Pe scurt
Primul serial exclusiv online sponsorizat de companii importante din Romania. In rolul principal e Romtelecom, iar suportul de difuzare/promovare e Trilulilu. In roluri secundare mai avem la sponsori 7 nume cunoscute, sunt in footer la pagina dedicata filmului, iar la resuscitare apare Bobby si Cassa Loco.
Ideea le-a venit celor de la Frank, ce fac digital marketing pentru Romtelecom. Ei au vazut in serialul acesta o posibila pozitionare a companiei ca furnizor de entertainment pentru tineri, din ce declara Iulia Orzan pentru iqads.
Echipa principala a filmului e prezentata pe refresh, iar din alt interviu reiese ca au fost implicate peste 40 de persoane. Despre regizor, Vali Hotea, nu am gasit foarte multe informatii. Relevant ar fi ca a regizat diverse filme de lung sau scurt metraj, iar prin 2007-2008 a regizat un serial pentru TVR. Serial ce s-a oprit dupa cateva episoade, nu prea le-a placut celor din TVR (sau ceva de genu). Scenarista, Alina Manea, e necunoscuta internetului. Nu am gasit nimic important de mentionat.
Ar fi fost frumos sa se publice si bugetul acestui serial, cel putin un interval sa stie si muritorul de rand cat costa un esec succes. Sau poate il vor da la urma, chiar sunt curios cat s-a “investit”.
Cifre si interviuri
Am evitat sa scriu despre serial la inceput fiindca au spus si altii ca nu prea e pentru cei peste 25 de ani, mai mult de atat nu se putea scrie dupa primele episoade. A trecut timp si serialul a ajuns la episodul 37, moment numai bun sa analizez ce s-a declarat pe parcurs si ce arata statistica.
Interviurile date de sponsor/agentie sunt care mai de care mai incitante. Din ce declara ei, ceva mai genial nici ca s-a facut in on-line-ul romanesc. Intr-un interviu dat dupa episodul 7, serialul avea 123 000 vizualizari facute de 115 000 de unici. Asta declara Gabriela Lulea Specialist Comunicare Marketing Romtelecom, dar, ca majoritatea “specialistilor”, nu face diferenta intre afisari/vizite/unici. Daca e sa luam de bune datele, reiese ca aproximativ 8000 de vizitatori au vazut mai mult de un episod din cele 7.
Episodul 2 a fost vizionat de aproape 40,000 vizitatori, cu mult peste estimarile facute initial, declara Iulia Orzan. La cata promovare au avut in primele saptamani asi spune ca 40 000 e o valoare mica. Numai pe trilulilu oriunde te duceai gaseai bannere sau video de promovare. In presa online s-a scris in cam toate publicatiile mari despre asta, era si culmea sa nu ajunga la o asemenea valoare. Doar un strateg amator si-ar fi propus sa aiba la primele episoade cel putin 10 -15 mii vizualizari.
Un rezumat al celor 37 de episoade ar fi urmatorul (valori din data de 19 decembrie):
Primele 3 episoade nu sunt relevante de luat in calcul, acelea au fost ca un teasing la serial. Dupa primele 3, fideli serialului au cam ramas cei din target. Vizualizarile sunt mai putin relevante in discutie, importanti sunt cei care au vazut majoritatea episoadelor, doar cu ei se poate mandri serialul.
Maximele in vizualizari sunt fortate si nu au nici o relevanta per total. Minimul de 6005 vizualizari la unul din episoade spune foarte multe despre fidelitate. Comparand media episoadelor 4-37 cu minimul de vizualizari se poate estima cu indulgenta ca serialul are in jur de 7500-8500 de vizitatori fideli. Tot acestea pot fi considerati si vizitatori unici si care pot fi raportati. Faptul ca serialul a ajuns si la peste 19 000 vizualizari nu e relevant atata vreme cat multe episoade au sub 10 000 vizualizari.
Evolutie si resuscitare
Evolutia e una anormala pentru un serial la care s-au implicat 40 de “oameni din mai multe departamente, cu specializari diferite precum: online, ATL, productie TV, PR, BTL. [..] precum si specialisti in domeniul online si social media” tot Iulia Orzan .
Excelul cu datele complete se poate descarca de aici.
Pe trilulilu au avut parte de promovare cateva saptamani, intram sa vad cum evolueaza serialul si orice mai accesam dadeam de Viata in 3. In presa multe advertoriale. Bonus sustinerea RadioLynx cu reclama in playerul lor, inca mai sunt acolo. Nici aparitia lui Bobby Voicu din episodul 26 nu a fost una ce sa dea pe spate publicul, episodul are acum 7553 vizualizari. Booby revine si in episodul 30, episod cu 9359 vizualizari.
