Ce faceti voi nu e web performance

Ma abtin de ceva vreme sa nu ma iau de “specialistii” in web performance autoproclamati, dar acum chiar e prea amuzant. Gabi publica o traducere sumara (si utila chiar) a unui articol publicat pe blogul Analytics acum doua saptamani. La acest articol seful lui dedica un articol in care printre altele scrie o fraza de la care inca mai rad:

Sincer nu stiu cine mai mananca atata performance marketing pe paine cum o facem noi la Conversion, cine mai isi toceste coatele toata ziua prin interfata de Analytics incercand sa optimizeze cu cel mai mare grad de finete toti parametrii unei campanii astfel incat aceasta sa isi atinga maximul de eficienta.

Mai baieti, pana sa va laudati cu super performante, mai bine ati face lucrurile de baza la nivel de setup. De ochii lumii puneti si voi cel putin custom variable pe utilizatori si niste event-uri pe microconversii. Recomandarea mea e sa abuzati de toate 5 variabile custom si de event-uri fara numar, la un magazin ca emag sau flanco se pot ajunge la minim 100. Dupa asta discutam de web performance, pana atunci nu va diferentiati deloc de cei care doar pun Google Analytics-ul si nimic mai mult. Continue reading

Cum interpretezi traficul (Not Provided) din Google Analytics

In decembrie 2011, Ana Matei scria despre cautarile protejate din .ro si procentele pe care siteurile analizate le aveau. Am contribuit si eu cu analiza mea si concluzia era ca, in noiembrie 2011, maximum 1.3% din cautari erau protejate.

Pana in martie nu s-a schimbat aproape nimic, cel putin la siteurile analizate de mine, insa de la 1 martie lucrurile au luat-o razna. Pe majoritatea siteurilor analizate, cresterile sunt de ordinul sutelor de procente. Majoritatea au de cel putin 5 ori mai multe cautari protejate decat in trecut. Nu sunt de speriat aceste cresteri, doar “ne-am aliniat” cu .com-ul unde, in functie de profilul siteului, (not provided) ajunge si la 30% din cautari.

Continue reading

6 carti pentru performanta in mediul online

Cred ca am mai spus si cu alta ocazie ca sunt un fan al cartilor (pe hartie) si mai putin al blogurilor de specialitate. Desi urmaresc multe bloguri de analiza web, cartilor le acord cel mai mult timp. De exemplu Avinash scrie chestii super tari pe blog, dar cele mai importante dintre ele, cu multe detalii suplimentare, se gasesc in cele doua carti ale sale.

Domeniul analizei web e unul foarte dezvoltat la nivel international, dar pe partea de resurse elaborate (carti, ebookuri etc) lucrurile stau destul de slab. Prin 2009, cand am considerat ca e cazul sa cumpar carti de analiza, gasisem vreo 6 -7 carti ce se meritau cumparate. Dupa o filtrare a celor din prezent, lista e cam la fel “de mare”. Continue reading

De ce nu ar trebui sa te inscrii in trafic.ro

Acum ceva vreme pe blogul Spada s-a discutat de trafic, iar lauda adusa sistemului trafic.ro m-a “fortat” sa scriu acest articol, desi ezit de ceva vreme sa o fac. Ca sa citez din acel comentariu “GA il folosesc de cateva ori pe luna pentru analize detaliate, pe trafic.ro intru zilnic sa verific cum ma pozitionez la momentul respectiv”.

Trebuie sa recunosc ca acum cativa ani eram un fan al topurilor din trafic.ro si cu primul blog am “muncit” mult sa apar in top la sectiunea bloguri. Inca de pe atunci (anul 2007) analizam blogurile concurente si cautam tot mai multe cuvinte ce imi pot aduce mai mult trafic. Cine are curiozitatea sa analizeze blogul va gasi foarte multe articole care nu prea ar avea ce cauta pe blogul acela. Nu ca bloggerii de top de acum nu scriu cam la fel de pestrit cum o faceam si eu atunci. Cand vine vorba de trafic, orice continut scris cum trebuie poate aduce vizitatori importanti pe termen lung. Fostul blog e neactualizat de vreo 2 ani, dar inca mai are 6000-7000 unici/luna. Continue reading