Nu eu am descoperit situatia, am vazut-o pe Facebook, dar nu mai stiu la cine. Daca se simte cineva cu drepturi de autor, sa tipe sa scriu sursa.
Scriam intr-un articol precedent de situatia in care multi liciteaza pe brandul lor in semn de brand protect, dar in realitate e doar o iluzie pentru a consuma banii clientului sau o lipsa de viziune in strategie. Tot o lipsa de viziune, din punctul meu de vedere, este si atunci cand apari pe cautarea fixa a concurentilor tai in situatii unde brandul conteaza foarte mult. Pe unii e imposibil sa apari deoarece sunt deja protejati de AdWords, insa daca brandurile sunt de nisa (sau mai putin cunoscute), nu e greu sa iesi in top.
Aceasta situatie e si in programele de afiliere din .ro. Aici, 2Parale, din lipsa de altceva mai bun, “au atacat” Profitshare-ul prin AdWords. Profitshare-ul a fost pe pozitie si a sarit sa-si apere brandul, iar rezultatul e mai jos.
In situatia aceasta, Profitshare-ul ocupa foarte mult din zona de paid, iar relevanta anunturilor pe care le-am vazut rulate este mult mai buna. Eu sunt convins ca orice click luat de 2Parale in aceasta zona e finalizat cu un bounce sau un exit rapid, ca de conversii nici nu poate fi vorba. Cine cauta numele unui program de genu, cauta ca stie despre ce e vorba, iar orice aterizare in alta zona e urmata de o confuzie. Aici nu discutam de retail unde cauti laptop dell ieftin la un anume magazin online si nu e un deranj mare daca ai ajuns in alt magazin. Daca chiar crezi ca poti fura clienti de la concurenta prin aceasta metoda, chiar nu ai inteles nimic din ceea ce inseamna business.
In replica, ProfitShare, sta cuminte si nu se complica cu atacul pe cautarea 2Parale. Insa 2Parale, cu acelasi anunt general si prea putin relevant, apare si pe cautarea lor.
In conclzuie, felicitari echipei Profitshare pentru luarea de pozitie, la acest meci e 1 zero pentru ei in lupta cu echipa 2Parale.
Salut Bogdan,
nici vorba – ce se vede acum e reactia noastra la brand biddingul facut de ei pe “2Parale” incepand de saptamana trecuta. Si nu s-au oprit, au pauze de buget (de neinteles, stiu).
Interesul lor este evident – volumul de cautari dupa brandul nostru este de cateva ori mai mare, poate oricine verifica asta. Si tot in mod evident ei isi doresc sa fure clienti de la noi, noi nu prea am avea ce sa furam de la ei.
In privinta landing page-ului folosit de noi, crede-ma – rezultatele sunt ok.
Multumesc. Da-ne te rog un semn cand vrei sa scrii despre noi, raspundem la orice intrebari.
Dorin, multumesc pentru punctul tau de vedere, nu am neclaritati pe moment la care sa am nevoie de informatii din interior, dar daca este cazul, apelez.
In articol exprim situatia din ceea ce am vazut in ultimele 3 zile, oricate cautari am facut pe al vostru brand, nu am gasit decat un site sau doua din .com, in rest nimic. Nu te contrazic ca ar fi “atacat” ei primii, insa cand treaba e serioasa, bugetul nu conteaza. Iar in situatia aceasta, voi sunteti cei agresivi, nu ei.
E clar ca nu ati avea ce lua de la ei, clientii lor (probabil cu cateva exceptii), au fost ai vostri pana sa plece. Reteaua de afiliati e deja facuta demult, nu convingeti pe nimeni acum cu o campanie de AdWords.
Cat despre volumul de cautari pe brandul fiecaruia, e doar o iluzie pana nu exista date precise din WMT. Cu un landing page de genu http://screencast.com/t/2vMxvr76, nu prea poti spune ca ai rezultate ok, ca nu ai ce masura acolo, ca sa nu mai zic ca acesta nu e landng page pentru o campanie pe concurenta.