Posts in "Analytics"

Locul 1 in rezultatele Google? Esti sigur?

Intrebare: Si care-i obiectivul campaniei de SEO?
Raspuns: Cum care? Numarul 1 in Google pe cautarea “…”.! (si se completeaza cel mai cautat termen din domeniu respectiv )

Citisem acum cateva zile articolul PPC apoi SEO ori viceversa?, scris de Cristian Filimon, iar unul dintre comentatorii ce da impresia ca are experienta, scrie urmatorul lucru:

Nu sunt de acord sa testezi prin campania ppc si abia apoi sa faci seo daca merge campania din urmatorul motiv: din cate stiu doar 35 % dau click pe link-urile sponsorizate din Google. Restul de trafic de 65% nu e prevazut in campania ppc, iar conform unor studii link-urile sponsorizate incep sa piarda incredere utilizatorilor…

Doamne cate cifre cu greutate, aproape ca le-am crezut (2 secunde). Valori de genu se tot arunca prin piata, dar concret nu stie nimeni cum stau lucrurile, Google nu a oferit niciodata astfel de cifre in mod oficial. Poate gresesc, dar ceva oficial pe rata de click paid/organic, eu nu am vazut pana acum. Acea valoare de 35% am auzit-o si de la altii, deci valoarea e cat se poate de “credibila”. Cat despre increderea utilizatorilor fata de reclamele sponsorizate, cifrele legate de profitul Google arata altceva. Procentul celor care nu fac distinctie constienta intre sponsorizat si organic e inca mare, cel putin in Romania e imens.

Trecand la lucruri concrete sustinute de cifrele, o sa prezint un studiu de caz legat de SEO vs. PPC pe datele intalnite la unul dintre clienti. Mentionez de pe acum ca nu sunt impotriva SEO, nu cred ca “va muri” vreodata si fara o minima optimizare un site nu poate sa aiba rezultate. Siteurile cu vizitatori exclusiv din PPC sunt cam greu de sustinut, bugetele lunare pe pietele dezvoltate sunt de 4 cifre, iar conversia nu e neaparat cea mai buna. Continue reading

Crearea si partajarea segmentelor avansate si utilizarea acestora

Segmentarea avansata (in Google Analytics – Advanced Segments) permite separarea clara a datelor pe baza mai multor filtre de analiza (segmente). Detalii despre asta si in cap 3.5 din Analiza web.

Segmentarea traficului nu mai este de ignorat iar pentru o analiza buna e necesara utilizarea minim a segmentelor de baza. Fara segmentarea traficului, timpul in site pe care-l analizam in articolul precedent avea o valoare foarte buna, dar in realitate lucrurile stateau altfel. La nivel de accesare a segmentelor lucrurile sunt cu siguranta clare, am sa ma rezum doar la informatiile minime ce sunt prezentate in imagine de mai jos.

1 – Sectiunea de Advanced Segments este disponibila in partea dreapta sus a profilului.

2 – Segmentele de baza pe care Google Anlytics le ofera. Acestea se rezuma la nevoile de baza ce ar trebui analizate.

3 – Segmentele personalizate. In aceasta caseta vor fi disponibile segmentele ce au fost salvate pentru profilul respectiv. Crearea unui segment se realizeaza accesand Create a new advanced segment. Continue reading

Despre timpul in site si cum sa nu te minti singur

Un articol ce are la baza doi termeni care in Google Analytics sunt denumiti Avg. Time on Site si Avg. Time on Page. Primul se refera la timpul mediu petrecut in site si al doilea la timpul mediu petrecut intr-o anumita pagina. Avg. Time on Site se calculeaza astfel: timpul total petrecut de vizitatori in site raportat la numarul de vizite fara bounce rate. Detalii suplimentare despre acesti termeni si unde se gasesc, in e-book.

