GMP PR de la teorie la practica

tops

Citeam aseara acest articol si mi se parea bine scris si la subiect. Ma asteptam la mai multe idei si ceva din categoria “ca specialist as fi facut” dar na, cred ca e defect profesional si vreau eu prea multe exemple. La primul zbor al celor de la Malaysia Airlines am fost prins de subiect. Intamplator zburasem cu ei in aceeasi zi prin acceasi zona unde a disparut de pe radare MH370. Asta m-a facut sa-i urmaresc in comunicare continuu vreo luna. Eram curios ce se intampla dar eram curios si cum discuta si raspund in social media. La a doua criza a lor, cea din Ucraina (MH17), s-a vazut o imbunatatire in comunicare. Eu ca si client i-am vazut mult mai pregatiti in comunicare decat prima data. Acum vina lor e prea mica ca sa cauti scuze si mesaje de comunicare “cu suflet” cum se sugereaza in articol.

Revin la GMP PR ca nu despre aviatie este discutia. Cand citeam articolul ma gandeam de ce nu au scris fix de Napolact si acel scandal pornit pe 15 iulie. Asta chiar avea legatura cu Romania si intamplator cu ei ca este unul din brandurile din portofoliu. Nu am stat acum sa vad sirul evenimentelor, dar ceva concret de la brand ca raspuns la scandal cred ca abia astazi (22 iulie) a venit cu acest interviu. In presa din ce vad primul articol serios e pe 21 iulie. Cu sau fara plan de criza, asa ceva trebuia sa apara in maxim 24 de ore ca sa nu se duca stirea prea mult. Ma uit in Google si sunt foarte multe articole in presa si bloguri care au tot aparut zi de zi. Ma uit la interviu si vad ca nu e nici o regie in spate, omul pare natural si bine pregatit. Si intrebarea aia clasica de client: De ce *** v-a luat o sapamana sa veniti cu ideea asta?

Din ce vad eu nu e ceva nou, au mai avut probleme pe acest subiect cei de la Napolact. Unde-i planul de criza de care se vorbeste in articol? unde-i echipa aia gata sa intervina? Nu o fi fost in 2010 la GMP dar ca agentie tocmai de preventie vorbesti in presa.

În calitate de consultant de criză recomand constant clienților sesiuni de issue mapping și pot spune că în proporție de 35% apar riscuri reputaționale pe care nu le-am fi trecut pe hârtie dacă nu organizam aceste sesiuni. Prin urmare, îmi este greu să cred ca această tragedie nu putea fi evitată de cineva care punea o întrebare „stupidă” într-un brainstorming banal. (din Forbes)

Cam ce sanse era ca Napolact sa aiba iar probleme cu laptele din Ungaria avand in vedere ca era ceva ce au mai avut? Asa-i ca nu avea cum sa apara si nu a fost luat in calcul?

*

Si screenuri la ce mentionez mai sus in caz ca dispar unele articole.

zoso-interviu-napolact prima stire ceva decent forbesp1 forbesp2

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *