Google s-a pus serios pe treaba si dupa anuntul cu importanta siteului mobile friendly in ranking a trecut la atentionari. In ultimele zile am primit emailuri cu subiectul “Fix mobile usability issues found on …” pentru toate siteurile din Webmaster Tools care nu sunt prietenoase cu telefoanele. Pentru dezvoltatori, Google pune la dispozitie o sectiune “cu de toate” pentru a fi usor sa-ti faci siteul prietenos. Am scanat mai multe siteuri cu PageSpeed insights si principalele probleme se refera la uzabilitate.Pare foarte simplu pentru cine nu stie dezvoltare. Probabil unii proprietari de siteuri o sa creada ca rezolvarea acelei probleme obligatorii este o banalitate. In realitate, un site care se confrunta cu problema dimensionarii continutului la dimensiunea grafica are nevoie de actualizari radicale pentru a fi mobile friendly.
Posts in "Analytics"
Mit sau realitate in SEO: HTTPS-ul si site-ul Mobile-Friendly
In august 2014 Google a anuntat ca https-ul va fi un factor in ranking. Motivul ar fi protectia utilizatorilor. Tot pentru protectia utilizatorilor a trecut si Google acum ceva timp pe https si astfel au disparut toate cuvintele din traficul organic din Analytics. In cazul Google sa zicem ca-i problema reala, in fond, e problema lor ce masuri de securitate isi iau. Pentru restul siteurilor insa, https-ul trebuie sa fie o decizie calculata si nu una pentru ca “asa zice google”.
Chiar daca nu ofer servicii SEO, incerc sa fiu la curent cu cele mai importante schimbari si unde pot sa fac si teste. Pe la jumatatea lunii august am cerut unui client sa treaca pe https tot siteul. Pana atunci doar procesul de cumparare era pe https. Chiar eram curios sa vad ce efect are. Dupa vreo cateva luni nu s-a simtit nimic si nici cele cateva cuvinte urmarite nu s-au miscat in SERP. Asa ca am ramas cu impresia ca a fost doar o gluma.
Viewership-ul – Indicatorul neputintei unei industrii care nu se dezvolta
Pentru specialistii social media din .ro evaluarea rezultatelor unei campanii pare o gaura neagra. Pana la invazia retelelor de socializare situatia era simpla si se rezuma la analiza de vizite/afisari/comentarii. Cum de vreo 4-5 ani social media inseamna mai mult decat bloguri, o campanie devine greu de evaluat. In acelasi timp, companiile cu bugete consistente de social media au inceput sa doreasca detalii despre rezultatele obtinute. In pietele dezvoltate se vorbeste despre ROI in Social Media ca despre orice alt ROI, in .ro majoritatea campaniilor sunt departe de aceasta realitate.
Ce faceti voi nu e web performance
Ma abtin de ceva vreme sa nu ma iau de “specialistii” in web performance autoproclamati, dar acum chiar e prea amuzant. Gabi publica o traducere sumara (si utila chiar) a unui articol publicat pe blogul Analytics acum doua saptamani. La acest articol seful lui dedica un articol in care printre altele scrie o fraza de la care inca mai rad:
Sincer nu stiu cine mai mananca atata performance marketing pe paine cum o facem noi la Conversion, cine mai isi toceste coatele toata ziua prin interfata de Analytics incercand sa optimizeze cu cel mai mare grad de finete toti parametrii unei campanii astfel incat aceasta sa isi atinga maximul de eficienta.
Mai baieti, pana sa va laudati cu super performante, mai bine ati face lucrurile de baza la nivel de setup. De ochii lumii puneti si voi cel putin custom variable pe utilizatori si niste event-uri pe microconversii. Recomandarea mea e sa abuzati de toate 5 variabile custom si de event-uri fara numar, la un magazin ca emag sau flanco se pot ajunge la minim 100. Dupa asta discutam de web performance, pana atunci nu va diferentiati deloc de cei care doar pun Google Analytics-ul si nimic mai mult. Continue reading
Cum interpretezi traficul (Not Provided) din Google Analytics
In decembrie 2011, Ana Matei scria despre cautarile protejate din .ro si procentele pe care siteurile analizate le aveau. Am contribuit si eu cu analiza mea si concluzia era ca, in noiembrie 2011, maximum 1.3% din cautari erau protejate.
Pana in martie nu s-a schimbat aproape nimic, cel putin la siteurile analizate de mine, insa de la 1 martie lucrurile au luat-o razna. Pe majoritatea siteurilor analizate, cresterile sunt de ordinul sutelor de procente. Majoritatea au de cel putin 5 ori mai multe cautari protejate decat in trecut. Nu sunt de speriat aceste cresteri, doar “ne-am aliniat” cu .com-ul unde, in functie de profilul siteului, (not provided) ajunge si la 30% din cautari.
Continue reading
Website Optimizer: Un mic test pe caseta de cautare
Pentru necunoscatori, Google Website Optimizer (GWO) este o jucarie gratuita prin care puteti face diverse teste la nivelul unei pagini. Cele mai cunoscute teste sunt A/B testing-ul si Multivariate testing-ul si pentru ambele aveti suport in Website Optimizer. Poate ca e mult spus aveti suport fiindca instrumentul nu e unul simplu la care puteti apela rapid. La partea de configurare e obligatoriu sa aveti cunostinte tehnice si sa aveti acces la fisierele ce urmeaza sa le supuneti testarii. Daca partea de cod va sperie, apelati la programator/webdesigner sa va ajute cu modificarile.
In articolul meu nu o sa ma concentrez pe partea tehnica sau de configurare, ci pe un mic test ce s-a intins pe parcursul a doua luni.