Timpul mediu in site e unul dintre parametri ce sunt de interes pentru oricine. Pe langa faptul ca e usor de inteles, ofera si multe detalii relevante cu privire la situatia generala a siteului. Un timp mic in site poate reprezenta un interes scazut, dar in acelasi timp poate insemna un lucru bun. Timpul in site trebuie sa se interpreteze uneori in acelasi timp cu numarul de pagini vizualizate, dar despre astfel de interpretari paralele intr-un articol viitor. De mentionat ca aceste informatii nu se aplica la blogurilor care afiseaza integral articolele noi pe prima pagina. Continue reading

Analiza Web la doua saptamani de la publicare

Au trecut doua saptamani de la publicarea e-book-ului Analiza Web si a venit vreme rapoartelor.  Din punctul meu de vedere lucrurile stau destul de bine, iar interesul aratat e mult peste asteptarile mele. Bineinteles, fara ajutorul multora resursa nu ar fi ajuns sa fie cunoscuta. Tin sa multumesc in special lui Krumel / SEO Romania si Radu Velcea / Photoshop Romania pentru promovare si sustinere.

Datele de mai jos arata ca internetul romanesc da semne ca ar dori sa ia in calcul analiza web a datelor. Pentru mine sunt rezultatele pe care le doream pentru a continua proiectul Anliza Web.

Cateva mentiuni la raportul de mai jos:

Total completari se refera la numarul celor care au completat formularul de download cu o adresa de email valida.

Confirmate se refera la numarul descarcarilor unice efectuate de cei care au primit emailul.

Reffer este numarul celor care au descarcat resursa de pe un link generat altcuiva. I-am numarat doar pe cei veniti de pe alt IP decat cel folosit la prima descarcare.  Intervalul maxim dintre cele 2 descarcari a fost de 3 ore. Astfel am incercat sa-i exclud cumva pe cei care au descarcat la job si acasa (au fost si cazuri pe care le-am considerat de acest fel).

Pe twitter au mai promovat ebook-ul (ordine aleatoare): @AlexandraGavril @busaco @calinbiris @CiprianGavriliu @gabiu @marinaena @VladGadea @StefaMedia @justpixel @TheFUA @Cathubodua @dracsor @VictorCaras

Va multumesc!

Cum poate ajuta Analiza Web un blogger

In urma cu aproape 5 ani imi faceam primul blog, nu din propria initiativa, ci fiindca aceasta era una dintre temele pe care le-am avut in anul I de facultate. Am copiat pe el cateva informatii ce le aveam pe siteul personal si apoi l-am abandonat. Doi ani mai tarziu am descoperit platforma WordPress si de atunci am inceput sa dezvolt pe ea, atat pluginuri, cat si templateuri. Desi nu mi-am pus problema monetizarii blogului personal, analiza vizitatorilor am facut-o constant.

Un blogger de cele mai multe ori este preocupat de monetizare sau de conturarea unui brand personal. In e-book ofer cateva solutii pentru monitorizarea acestor doua obiective principale si nu numai.

Ca blogger, obiectivele tale ar putea fi : Continue reading

Proiectul Analiza Web

Analiza Web e unul dintre proiectele pe care le voi sustine in urmatoarea perioada. Am gandit acest proiect ca fiind compus din doua parti distincte. O partea informativ/educationala cu resurse practice de folosire a unor instrumente de masurare si interpretare a datelor si o parte cu mici instrumente de calcul si analiza.

In cadrul primei parti am lansat acum doua saptamani ebook-ul Analiză Web – Descoperă tot ce trebuie să știi despre vizitatorii siteului tău. Acesta se poate descarca gratuit de pe www.analizaweb.ro, asta daca nu ati facut-o deja :D. In e-book fac referire la urmatoarele resurse pe care intentionez sa le scriu: una de analiza a traficului campaniilor AdWords, in vederea imbunatatirii performantelor si una strict pe analiza traficului dintr-un magazin online.

Instrumentele ce intentionez sa le dezvolt au la baza necesitatile de prelucrare primara a datelor pe care Anlyticsul (si nu numai) le ofera. Inca sunt la partea de idei la cateva dintre ele si sper ca pana la sfarsitul anului sa se concretizeze. Ca si resursele, accesul va fi gratuit si cel mai probabil vor exista conturi de utilizator pentru a exista un istoric al datelor.

Urmatoarea resursa va fi glosarul de termeni pe care l-am omis intentionat din e-book. Am dorit un anumit format de prezentare si de aceea am considerat ca e mai potrivit pe site, decat static in e-book.