De ce nu ar trebui sa te inscrii in trafic.ro

Acum ceva vreme pe blogul Spada s-a discutat de trafic, iar lauda adusa sistemului trafic.ro m-a “fortat” sa scriu acest articol, desi ezit de ceva vreme sa o fac. Ca sa citez din acel comentariu “GA il folosesc de cateva ori pe luna pentru analize detaliate, pe trafic.ro intru zilnic sa verific cum ma pozitionez la momentul respectiv”.

Trebuie sa recunosc ca acum cativa ani eram un fan al topurilor din trafic.ro si cu primul blog am “muncit” mult sa apar in top la sectiunea bloguri. Inca de pe atunci (anul 2007) analizam blogurile concurente si cautam tot mai multe cuvinte ce imi pot aduce mai mult trafic. Cine are curiozitatea sa analizeze blogul va gasi foarte multe articole care nu prea ar avea ce cauta pe blogul acela. Nu ca bloggerii de top de acum nu scriu cam la fel de pestrit cum o faceam si eu atunci. Cand vine vorba de trafic, orice continut scris cum trebuie poate aduce vizitatori importanti pe termen lung. Fostul blog e neactualizat de vreo 2 ani, dar inca mai are 6000-7000 unici/luna.

Cu cat aprofundam mai mult Analiza Web, cu atat intelegeam cat de importante sunt cifrele din rapoarte. Poate pentru un blog banal nu e mare lucru sa aiba la liber tot traficul, dar nu acelasi lucru e valabil si pentru o companie ce depinde intr-o oarecare masura de traficul siteului.

Pentru cine sunt topurile cu traficul public

Nu cred ca am sa inteleg vreodata de ce foarte multe companii sau magazine online aleg sa se inscrie in sistemele de trafic ce realizeaza topuri. Traficul pentru un site reprezinta potentialii clienti, de ce ai vrea sa stie concurenta cati ai? Unii au impresia ca a fi in top 10 pe trafic.ro e chiar o realizare. Insa eu zic ca o realizare ar fi sa fie in top 10 la rata de conversie sau la numarul de leaduri.

Analiza web si traficul nu e despre niste cifre banale aruncate in niste rapoarte, e despre business-ul tau online.

Un publisher sau un site  care se intretine cu banii din publicitate e normal sa apara in trafic.ro sau alt sistem cu traficul public. Pentru multi asta e singura forma de a ajunge la potentialii cumparatori de publicitate. In afara de cei care depind de publicitate, nimeni altcineva nu ar trebui sa “isi etaleze” vizitatorii.

De ce nu e bine sa fii in trafic.ro. Cum gasesti rapid o nisa.

Sa zicem ca ai ceva bani si esti in cautare de o nisa pe care sa dezvolti o mica afacere dependenta de online. Ai facut tu o mica cercetare si te-ai oprit la trei nise pe care ai vrea sa incerci. Apoi m-ai contactat pe mine sa-ti fac o analiza a potentialului si o strategie pentru cea mai buna dintre nise. Analiza pentru mine a inceput in search-ul de la Google, apoi in keyword toolul din AdWords  si intr-un final in trafic.ro. Rezultatul a fost ca nisa buna e cea de Articole pentru copii . Aici sunt destule siteuri cu trafic la liber si pot trage o concluzie pertinenta.

Desi aparent m-am ales cu niste banale cifre despre trafic, pentru mine ele spun foarte mult. Dar asta nu e tot, partea faina de abia de acum incepe. Simpla trecere in privat a unor rapoarte ca cele legate de vizitele pe cuvinte nu ma sperie deloc. Din Google si analiza am obtinut o lista de cuvinte legate de Articole pentru copii, cu lista asta merg in toolul trafic.ro ce-mi ofera detalii despre vizite. As spune chiar ca e mult mai bine ca nu am datele publice la fiecare in parte, ci le am la un loc prin acel tool.

Dupa cateva ore de lucru si folosindu-ma de datele publice am aflat ce sanse sunt pe piata de Articole pentru copii. Livrez totul clientului (imaginar in acest caz) si conform strategiei, cel mai probabil, in cateva luni va avea un business profitabil. E mult mai sigur asa si nu m-a costat nimic analiza potentialului, concurenta din aceasta piata a fost foarte deschisa sa ma primeasca printre ei.

Cum arata un site lovit de… mine in 2008

Daca prin 2007 faceam analiza concurentei la nivel de bloguri, in 2008 am trecut la astfel de analiza pentru siteuri comerciale. Pe vremea aia rapoartele private erau o raritate, tot o raritate era sa nu fii in trafic.ro. Atunci, ca si acum, foarte multe companii au siteuri ce pot fi usor detronate din rezultate printr-un SEO de “bun simt”. Pe unele siteuri le poti bate “la puncte” printr-un design prietenos si un pachet de functii mult mai atractive. O analiza buna iti poate scoate usor punctele slabe ale concurentei si vulnerabilitatile acesteia.

Revenind la 2008. Pe atunci faceam mai mult web design decat orice altceva, iar printr-o conjunctura norocoasa am avut de facut o analiza pentru un client. Asa de interesant mi s-a parut incat am decis sa implementez ce eu faceam de ceva vreme pe blog si la acel site comercial. Am analizat in cel mai mic detaliu concurenta si am actionat cum stiam eu mai bine. Rezultatele nu au intarziat sa apara, nu au trecut decat vreo cateva luni pana sa ingenunchez principalul concurent. La cum s-a comportant, probabil nici acum nu stie ce l-a lovit.

Traficul acestuia arata acum cam asa:

Traficul e luat din wta.ro fiindca trafic.ro nu vrea sa-mi mai afiseze statistica pe 2008. In aprilie 2008 a intrat clientul meu in carti, iar de atunci luna de luna (mai bine de un an) a cam rupt din toate cuvintele importante ale concurentului principal. Fiind o piata ce nu s-a dezvoltat foarte tare, pierderile suferite de concurent s-au vazut foarte bine.

Concluzii

Daca va place concurenta si banii aruncati inutil pe intretinere, inscrieti-va in toate siteurile publice de realizare a topurilor. Eu unu prefer pe langa trafic.ro si gtop.ro. Acesta din urma are o serie de rapoarte pe care trafic.ro inca nu le-a implementat.

Trafic.ro face o treaba buna la contorizare, nu contest acest lucru, dar nu e vina lor ca romanii prefera sa se laude ca sunt in top 10 in sectiunea lor. Asta vrea piata, asta servim.

3 Comments De ce nu ar trebui sa te inscrii in trafic.ro

  1. Ioana

    Foarte bine zis. Eu nu sunt de acord nici cu Google Analytics, că nu vreau să ştie Google tot ce fac, mai ales că sunt în tabăra “duşmanilor” (SEO). În plus mă scoate din sărite navigatul prin GA. Clicky şi Piwik sunt foarte ok, cel puţin pentru site-uri cu trafic redus.

  2. Bogdan Pantoc

    Oricum ar fi, Google tot afla de actiunile tale SEO, de ascuns nu te poti ascunde.

    Depinde de site, dar oricum ar fi la un moment dat ai nevoie de solutii avansate de analiza. Daca tii sa le ai private si totusi sa nu le imparti cu nimeni, poti apela la Urchin, tatal GA-ului. Nu e o varianta ieftina, dar e o alternativa.

  3. artvisiona

    Foarte bun articol, mi-ai dat idei. Pe de alta parte daca concurenta n-ar m-ai folosi site-urile de statistica publica, n-am mai avea ce comparatii sa facem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>