Cum interpretezi traficul (Not Provided) din Google Analytics

In decembrie 2011, Ana Matei scria despre cautarile protejate din .ro si procentele pe care siteurile analizate le aveau. Am contribuit si eu cu analiza mea si concluzia era ca, in noiembrie 2011, maximum 1.3% din cautari erau protejate.

Pana in martie nu s-a schimbat aproape nimic, cel putin la siteurile analizate de mine, insa de la 1 martie lucrurile au luat-o razna. Pe majoritatea siteurilor analizate, cresterile sunt de ordinul sutelor de procente. Majoritatea au de cel putin 5 ori mai multe cautari protejate decat in trecut. Nu sunt de speriat aceste cresteri, doar “ne-am aliniat” cu .com-ul unde, in functie de profilul siteului, (not provided) ajunge si la 30% din cautari.

Ce-i de facut ?

Ca orice problema, nu a durat mult si au aparut si solutii. E clar ca unele nu sunt simple si usor de utilizat/interpretat, dar cel putin avem de unde alege. Ce am testat eu si pare simplu de utilizat ar fi:

1. Filtrarea

Despre modul de lucru cu filtrele am cateva exemple in ebookul meu. Chiar daca nu e pentru versiunea noua de Google Analytics, metoda de lucru e aceeasi.

Pe scurt, se acceseaza keyword-ul (not provided) si apoi se aplica filtrul de Landing Page. Ce se obtine se vede in imaginea de mai jos.

Cu aceasta filtrare, deja incep sa se vada luminite in spatele acestui not provided.

2. Segmentarea avansata

Metoda mea favorita e utilizarea unui segment avansat prin care sa extrag doar vizitele ajunse prin not provided.

Cu acest segment aplicat, analizez sectiunea de rapoarte cu referire la content. Cum focusul nu-i doar pe “ce-i in spatele not provided” ci si pe orice inseamna performanta, analiza segmentului e necesara si la nivelul altor rapoarte.

Ca o paranteza, de ceva vreme am renuntat la a mai lucra cu un singur segment cand vine vorba de analiza datelor si compararea lor. Oricat ar fi de simplu, un site poate avea cel putin 2-3 segmente de trafic diferite care se pot compara. Analiza si compararea unui segment, de exemplu not provided, cu All Visits sunt aproape inutile in toate situatiile.

3. Integrarea Webmaster Tools in Google Analytics

Inainte de introducerea https-ului ca default pentru cei autentificati (declansatorul not provided), Google a facut o miscare interesanta prin integrarea Webmaster Tool-ului in Google Analytics. Nu se intampla automat acest lucru, ci trebuie sa-l activati manual pentru fiecare profil. Acest lucru presupune in prealabil ca siteul sa fie adaugat in Webmaster Tools.  Detalii despre asta, probabil, intr-un articol viitor.

Dupa integrare, veti avea acces la cateva date foarte interesante despre cautarile la care siteul a aparut.

Important de mentionat ca in acest moment se pot vedea in rapoarte ultimele 1000 de cuvinte si ultimele 1000 de landing page-uri la care siteul a aparut la cautari.

Pentru o luna/doua, va fi usor de identificat, pe baza istoricului, ce cuvinte ar putea fi in spatele not provided, insa pe viitor e nevoie de mai multa analiza pentru a extrage posibilele cuvinte.  Ajutorul vine de la aceasta integrare, chiar daca datele nu sunt in proportie de 100%, pentru cine doreste sa faca analize avansate, e un punct bun de plecare.

***

In loc de incheiere, recomand un post de la Avinash pe aceeasi tema si unul de pe Search News Central.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *