Ce aduce in plus un cont platit de Google Analytics

premium

In perioada in care eram mai activ pe zona de media*, purtam constant lupte dure pe masurarea rezultatelor. Marea problema era discrepanta mare intre click-uri si vizite**. Toti aveau scuzele si explicatiile la ei si mi le virau, cred, cu copy/paste. Nu stiau insa ca de partea cealalta a email-ului e un om care stie ceva mai mult web analytics. Dupa un timp s-au obisnuit si am avut colaborari bune.

La un moment dat, pornesc aceasta discutie cu discrepanta intr-o postarea a unui pioner din online-ul autohton. Parerea lui era ca de vina e siteul ca masoara cu un cont de Google Analytics gratuit, nu unul Premium. Si discutia s-a oprit aici, la acea vreme nu aveam acces la un cont platit.

Continue reading

Cresterea vanzarilor cu ajutorul aplicatiilor placebo

shutterstock_127600013-760x507

Statisticile noastre arata ca acest tool creste vanzarile in medie cu 25% sau Aduce o rata de conversie de peste 15% cu traficul cu care comunica. Asa-i ca-ti suna cunoscute astfel de formulari? posibil sa difere numerele ca acestea se adauga in functie de cat de credul e cel care va citi prezentarea. Am citit astfel de fraze de multe ori in ultimii 5-6 ani de cand piata e inundata de aplicatii care mai de care mai bune in a optimiza ceea ce ai cu cat mai putin efort din partea ta.

Am interactionat anul acesta cu 3 aplicatii noi pentru mine care aveau ca obiectiv imbunatatirea conversiei pe diferite paliere, nu detaliez aceste aspecte pentru a nu muta atentia spre aplicatiile in sine ca se vor putea deduce. Promisiunile la unele erau de crestere cu zeci de procente. In teorie totul suna bine iar aplicatiile ca UX, functionalitati si suport in implementare au fost… decente .

Ce ar trebui sa stii despre aplicatia care iti promite cresterea vanzarilor

Mi se pare fantastic ca dupa 10+ ani de cand se vorbeste de web analytics intr-o maniera accesibila, inca mai exista aplicatii cu fee sau cost de folosire care nu lasa vreo urma a lor in Google Analytics sau alta aplicatie de monitorizare. Se merge pe incredere de zici ca iti fac aplicatiile un bine gratuit si nu urmeaza sa platesti nimic pe folosirea lor.

Continue reading

Site mobile dedicat sau Design responsive. Ce alegi?

Google s-a pus serios pe treaba si dupa anuntul cu importanta siteului mobile friendly in ranking a trecut la atentionari. In ultimele zile am primit emailuri cu subiectul “Fix mobile usability issues found on …” pentru toate siteurile din Webmaster Tools care nu sunt prietenoase cu telefoanele. Pentru dezvoltatori, Google pune la dispozitie o sectiune “cu de toate” pentru a fi usor sa-ti faci siteul prietenos. Am scanat mai multe siteuri cu PageSpeed insights si principalele probleme se refera la uzabilitate.test_mPare foarte simplu pentru cine nu stie dezvoltare. Probabil unii proprietari de siteuri o sa creada ca rezolvarea acelei probleme obligatorii este o banalitate. In realitate, un site care se confrunta cu problema dimensionarii continutului la dimensiunea grafica are nevoie de actualizari radicale pentru a fi mobile friendly.

Continue reading

Viewership-ul – Indicatorul neputintei unei industrii care nu se dezvolta

tren_in_india_93355900

Pentru specialistii social media din .ro evaluarea rezultatelor unei campanii pare o gaura neagra. Pana la invazia retelelor de socializare situatia era simpla si se rezuma la analiza de vizite/afisari/comentarii. Cum de vreo 4-5 ani social media inseamna mai mult decat bloguri, o campanie devine greu de evaluat. In acelasi timp, companiile cu bugete consistente de social media au inceput sa doreasca detalii despre rezultatele obtinute. In pietele dezvoltate se vorbeste despre ROI in Social Media ca despre orice alt ROI, in .ro majoritatea campaniilor sunt departe de aceasta realitate.

Continue reading