Ghidul Antreprenorului de Succes – Comunicarea in Online

Acum ceva timp scriam pe Twitter ca numarul antreprenorilor romani a depasit numarul business-urilor de succes.  Nu s-au schimbat prea mult de atunci, unii chiar au mers mai departe si au strategii complexe de comunicare prin care marcheaza succesul pe care-l au. Cum antreprenor nu sunt, m-am gandit sa explorez succesul altora si sa incerc sa invat ceva din asta. Nu sunt rau sa tin pentru mine si impartasesc cu tine cele mai bune metode de comunicare. Daca ai identificat si alte idei le poti posta in comentarii.

original

Pentru a fi usor de urmarit, le-am impartit in doua categorii principale.

Comunicarea in presa si comportament in societate

1. Mergi la toate evenimentele posibile

Nu conteaza daca sunt sau nu relevante pentru ceea ce faci tu, important este sa fii acolo. Gandeste ca toti oamenii de succes fac asa, e posibil sa pierzi contractul vietii.  Marchezi asta prin minim 100 de poze din sala in care are loc evenimentul si prin postari live. Nu trebuie sa fii atent la ce se spune, ia din zbor o idee si posteaz-o pe Facebook sau Twitter. Daca ai timp sa traduci vreo prezentare sau idei de pe la altii, musai trebuie sa fii speaker.

2. Interviurile in presa

Fiecare interviu aduce o crestere a business-ului. Nu conteaza ca ai sau nu un plan de business sau strategie pe anul in curs, procedeaza ca un antreprenor adevarat si gandeste doar in termeni de PR. Nu conteaza in ce moment a anului te afli, vorbeste de ce iti propui sa faci anul curent si care-i cresterea fata de anul precedent. Nu uita sa zici ceva de EBITA, asa vede concurenta ca te pricepi la chestii financiare. Nu fi egoist si vorbi doar de tine, baga ceva de echipa sau parteneri.

3. Cum comunici cifra de afaceri

Regula de baza la cifra de afaceri este exagerarea. Daca nu stii cat vei creste deoarece nu ai un plan, da asa de la tine o crestere de minim 30% fata de anul anterior. Daca esti in prima jumatate a anului, poti lejer sa spui de 2-3 ori mai mult decat estimezi sa cresti. Mergi la sigur cu asta ca pana apar rezultatele financiare se uita tot. Cifrele de afaceri se raporteaza in milioane de euro, nu conteaza daca sunt 200 000 euro, zi 0.2 milioane euro. Daca nu ma crezi, citeste articolul acesta in care un pusti antreprenor de succes spune ca a facut 0.6 M in 2012 si in 2013 face 1M. Cifra de afaceri pe 2013 nu arata o crestere vizibila, dar ce mai conteaza ca oricum nu scrie nimeni de asta. Orice antreprenor are in viata succesuri, dar si eșece.

4. Comunicatele de presa

Chiar daca vremea comunicatelor de presa a cam apus, nu uita totusi acest canal de comunicare cu lumea. Pentru unii vei arata ca un politician care taie panglica si la o buda, dar in ochii clientilor arati ca ai succes. Imi vine in minte perioada 2008-2009 cand o agentie in voga atunci dadea comunicat de presa dupa fiecare prostie facuta. Devenise celebra expresia “bai ce-ar merge un comunicat de presa acum”.

5. Investitorii si clientii vitali

Investitorii sunt cei care te fac om, iar pentru servicii clientii mari sunt cei care te ridica. Nu toti au noroc la investitori mai ales cand nu ai ce oferi. Dar sunt solutii si pentru asta. Cauta o matusa, un prieten bun, un naș, orice, numai sa fie om de incredere. El o sa se faca ca investeste in ideea ta sau iti cedeaza compotenta vitala a businesului pe care-l conduce (marketingul spre exemplu). Dupa un an cand toata lumea uita de unde ai pornit, vine si te cumpara. Tu devii antreprenor de succes iar el ramane omul de incredere pe care poti conta.

6. Timpul cu familia

Toti vorbesc despre timpul pe care-l mai ai pentru familie daca esti antreprenor. Dar nu te descuraja ca nu ai timp de toate, poti cel putin sa te folosesti de mediul fericirii (Facebook) si sa pui poze cu copii. Scrii o chestie de genu ce bine e sa fii anteprenor langa o poza cu copilul sau sotia. Musai sa o postezi in mijlocul saptamanii, pe la pranz, cand toata lumea e plina cu treburi. Iti iei cateva zeci/sute de likeuri si cu asta ai rezolvat cu toate pe anul in curs.

Comunicarea in social media

high-five-fail-awkward-funny-gif-977704

7. Aplicatii pentru activitati sportive

nike+, fitbit, endomondo, runtastic iti sunt necunoscute? imi pare rau sa te anunt, dar faci sport degeaba. Nu fi fraier si da share la fiecare kilometru de activitate. Marimea conteaza, chiar si aici. Daca nu stii ce sunt, cauta rapid pe Google si aliniaza-te cu lumea antreprenorilor adevarati.

8. Check-in de unde mananci sau bei de fiecare data

Serios, chiar nu faci asta? Musai trebuie sa dai check-in unde iti bei dimineata cafeaua sau unde mananci pranzul. Daca cina este in familie si atunci trebuie sa marchezi momentul sa vada toate rudele ca esti responsabil. Ce mancare acasa, ce gatit… mancat in oras sa arati la toti concurentii ce bine iti merge. Totusi sa nu uiti ca la cafeaua de dimineata sau la pranz sa adugi cuvantul magic “business” pe langa orice scrii.

9. Check-in la birou cand ajungi acolo

Una dintre regulile de baza in business chiar si calendarul de la google ar trebui sa aiba asta setat default ca eveniment. Mai mult, chiar ar trebui adaugata functia asta in aplicatiile mobile, iar cand ajungi la birou sa se faca auto check-in. Altfel chiar nu ai cum demonstra ca ai ajuns la birou si urmeaza sa lucrezi cu spor.

10. Check-in de la aeroport

La cat de scumpe sunt zborurile interne ar fi culmea sa nu faci asta. Musai de fiecare data cand esti la aeroport si te pregatesti sa pleci la cel mai import client. Doar asa arati la toti ca iti merge bine si tu te dai doar cu avionul. Iara daca o faci, fa asta cum trebuie. Poza la plecare, poza la aterizare si musai sa razi de ATR-urile Tarom ca sunt mici si au elice.

Recunosc ca si eu am avut apucaturi de astea cu check-in la Otopeni, desi nu sunt atreprenor cu succesuri. Dar m-am calmat repede cand am vazut ca intr-o luna mai multe erau check-in-uri de aeroport decat alte postari.

11. Postarile pe Facebook

Daca pe Twitter cei mai multi au luat o directie clara si au un focus, pe Facebook doar izolat. Facebook-ul permite liste de prieteni si postari pe ele. Nu e cazul sa-ti bati capul cu asta, baga printre postarile de business si unele in care tunzi catelul, te enerveaza unul prin trafic sau alte treburi personale. Nu conteaza ca mamaie si tataie nu inteleg ce-i aia optimizare, seo, EBITA sau alti termeni de genu, ei se vor bucura cu cele cateva poze in care apari tu si familia, catelul, purcelul etc.

***

Nu cred ca are sens dar am sa punctez ca articolul este un pamflet si trebuie tratat ca atare. Consumul moderat din cele de mai sus e placut si interesant pentru cei din jur, dar ca orice lucru facut in exces devine penibil la un moment dat.

 

Sursa GIF 1: elitedaily.com

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *