Posts in "Analytics"

Cu ce am rămas după cursul “From Data to Decisions” de la Imperial College London

Cochetam cu ideea unui curs oferit de o instituție de prestigiu de vreo câțiva ani. Recunosc că îmi surâdea ideea de a fi o variantă intensivă de 2-3 săptămâni cu prezență fizică, însă după ce am văzut ce înseamnă un curs serios mi-a cam trecut și nu mai vreau altceva decât online. De ce? În primul rând timpul mare pe care-l solicită.

Am mai încercat diverse materiale prin Coursera și LinkedIn, însă le-am găsit mult sub ce mă așteptam să fie. Dacă obiectivul e o certificare de pus la CV si ceva info de bază, probabil sunt relevante cele 2 platforme. Dacă în schimb îți dorești să înveți ceva într-un mod intensiv cred că soluția optimă sunt cursurile oferite de marile universități.

Continue reading

“Băieții deștepți” din SEO

Încerc să stau departe de zona de SEO, dar pare că mă urmărește pe partea de analiză și strategie. Situația din acest articol derivă din ce scriam anterior cum o optimizare slabă îți afectează PPC-ul. Real, nu e doar asta, o optimizare eronată îți afectează și sănătatea businessului.

Și uite așa ajungem la “băieții deștepți” din SEO. Nu, nu e vorba de acei specialiști care îți vor optimiza siteul în mod sănătos. Băieții acestea se comportă ca și cei din energie, iau cu un leu și vând cu 10, dar dintr-un alt unghi. Din 5 proiecte evaluate de la 3 agenții am reușit performanța să opresc toate colaborările. Și nu mă opresc aici 😀

Ceva de reținut din aceste evaluări…

Continue reading

Bune practici în raportarea campaniilor de PPC

Fără rapoarte nu există un management de ads optim și tot fără rapoarte nu se poate vorbi de o optimizare a campaniilor. Multe se pot face prin analiză ad-hoc în interfață de ads sau prin instrumentele de acolo, dar pentru lucruri cu adevărat importante este necesară o infrastructură de analiză și raportare.

Pe subiectul infrastructurii proprii o să revin, dar până la aceasta mai importantă este partea de raportare a campaniilor în relația cu clienții sau cu departamentele, dacă discutăm de o echipa PPC proprie.

Continue reading

Cum poate un SEO slab să-ți distrugă campaniile PPC

Artificial intelligence (AI), Machine Learning (ML), Deep Learning (DL), Neural Networks (NN) și alte câteva sunt cele care compun platformele de ads actuale. Într-o prezentare văzusem asocierea celor 4 cu o păpușă Matrioșka, păpușă mare este AI, iar cea mică este NN.

Când vorbim despre campanii smart, audiențe lookalike sau strategii de optimizare a campaniei sau a bid-ului, de fapt vorbim de tehnologii ca cele menționate anterior.

Continue reading

Optimizarea smart a bugetelor de digital marketing

Sper ca nu afli tocmai acum ca ne indreptam spre o criza economica. Nu o spun doar eu, o spun mai toti oamenii de business care inteleg si urmaresc the big picture. Chiar si guvernele isi fac timid curaj sa afirme asta si sa faca diverse calcule de impact sau contractie a economiei.

Ca ne place sau nu, unele costurile trebuie reduse si pentru o vreme va trebuie sa ne adaptam la noua realitate. Si in aceasta noua situatie, bugetele de marketing sunt printre primele costuri optimizate (a se citi taiate) deoarece pentru unii sunt doar un cost dificil de masurat sau de care se pot lipsi o perioada.

Continue reading