piticu.ro si cabral.ro – interpretarea unicilor

De cateva saptamani a inceput un “razboi” orb intre bloggerii vechi si cei noi, cu siguranta Nicolae Filimon si-ar fi dorit sa scrie un roman pe tema asta. Cine urmareste bloggerii vechi, cu siguranta a citit articolele in care sunt prezentate caile succesului online. Pentru a fi clar pentru toti, intr-un final totul s-a rezumat la cati vizitatori are fiecare. Bobby, a pus intr-un articol punctul pe i aducand in discutie problema fidelitatii. Acceasi problema o puneam si eu in articolul despre refresh.ro .

Trist este faptul ca o parte din cei care fac campanii sunt agentii de PR, iar la ei audienta e sinonima cu afisarile. Unii sunt cu un nivel mai sus si considera audienta toti unicii siteului/blogului. Cum agentia nu a auzit de segmentare si de o minima analiza a traficului, atunci facem marketing in masa. Multi se bazeaza pe faptul ca de partea clientului nu e nimeni sa analizeze campania si sa vada ca din cei 2 milioane de unici de pe bloguri, pe site au ajuns 200. Din articolul lui Andrei Chirica nu am ramas decat cu o concluzie, fa-ti numele cunoscut, ajungi la cateva mii de unici/luna si apoi iei parte la campanii. Cum nu stie nimeni in agentii sa numere, poti aduce lejer din Africa vreo 30 000 unici pe luna si vreo 10 000 ii faci lejer din .ro, nu ia mai mult de un an.

piticu.ro – 25% vizitatori reintorsi, fideli cam putini

Nu stiu daca am mai scris, dar mie imi place foarte mult trafic.ro. E singurul site din .ro in care daca te-ai inscris ca sa-ti contorizezi traficul, automat oferi o multime de date publice. La piticu.ro e un cont standard si toate datele sunt publice. Cum trafic.ro nu are raport de fidelitate, util in acest caz e raportul New vs. Retuning. Pe scurt, raportul prezinta vizitatorii ce sunt pentru prima data pe site si cei care au mai fost cel putin o data. In Analytics se considera nou oricine nu a mai vizitat siteul in ultimele 6 luni. In trafic.ro nu stiu cum e, dar la cate comparatii am facut diferenta nu era foarte mare intre datele din cele doua tooluri, trafic.ro are o valoare ceva mai mare.

Aproximativ 75% din vizitatorii de pe piticu.ro sunt noi, deci doar 25% din unici au mai vizitat siteul. Traficul mediu pe 2010 e pe la 46 000 unici/luna, iar in realitate doar vreo 12 000 au venit de cel putin 2 ori in ultimele luni. Cum trafic.ro nu are loialitate, iar piticu.ro are si GTop-ul instalat, am luat de al ei acest segment. Graficul pe noiembrie confirma ce arata trafic.ro. Dupa GTop, segmentul ce trece de 10 vizite / luna e infim daca e raportat la tot siteul.

New vs. Returning

Vizitatori unici

cabral.ro – 40% vizitatori reintorsi

Cabral are un cont free pe trafic.ro, dar si acesta tot public e. In cazul lui, situatia generala a siteului arata ceva mai bine ca la piticu.ro. Procentul celor aflati pentru prima data pe site este in jurul valorii de 60%. Citit invers, 40% din vizitatorii lui Cabral, au fost pe site cel putin de doua ori. Siteul are o medie de 55 000 unici/ luna, dar din ei doar 22 000 au fost pe site de cel putin de doua ori. Nu are GTop pentru a analiza fidelizarea pe luna, dar la cum arata datele, tind sa cred ca segmentul celor de la 10 vizite in sus nu e unul foarte mare.

New vs. Returning


Vizitatori unici

Concluzii

La cum arata datele acestea, care vorba aia, sunt ale influentatorilor de top, mai raman cu o intrebare. Pe cine totusi influenteaza astea daca tribul lor e asa de mic. Un raspuns e clar, ii influenteaza pe clienti sa cumpere reclama. Si iar imi vin in minte datele de la SATI, peste 3  milioane de romani citesc blogurile. Daca astea din top au cateva mii de fiecare, cum ajungi la 3 milioane, asa duplicati cum sunt, tot nu da.

3 Comments piticu.ro si cabral.ro – interpretarea unicilor

  1. Cristian Filimon

    Interesant articolul. Îmi aduc aminte de o situaţi în care cineva vroia să-mi vândă un banner pe singură categorie a site-ului şi îmi spunea numarul de afişări pe întreg site-ul.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *