Pe surse: Informatii in premiera de la unul din speakerii GPeC

Am reusit sa obtin “pe surse”, cu 5 zile inainte de evenimentul anului in e-commerce, cateva dintre cele mai importante idei pe care unul dintre speakeri le va prezenta la eveniment. Fiind un eveniment de ecommerce, iar speakerul proprietar de business de succes, va vorbi despre cele mai importante aspecte care au dus la dezvoltarea shop-ului pornit cu o “suma mica de bani”.

Direct din draftul de prezentare, 14 idei unice in industria mondiala

1. Adaugarea de muzica pe site a crescut conversia cu peste 50%, a fost fantastic si de necrezut sa folosim acest truc vechi de mii de ani. Ne gandim sa facem un A/B testing cu manele si muzica clasica.

2. Cea mai tare chestie a fost ca la meniul central, la over, sa avem o navigare greu accesibila si sa arate foarte ambiguu si neclar. Asta ne-a crescut traficul in categorii foarte mult, iar exit-ul din pagini a crescut vertiginos. Chiar nu ne dorim sa stea mult in site daca nu au bani, hosting-ul ne costa mai mult decat ne-a costat siteul. Din ratiuni de costuri, nu am cumparat mai mult spatiu intre butoane.

1

3. Butonul de Adauga in cos netradus in Romana a crescut fantastic rata de adaugare in cos.

4. Pozitionarea butonului de Adaugare in cos in partea de jos unde sa nu-l gaseasca nimeni a crescut “pana la Dumnezeu” rata de conversie la femeile cu varsta de peste 50 de ani. Inca nu am gasit o explicatie. Ceva sugestii?

5. Ajutati de Seomonitor am crescut “super mult” pozitionarea in SERP adaugand cateva zeci de linkuri in footer, metodele clasice sunt cele mai bune. Tot ei ne-au invatat sa scriem si meta keywords, o multime de cuvinte optimizate am scris acolo.

2

5

6. In top 5 pagini sunt 3 pagini de “toate”, inca nu am gasit o explicatie avand in vedere ca sunt ale unor sectiuni cu 2-3 produse. Chiar nu are sens sa accesezi butonul cand le vezi pe toate din prima.

7. In 9 din 10 comenzi marimile sunt la intamplare, inca nu am gasit o explicatie, dar ne gandim… de un an… sa cerem din prima, la adaugare, sa aleaga marimea.

8. In 1 din 10 comenzi gasim si cate un designer viu comandat cu tot.

9. Pastrarea pe site a mentiunii ca promotiile expira in urma cu 2 luni a crescut numarul de abonati la newsletter.

3

10. In 6 din 10 telefoane primite, suntem intrebati unde este Cosul de cumparaturi. Din cei 6, 4 intreaba, probabil preventiv, de unde isi pot crea un cont de utilizator.

11. Ne-am dat seama, ca daca dorim sa vindem Corsete, ar fi indicat sa adaugam produse pe site in aceasta categorie. Nici acum nu le avem, ca multe altele de fapt, insa nu e sezonul lor.

12. Am crescut vanzarile la accesorii, afisandu-le pe cautarile interne de rochii.

4

13. Din ratiuni de costuri, am facut un singur search pentru ambele limbi, nu stim sigur, dar banuim ca ne ajuta sa fim sunati mai mult.

14. Am renuntat la butoanele de call to action din homepage si la produse pentru a nu deruta vizitatorul si sa-l punem sa gaseasca prin site cu ce ne ocupam.

***

Acest articol este un pamflet, la fel ca si evenimentul anului in e-commerce. Nu ai cum fi relevant cand inviti oameni care sa vorbeasca de cele de mai sus, chiar daca sunt lucruri imaginare… dar reale in unul din magazinele prezentate ca “bun asa”.

Pana atunci, va recomand o cronica a unui eveniment de top in industria europeana.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *