Searched for ""

Despre Google Consent Mode V2 – fără detalii tehnice și ce ai de pierdut dacă nu-l implementezi

În mai 2018 a intrat în vigoare directiva UE cu privire la protecția datelor cu caracter personal, pe scurt GDPR. De la acest moment, mare parte dintre siteuri întreabă utilizatorul ce părere are despre cookies și indiferent ce alege, se face colectare de date. Ops, inclusiv la mine pe blog se întâmplă la fel

După 6 ani, Google a luat inițiativă și promite să facă colectare de date în scop de publicitate doar de la cine își dă acordul. Așa că din martie 2024 colectarea datelor din Google Ads/Analytics are șanse să fie afectată fără implementarea Google Consent Mode V2.

Continue reading

Ce nu se spune despre Google Analytics (GA4)

Unii numără zilele până GA3 închide colectarea, alții numără sutele de ore pentru a înțelege problemele diverse pe care GA4 le are și a căror rezolvare nu pare că are un sens sau nu există. Pentru mine se fac aproape trei ani de când interacționez cu GA4, asta pentru că am făcut tracking-ul pentru Carrefour App și am ales în loc de GA3 (App + Web) să implementez GA4, în beta.

În acest timp am interacționat cu câteva zeci de proiecte la nivel de setup&personalizare și am pierdut multe nopți în a încerca să fac debug pe probleme fără sens. Ce am adunat eu ca lucruri sensibile și despre care se vorbește mai puțin:

Continue reading

Postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor

Sună a clișeu de influencer, dar chiar am fost întrebat de multe ori în ultimii ani ce părere am despre întreținerea canalelor de social media și mai ales, cât de des recomand a se publica. Totul derivând de la “nesimțitul de Facebook” care nu mai oferă expunere organică/gratuită… de parcă ar fi ONG.

Răspunsul meu e și cel care a dat titlul articolului, postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor. Nu am recomandat și nu îți recomand să iei de bună această observație fără o analiză. În cazul discuțiilor mele, de câteva ori în urma analizei s-a ajuns la concluzia că se justifică publicarea frecventă pe Facebook/Instagram.

Continue reading

A/B testingul a murit, AI-ul a învins!

De curând, Google a anunțat că va închide Optimize din luna septembrie. Ceva din el va fi mutat sub Google Analytics 4. Că are sau nu sens această mutare e mai puțin important, dar ce înțeleg eu de aici e că zona asta de testare nu prea își mai are sensul în digital la scară largă și așa cum eram obișnuiți.

Probabil și folosirea instrumentului a contat în decizia de închidere. În piață mai sunt ceva furnizori de astfel de tooluri, dar real e o zona care a trecut în umbră o dată cu personalizarea bazată pe AI, care e tot mai facil de implementat.

Continue reading

ChatGPT e noul Clubhouse

Doar 7 ani și 2 miliarde de dolari au fost necesari pentru a face un tool care știe să răspundă smart cu bucăți de text întâlnite în materialele web procesate. Da, despre ChatGPT este vorba. Colectarea pe versiunea pe care ne jucăm acum s-a încheiat la final de 2021 (sau pe acolo). Lansarea efectivă a versiunii a fost în 30 noiembrie 2022.

Deci, tot procesul acesta de “înțelegere finală” înainte de examen a durat doar 11 luni. Proabil ar fi durat mai puțin dacă nu se certau cu kenienii plătiți cu câțiva dolari să facă “antrenamentul”.

Continue reading