E chiar asa de greu sa vinzi turism online?

Avem cumparatori, dar noi nu vrem sa le vindem nimic. Cam asa s-ar putea rezuma situatia in cazul multor agentii de turism ce isi prezinta ofertele pe internet.

Examinam anunturile AdWords ce au referire la pachetele de revelion, iar concluzia a fost una singura: Nu vor sa vanda. Probleme  sunt atat la nivelul campaniei AdWords, cat si la nivelul paginii destinatie (sau siteul).

Despre

In august, Gabriela Andrei aborda problema promovarii ofertelor pentru Craciun/Revelion iar concluzia a fost ca perioada buna de start e luna septembrie. Un varf pe cautarile analizate de ea era in prima saptamana din octombrie. Acum in noiembrie am fost curios sa vad cum abordeaza agentiile AdWord-ul pe partea de oferte de revelion.

Prin comparari repetate ale destinatiilor intens promovate de agentii, am obtinut un asa zis top pe destinatii cautate. Acesta ar fi Viena, Paris si Praga, toate cu rezultate pe “revelion + destinatie”. Varianta de “revelion + an + destinatie” nu ofera nimic in plus, topul e acelasi.

Am ales spre analiza Praga si Paris. Pe aceste doua cuvinte situatia sta in felul urmator:

Targetare? Ce-i aia?

O problema mare pe anunturile din AdWords e targetarea, iar aceasta nu e intalnita doar la ce am analizat eu acum. E foarte simplu sa targetezi general cuvantul revelion (forma ampla) si oriunde apare revelion, intra si anuntul. Pe multe combinatii de cuvinte nu e o problema foarte mare sa vezi netargetarea, la urma urmei nu poti aborda orice long tail, insa pe unele e chiar derutant. Dupa cum atrageam atentia in articolul precedent, anunturile AdWords din top 3 iau clickuri ca un anunt organic, in concluzie anunturile netargetate aduc vizitatori multi si cel mai probabil, neinteresati de ce se prezinta in pagina. Rezultatul cel mai frecvent e unul singur, un bounce rate foarte mare sau un volum de leaduri foarte mic.

Si pentru a intari ideile de mai sus, anunturile vazute de mine in cursul zilei de ieri au fost urmatoarele:

Revelion Praga


Revelion Paris

Concluziile nu isi mai au locul, analizeaza cele doua imagini si e suficient.

Stiu cum crestem rata de click! Mintim “putin” in anunturi!

Unul dintre putinele anunturi relevante din “revelion paris” spune urmatorul lucru: Pachet 4 nopti MD de la 176 € /pers . Petrecere in Cabaret Paradis Latin! . Deja esti convins, asemenea oferta merita atentie. In site insa lucrurile stau diferit. Nici urma de acel pret pe undeva, singurul evidentiat e cel de 699 € /pers .

Cum la noi e o moda sa treci un pret ce nu include toate taxele minime si obligatorii, mai jos mai exista o mentiune: Pret minim estimat / pachet (transport inclus) de la: 942 € / persoana. De la 176 euro si pana la 942 euro mare e drumul.

Tot pe principiul de preturi mici, dar fara toate taxele e si una din ofertele promovate pe Praga.

Cu asa atitudine e clar ca nu vor sa vanda, mai mult lauda. Eu unul nu asi avea incredere prea mare intr-un astfel de comportament.

2 Comments E chiar asa de greu sa vinzi turism online?

  1. Razvan Alexa

    cea mai mare problema cu ppc in turism e conversia slaba si ciclul de cumparare care trece de 60 de zile…asa cum o fac baietii mai bine nu s-ar mai deranja

    foarte buna analiza, poate iti vin cativa clienti 🙂

  2. Bogdan Pantoc

    E o piata mai delicata, dar conversia e cam dupa masura implicarii. La campanii de genu e clar ca e foarte slaba.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *