoarte personalizate, filtrarea si segmentarea datelor.
Toate au la baza serviciul Google Analytics. Pentru cine nu este un instrument cunoscut, cartea ofera toate detaliile ce trebuiesc stiute.