Daca unicii aduc bani, un blogger de top de ce nu ar face AdWords pe reteaua de continut (AdSense)

Am vazut multe in ultimii ani de cand fac web marketing, dar pe zi ce trece ideile unora intrec orice limite. Am scris zilele trecute de vizitatorii unici la modul general, despre super traficul refrsh.ro si fidelitatea vizitatorilor lui Cabral si Piticu. Cum alti bloggeri din “top 10” nu mai au traficul la vedere, ma gandeam ca cel putin o vreme nu mai abordez problema asta.

Realitatea.net e unul dintre putinele siteuri mari din .ro care are din abundenta AdSense. Astazi am dat peste un banner de promovare a blogului chinezu.eu . Cred ca e o premiera in materie de promovare prin AdSense, la cat browsing fac, nu am mai dat niciodata de reclame spre bloguri personale.

Nu vad nimic rau in asta, doar ca din experienta cu AdWords-ul pe reteaua de continut (AdSense) nu aduce decat trafic de foarte proasta calitate. La majoritatea campaniilor bounce rateul din siteurile netargetate era peste 60-70%. In concluzie, acest trafic nu da bine decat in statistica generala a unicilor. La urma urmei, asta e cea care conteaza la un blog.

Costuri

Cred ca forma mai ieftina de publicitate decat AdWords in .ro nu exista. De aici excludem bazele de date cu 2 milioane de adrese de email, numai din Romania, pretul lor e imbatabil. O campanie ce sa ruleze doar pe reteaua de continut, va avea foarte probabil un cost mediu de sub 5 centi/click.

Deci, 1000 de unici din Romania, costa in medie 50$. La cat costa o campanie pe un blog, se poate rupe bloggerul de 500 $/luna numai ca sa infrumuseteze statistica. Deci asta inseamna Social Media, unici, nu vizitatori fideli tribului.

Stiu

Ca aceste bannere sunt doar o campanie de test, se dorea doar a se folosi un voucher primit cadou la ultima conferinta de presa sustinuta de Google.

Si mai stiu ca siteul are 1000 de unici/zi, iar la final de luna sunt 30 000 sau 31 000, in functie de luna.

4 Comments Daca unicii aduc bani, un blogger de top de ce nu ar face AdWords pe reteaua de continut (AdSense)

  1. Bogdan Pantoc

    Interesant, realitatea e unul dintre putinele siteuri de stiri ce le accesez de cateva ori pe zi, dar nu am vazut Trilema in AdSense. Depinde si de bannerul folosit, daca era unul mai general in care sa nu scrie clar ca e vorba de un blog, nu mi-a atras atentia.

  2. Cristian China Birta

    domnu, misto analiza, clar, dar e mult peste intentiile mele, ca sa zic asa :))
    o sa zic in zilele urmatoare care a fost faza 🙂
    nu e mare shmekerie, dar stau pana se termina campania de adwords si apoi va raportez tot 😀

  3. Bogdan Pantoc

    Chinezu, pai daca nu intentionai asta, poti sa faci de acum 😀 .

    Calculele sunt calcule, la tine cel putin nu ma astept sa vad asa ceva pe termen lung.

    Sunt curios cat a costat in medie pe realitatea.net si ce rata de click a avut. Bannerul e unul neobisnuit pentru traficul de acolo .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *