Consultanta Gratuita: Optimizarea Conversiei in GPeC(.ro)

Pentru cine e mai nou in domeniu si nu stie prea multe despre GPeC, recomand o scanare rapida a articolului 10 lucruri pe care SIGUR nu le stiati despre Gala Premiilor eCommerce!. La aceste lucruri mai adaug ce-mi vine acum in minte. Este singurul eveniment in care organizatorul si-a dat premiul de cel mai bun blogger si cel mai bun jurnalist in ecommerce (asta fara a fi jurnalist!), iar cand unul dintre castigatori s-a dovedit a fi un spammer, organizatorul nu a avut cojones sa-i retraga premiul, cum se face in lumea civilizata. Pe langa asta, spam agentia anului era si este in juriu pe partea de SEO, deci tot o situatie in care unul dintre cei implicati in eveniment este premiat.

Acum ca am scapat de introducere, sa trec la lucruri serioase. Cred ca voi face curand o rubrica de consultanta gratuita in ceea ce priveste optimizarea conversiei si a campaniilor de promovare deoarece piata are nevoi mari. Dupa WebDigital, NewsMag, emag si altii, credeam ca unii au invatat ceva, iar articole de lucruri basic in conversie nu voi mai scrie.

Home Page-ul

home

De mentionat ca nu e vorba de design in tot ce scriu, acesta e potrivit anului 2013 si evenimentului, insa in ceea ce priveste conversia, situatia nu e sexi deloc. Sa ne imaginam un vizitator normal, interesat de e-commerce cu tot ce presupune el. Acceseaza siteul gpec.ro si incepe distractia in experienta lui de navigare in site si auto-convingere sa se inscriere la eveniment.

  • Cand este evenimentul? asta dupa ce am presupus in prealabil din logo ca e vorba de un eveniment
  • Unde se tine evenimentul? defapt, ce vrea sa spuna cu Gala Premiilor eCommerce Scoala de Vara, o gala cu scoala in vara??? Trec peste, nu incerc acum sa inteleg ce a fost in capul lor cand au ales numele
  • Bine, bine, deja sunt confuz, dar vreau totusi sa vad speakerii, slide-ul asta ma amageste ca ii anunta si totusi mai sunt 20 de zile pana la eveniment. Ma bucur ca sunteti de 8 ani, dar eu vreau sa vad cine si ce prezinta anul acesta.
  • Program sau Agenda nu gasesc in homepage, dar cel putin un buton de inscriere ca acolo sigur gasesc mai multe. Off, nici asta nu am. Ce fac? inchid sau dau click totusi la intamplare. Hai sa aleg asta cu ClickTale ca pare interesanta si chiar pot sa dau click ca ma duce undeva…sper.

LIFT Model
Revenind la lucruri teoretice, vizitatorul de mai sus e unul tipic, poate fi chiar unul experimentat de online, dar ajunge inevitabil in situatia clasica din optimizare. In oprimizarea conversiei exista mai multe modele, probabil cel mai cunoscut este LIFT, dezvoltat de Chris Goward si descris cu exemple aici. In situatia GPeC, motivatia exista si impinge vizitatorul spre conversie. Problema majora este la Relevanta si Claritatea, acestea practic nu exista, iar Anxietatea si Confuzia au toate motivele sa se instaleze.

lift_475px2

Landing Page Eveniment

Vizitatorul s-a riscat totusi sa dea click si sa ajunga undeva unde, cel putin afla ce e cu ClickTale, ca altceva mai bun oricum nu avea in homepage. Pagina este mai jos e ce care a aparut:

alllp imagine full

 Revenind in mintea vizitatorului:

  • Era vorba de ClickTale, unde este informatia?
  • Nu am ce am sperat, dar am aflat care-i pretul evenimentului si cand este. Totusi, locatia unde-i ?
  • Am gasit si speakerii, nu-i rau! insa nu exista Agenda evenimentului, desi mai sunt 20 de zile pana la el…
  • Desi am obosit cautand detalii, nu sunt multumit pe deplin de ce am gasit, am sa merg totusi si la inscriere, poate acolo aflu mai multe.

Inscriere

Din nou in mintea vizitatorului care tocmai a ajuns in pagina de mai jos.

inscriere

Imagine full

  • Hai ca-i bine, dupa 3 pagini am reusit ce la orice alt eveniment aflu din home page. Am gasit si locatia… in sfarsit.
  • Unde-i formularul de inscriere?  vai ce proces complicat de inscriere!
  • In 48 de ore primesc factura? pana pe 15 cotombrie e un pret, dupa cat este? Gratis?
  • In anul 2013 in care totul e online, un organizator de evenimente dedicate mediului ecommerce imi cere confirmare de plata?? Nu pot plati online???
  • Astea fiind spuse, dragi organizatori eu va doresc succes, pe mine nu ma convingeti ca va pricepeti in ecommerce din moment ce mi-a luat atat de mult sa aflu cateva detalii minime

….

Pasii si situatiile de mai sus ale vizitatorului imaginar sunt situatii intalnite constant in optimizarea conversiei. Nu ai voie sa scapi din vedere obiectivul siteului/business-ului, iar in cazul GPeC e clar ca obiectivul e inscrierea la eveniment si tocmai asta e ignorata.

Oricum ar arata siteul, informatia esentiala apare peste tot in site. De vreun an de zile tot analizez evenimentele din Europa si cele relevante si interesante le-am grupat in acest articol. Pe nici unul dintre siteurile de prezentare ale lor nu am gasit problemele de mai sus, fiecare cu abordare lui, insa minimul de informatii e la locul lui.

Pagina de inscriere e slaba, probabil mai slaba si mai confuza nici ca se putea. La fel si inscrierea, cu asa abordare zici ca-i club exclusivist si nu-si doresc inscrieri. Am incercat sa gasesc o explicatie logica pentru faptul ca la un eveniment unde parteneri sunt Visa si MasterCard, nu se poate plati online… nu, nu am gasit. Ca parteneri puteau arata multe on-line, dar nu au facut-o.

Concluzii

421046580_229958937

Mult fum pentru nimic, cam asta e concluzia unui eveniment care se autointituleaza reprezentativ in ecommerce. Ca proprietar de magazin nu mi s-ar parea normal sa iau parte la un eveniment care nu e capabil sa se ajute pe el. Cum sa-mi spuna mie un juriu ca am ruperea fluxului liniar de comanda, spre exemplu, cand siteul evenimentului nu are nici macar minimul de informatii in home page, iar landing pageul de inscriere e o gluma. De ce nu ar fi TeComm evenimentul anului, ca prezentare si abordare e net superior in acest moment?

Dar de ce nu am avea un singur eveniment dedicat general ecommerce-ului si sa arate ca cel din Paris? E foame mare in piata si cat timp vor exista multi care nu inteleg ce-i aia calitate, vor exista constant proiecte/evenimente pentru a lua 5 lei pentru nimic. Piata nu se creste cu nimicuri, e nevoie de munca si nu de premii date pe checklist-uri generale neadaptate proiectelor. De aia 69 de euro dati pe bilet mai bine luati cateva carti relevante sau mergeti doua zile la TeComm care pare un eveniment mai bun in acest moment.

Faptul ca un om de la vanzarile ClickTale vine la eveniment, e aproape nimic. Nu vine un consultant de-al lor care ar putea aduce plus valoare, scopul lui e unul singur, promovarea tool-ului si convingerea magazinelor sa continue, ca nu degeaba l-a oferit gratis la 150+ magazine. Oricum, sa spui ca dai o luna un tool de 1000$ in conditiile in care analizele cu el se intind pe luni de zile, e o gluma prosta si o palma data celor care s-au inscris. Un detaliu scapa organizatorilor si as vrea sa cred ca sunt constienti de asta, dar nu o spun ca nu e ok. Optimizarea conversiei si imbunatatirea unui magazin online se face de la 3 luni in sus, iar pentru a face asta pe langa tool-uri ai nevoie si de un consultant. Consultant care iti percepe un cost per ora considerabil, iar una peste alta te trezesti cu un cost de mii de euro ca sa te joci cu ClickTale. Tool-urile nu fac nimic singure, au nevoie de minti inteligente in spate.

Daca ma uit la ultimii 5 ani, nu vad nici un eveniment in Ro care sa fi ridicat nivelul relevantei si calitatii informatiei. In loc de o directie spre normalitate, totul se transforma in circ, in care la un eveniment despre ecommerce keynote-ul e tinut de un actor cu ceva glumite. Am mai zis-o si o repet, pentru multi onlineul se duce incet, dar sigur spre ceea ce face acum politica, paine si circ, vorbe nu fapte. Astept momentul in care despre ecommerce o sa vina sa vorbeasca un manelist, la urma urmei, ei sunt in top la preferinte pe Youtube.

Sper ca si anul acesta la GPeC sa se discute problema ultimilor ani, “ce valoare se trece la Goal Value?”, iar mai marii industriei sa decida, cu unanimitate de voturi, ca se trece “1” pana la urmatoarea editie.

PS: Intre timp va recomand sa va abonati la newsletter-ul Funnel despre web performance. Avem planuri mari cu el si pe toti abonatii ii vom delecta cu articole premium si resurse livrate exclusiv prin newsletter.

Sursa Gif-ului: gifpins.com

Leave A Comment

Your email address will not be published.