Ultima resuscitare o fac baietii de la Cassa Loco, acestea apar in ep. 30. Episod cu 11303 vizualizari, deci prezenta lor nu a schimbat deloc lucrurile.
Constient sau nu, serialul a mai primit pe parcurs mici impulsuri ce au realizat cresteri artificiale. Cand ceva nu merge, musai trebuie sa se treaca pe ceva usor pornografic sau cu tenta sexuala. “Intamplator” episoadele cu vizualizari mult peste medie au ca punct central acest aspect. In episodul 35 titlul e cel provocator, iar in ep. 37 si ep. 21 thumbnail-ul de prezentare “promite” multe. In graficul de mai sus se pot vedea clar aceste aspecte.
Unde s-a gresit ?
Nu trebuie sa fii expert sa-ti dai seama care-i problema acestui serial, e suficient sa examinezi comentariile. Ma amuza ca aceeasi Iulia Orzan afirma “suntem optimisti si consideram ca ne-am atins deja o parte din obiective prin faptul ca am reusit sa integram mai multe branduri si sa vorbim pe limba tinerilor – drept dovada, si numarul mare de spectatori care revin la fiecare nou episod“. Interviul e dat la primele 12 episoade cand lumea mai revenea, impulsionati cu siguranta si de campania agresiva.
Publicul cerea in general: seriale mai lungi – nu au rezolvat deloc asta, mai putina reclama evidenta – din contra, au intensificat-o. Tot din comentarii: scenariu slab, actori flasi, poveste puerila, nimic nu se leaga si prea multe fragmentari cu reclama.
Lipseste total interventia actorilor in site, la un comentariu negativ e clar ca nu ai ce-i spune, dar la alea pozitive se putea interactiona. Daca nu actorii, cel putin un membru al echipei de organizare sa participe activ la discutii.
Concluzii
De apreciat ca nume cunoscute au fost deschise sa sustina un astfel de serial. Partea proasta e ca in spate nu a existat o echipa competenta sa inteleaga targetul tanar si sa-i satisfaca nevoile. Cu o medie de 8000 de vizitatori fideli, nu pot spune decat ca e un esec. Echipa implicata nu a dat semne ca ar avea vreun om capabil sa inteleaga evolutia vizitatorilor, ca daca era asa serialul se oprea dupa 15 episoade.
Online-ul, spre deosebire de TV, iti ofera statistica in timp real si cu o precizie foarte buna. Un astfel de serial trebuia sa se desfasoare si el in timp real si sa se adapteze cerintelor publicului. Viata in 3 pare mai mult o copie slaba la reclamele cartelei Vodafone.
Inainte sa apara Viata in 3, am ajuns intamplator la unul dintre episoadele Weekend Studentesc, un serial inceputa in luna martie. Actorii sunt mult mai originali, iar scenariul lor e mult mai bine realizat decat orice episod din Viata in 3. Weekend Studentesc este creat de Tudor Mitrea si Vlad Catana, doi studenti la Cinematografie in Cluj. Cu cele 10 filmulete, din care 5 sunt episoade ale serialului, au adunat peste
217 000 vizualizari. De mentionat ca ei nici nu au avut parte de campanii agresive de publicitate sau aparitii in presa online nationala. Publicul vrea originalitate si calitate, iar WS a reusit sa atinga mult mai bine aceste puncte.
Viata in 3, pentru mine, nu e decat un exemplu clar in care s-a ignorat total targetul si nevoile lui.
nu aveau ce sa caute actorii in site sa raspunda la comentarii, tocmai de asta sunt actori si nu comentatori :D)
inca ceva nu stii un aspect despre serial, dar aici e tot vina de productie ca sa zic asa.
nici ala de la cluj nu e cine stie ce. realizarea e ok, dar vizualizarile limitate local.
Actorii nu sunt celebri sau mai stiu eu ce vedete nationale, din punctul meu de vedere trebuiau sa-si castige fidelitatea fiind mai activi in online. Uitate ce putine like-uri au, atat pe serial, cat si pe paginile lor.
Am vrut sa nu privesct serialul de la Cluj ca fiind local, ca in acest caz Viata in 3 e un esec si mai mare.
Vorbesti de un aspect ce nu-l stiu, ar fi fost bine sa-l spui 😀 .
acest serial nu are nici un sens….e foarte slab…piticu uitate la weekend studentesc sa vezi acolo serial calumea…e cel mai tare WS
Deci sincer, nu poti compara viata in 3, cu WS, ….WS e mult prea bun pentru a putea fi comparat cu asemenea serial, un scenariu frumos si pe gustul tinerilor, cu unele invataturi asi putea zice, cativa studenti bat un serial realizat cu ajutorul a peste “40,000” oameni + sponsori adevarati si cum scrie mai sus :”De mentionat ca ei nici nu au avut parte de campanii agresive de publicitate sau aparitii in presa online nationala” .