refresh.ro, trafic crescut artificial

In loc de inceput

1. Nu am nimic personal cu bloggerul Costin fondatorul/autorul refresh.ro, cele de mai jos sunt doar observatii legate de traficul siteului ce-l prezinta la Contact si intr-un super post din aprilie .

2. Costin, daca ajungi sa citesti articolul considera-l o critica constructiva, iar cand mai vorbesti de unici calculeaza de doua ori. O data real cum reiese din Analytics pe toata luna si odata utilizand un segment ce prezinta doar vizitele pe articolele din ultima luna.

3. (tot pentru Costin) Important de mentionat e si urmatorul aspect, acest articol nu e o “razbunare” fiindca nu te-ai obosit sa-mi raspunzi la emailul din aprilie. Posibil sa nu-ti mai amintesti de el, te intrebam daca poti publica un articol (scris de mine) legata de e-bookul Analiza Web. Fiind un cititor fidel, am citit si articolul din ianuarie in care prezentai conditiile. Un articol de genu era “mai new media” decat multe dintre articolele ce le ai tu pe blog.

4. Ionut Munteanu, scria zilele trecute un articol despre disciplina in marketingul online, de acolo mi-a placut urmatoarea fraza: “Prosti suntem noi, cei care stim si nu le spunem si lor”.

Sunt convins ca astea sunt stiute

Teoretic, campaniile pe bloguri au ca scop asocierea bloggerului cu brandul/compania ce o promoveaza. In astfel de cazuri, campaniile bazate pe performanta nici macar nu sunt luate in discutie, tot ce conteaza e influenta bloggerului. Aceasta influenta e data de utilizatorii unici la care respectivul blogger “are acces” prin blogul sau. Aspect ce-l mentioneaza si zoso in acest comentariu. Continue reading

Vizitatorii unici, cea mai noua valoare de indus in eroare

Apoi să le numărăm, coane Fănică; să le numărăm;  două la prefectură. Două pe piaţa lui 11 Fevruarie… Două la primărie… Unul la şcoala de băieţi… Unul… la şcoala de fete… Unul la spital… Două… la catrindală, la Sf. Niculae… Două la prefectură… Cam aceasta ar fi sistemul pe care tot mai multi il aplica la numararea vizitatorilor unici ce le trec “pragul” siteului.

Putina teorie

Desi sunt convins ca multi stiu asta, o sa-mi fac datoria sa trec rapid in revista cateva aspecte legate de vizitatorii unici.

Conceptul de vizitatori unici e cat se poate de simplu. Teoretic se refera la numarul de utilizatori care au accesat un site, in realitate e putin diferit. Daca eu accesez un site de pe PC folosind doua browsere diferite (Firefox, Chrome), cele mai multe sisteme de masurare vor considera ca fiind vorba de doi vizitatori unici. Daca folosesc un laptop (chiar si daca e acelasi IP), atunci mai apare un vizitator unic pentru fiecare browser. Teoretic e un singur utilizator, dar sistemul a inregistrat 4 vizitatori unici. Astfel de cazuri sunt mai rare, deci sunt trecute cu vederea. Problema oricum nu e aici, in e-book-ul Analiza Web am prezentat mai multe scenarii legate de acest aspect.

Majoritatea sistemele actuale de masurare se bazeaza pe un cookie cu o valabiliate lunga, iar pe baza lui se face identificarea unui utilizator. In GA acesta este valabil 2 ani, iar cine este curios din ce este format poate vedea o schita aici. Acesti cookies uneori sunt stersi din browser, de aici mai apare o mica marja de eroare in calculul exact al unicilor. Dar la fel ca si la browsere, e o marja acceptata si nu reprezinta un procent considerabil.

Si acum sa numaram

Numararea unicilor se poate face in mai multe feluri. In GA valoarea ce reflecta totalul de vizitatori unici este Absolute Unique Visitors, din sectiunea Visitors. Avinash, in Web Analytics 2.0 explica in detaliu acest aspect al unicilor. Eu am sa ma rezum la un scenariu simplu pentru a intelege ce numaram. Continue reading

Crearea si partajarea segmentelor avansate si utilizarea acestora

Segmentarea avansata (in Google Analytics – Advanced Segments) permite separarea clara a datelor pe baza mai multor filtre de analiza (segmente). Detalii despre asta si in cap 3.5 din Analiza web.

Segmentarea traficului nu mai este de ignorat iar pentru o analiza buna e necesara utilizarea minim a segmentelor de baza. Fara segmentarea traficului, timpul in site pe care-l analizam in articolul precedent avea o valoare foarte buna, dar in realitate lucrurile stateau altfel. La nivel de accesare a segmentelor lucrurile sunt cu siguranta clare, am sa ma rezum doar la informatiile minime ce sunt prezentate in imagine de mai jos.

1 – Sectiunea de Advanced Segments este disponibila in partea dreapta sus a profilului.

2 – Segmentele de baza pe care Google Anlytics le ofera. Acestea se rezuma la nevoile de baza ce ar trebui analizate.

3 – Segmentele personalizate. In aceasta caseta vor fi disponibile segmentele ce au fost salvate pentru profilul respectiv. Crearea unui segment se realizeaza accesand Create a new advanced segment. Continue reading

Despre timpul in site si cum sa nu te minti singur

Un articol ce are la baza doi termeni care in Google Analytics sunt denumiti Avg. Time on Site si Avg. Time on Page. Primul se refera la timpul mediu petrecut in site si al doilea la timpul mediu petrecut intr-o anumita pagina. Avg. Time on Site se calculeaza astfel: timpul total petrecut de vizitatori in site raportat la numarul de vizite fara bounce rate. Detalii suplimentare despre acesti termeni si unde se gasesc, in e-book.

Timpul mediu in site e unul dintre parametri ce sunt de interes pentru oricine. Pe langa faptul ca e usor de inteles, ofera si multe detalii relevante cu privire la situatia generala a siteului. Un timp mic in site poate reprezenta un interes scazut, dar in acelasi timp poate insemna un lucru bun. Timpul in site trebuie sa se interpreteze uneori in acelasi timp cu numarul de pagini vizualizate, dar despre astfel de interpretari paralele intr-un articol viitor. De mentionat ca aceste informatii nu se aplica la blogurilor care afiseaza integral articolele noi pe prima pagina. Continue reading