Ce aduce in plus un cont platit de Google Analytics

premium

In perioada in care eram mai activ pe zona de media*, purtam constant lupte dure pe masurarea rezultatelor. Marea problema era discrepanta mare intre click-uri si vizite**. Toti aveau scuzele si explicatiile la ei si mi le virau, cred, cu copy/paste. Nu stiau insa ca de partea cealalta a email-ului e un om care stie ceva mai mult web analytics. Dupa un timp s-au obisnuit si am avut colaborari bune.

La un moment dat, pornesc aceasta discutie cu discrepanta intr-o postarea a unui pioner din online-ul autohton. Parerea lui era ca de vina e siteul ca masoara cu un cont de Google Analytics gratuit, nu unul Premium. Si discutia s-a oprit aici, la acea vreme nu aveam acces la un cont platit.

Ce (nu) aduce in plus un cont platit

In cateva cuvinte simple, diferenta intre gratuit si platit e la modul in care se realizeaza colectarea si mai apoi raportarea. Pe gratuit sau cont Standard, la siteurile mari (sa zicem peste 500k vizite/luna), datele vor fi obtinute prin estimare pe un esantion care nu poate fi schimbat. Nu se intampla la toate rapoartele, dar la o buna parte dintre ele si in special pe zona de conversie si segmentare. Si la cel platit exista esantioane, dar exista si varianta de a vedea rapoartele si pe toate datele colectate. La cele care trec de limita contului Standard, datele pot fi ignorate si implicit rapoartele sa nu mai reflecte realitatea.

De cateva luni, doi dintre clienti au trecut la Google Analytics 360. Intre timp si-a schimbat numele de Premium in 360 si face parte dintr-o suita cu mai multe produse de digital marketing. Eram foarte curios de cum vor evolua datele dupa acest moment. Nu aveam asteptari prea mari ca stiam cam pe unde sunt cu colectarea si cat din date imi sunt estimate si cate sunt brute.

Prima dintre diferente, aparuta chiar de curand, e bara de header :)) Cred ca a aparut mai mult ca sa te simti special si nu dai banii chiar degeaba. Dupa care, strict vizual si pe rapoarte, diferentele sunt aproape inexistente. Daca ai magazin online atunci chiar sunt 2 rapoarte exclusiv in GA360 si pe care le-am gasit foarte utile. Bine, pot fi utile pentru oricine are obiective importante de masurat, dar pe magazine online le vad mai folositoare ca pentru siteurile de generare de leaduri.

Unul dintre rapoarte e pe analiza de ROI si al doilea este pe atribuirea conversiilor. Din cel de atribuire este imaginea de mai jos.

model

Tot la raportare ar mai trebui mentionata si integrarea cu Double Click, pe contul gratuit aceasta nu este posibila. Mai departe de aceste cateva lucruri e doar despre date si cresterea limitelor de colectare si raportare. Spre exemplu limita de vizite colectate pe zi la contul gratuit e de maxim 200.000, in timp ce la 360 nu exista nicio limita. Refresh-ul complet al datelor in Standard e la 24-48h, in timp ce la 360 e la sub 4 ore. Astea sunt cele simple, urmatoarele sunt mai tehnice si nu merita mentionate.

Pe cele doua conturi la care am acces, dupa trecerea la 360, nu am aflat nimic nou pe rapoartele curente. Trecerea a fost insa facuta pentru analiza datelor pe perioade mai lungi unde esantionul e mic, integrarea cu Double Click si alte cateva care tin strict de business si flow.

In concluzie, daca vreun consultant sau furnizor/colaborator se scuza ca nu sunt ok datele deoarece e contul de Analytics gratuit, zambeste si da-i link la acest articol.

* Zona de media include si partea de AdWords/Facebook Ads, insa majoritatea se refera la media ca fiind campaniile pe pulicatiile online cu traditionalele bannere sau branding-uri sau alte forme de promovare.

** Sunt evenimente diferite, e firesc sa nu ai cate clickuri atatea vizite (sessions). Dar nici 30-40% din clickuri sa se regaseasca in vizite. Cu efort si setari corecte se poate ajunge la 90%. In general 80-85% e normal sa fie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *