Businessul nu are nevoie de retargetare si optimizare, are nevoie de tine!

bc

La omul sarac nici boii nu trag! E o zicala romaneasca ce caracterizeaza foarte bine atitudinea generala a multor businessuri, mai ales a celor de 0-3/4 ani. Iar de pe urma acestei atitudini, profita cel mai mult instrumentele care ofera satisfactia ca faci ceva, dar asa e cand esti mic, nu se intampla lucrurile ca in studiile cu minim XX% crestere, la fiecare tratament.

Continue reading

Va putea schimba Vola afilierea din Romania?

vb

Iesirea Vola din afiliere nu ma surprinde. Imi spunea un prieten ca platesc suspect de mult pe unele vanzari. Cel putin cand erau oferte, comisionul era foarte mare, raportat la valoarea tranzactiei. Bilete de avion probabil genereaza majoritatea businessului Vola, iar in contextul ieftinirii lor, nu mai pot neglija pe ce dau comisioanele incasate.

Nu sunt la curent cu ce faceau ei, dar din ce vad in platforma de afiliere aveau un sistem foarte bun de comisioane. O medie de 10 euro per bilet de avion e foarte bine, la pachete turistice e ceva mai jos, dar tot mult este. La astea se adauga un cookie foarte lung (90 de zile, cred). Nu trebuie decat sa trimiti userul in siteul lor, o sa cumpere el la un moment dat si e ok. Poate nu atunci, o face dupa din munca Vola pe alte canale (AdWords, Remarketing etc.), dar tot va lua si afiliatul comision.

Continue reading

O piata nu se educa prin Content marketing facut cu Google Translate

cm

Pe vremea cand doream sa experimentez diverse idei, imi faceam propriile proiecte pe care sa ma joc. Chiar daca aveam clienti unde sa fac teste, nu erau tot timpul deschisi la ideile mele. Asa mi-am facut cateva zeci de proiecte unde puteam controla totul. Lead-urile ajungeau, gratuit, la clientii deschisi sa-i preia. Nu am renuntat la teste in curtea proprie, acum sunt in blogul de travel.

Majoritatea timpului era pe producerea de continut. Cum nu aveam nicio idee despre domeniile pe care aveam proiecte, ma documentam din piata de limba engleza. Traduceam din diverse surse, combinam informatiile si aveam un continut unic in romana. Calitatea lui era buna, atata de buna de am dat 3 interviuri in presa pe unul dintre proiecte. Avantajul era ca publicul tinta nu avea interes si cunostinte sa faca research avansat in limba engleza. Asa ca orice traducere era un plus pentru potentialii clienti.

Continue reading

Google Data Studio nu este pentru copii, chiar daca pare!

ZKV6ZPl

Google Data Studio a fost anuntat in urma cu un an, initial doar pentru piata din SUA. Pe Romania este disponibil, oficial, de cateva luni. Anuntul a fost primit cu mare entuziasm in randul specialistilor online din Ro. Desi sunt convins ca majoritatea nici nu au avut timp sa faca o analiza serioasa a lui, ideea ca o aplicatie va permite realizarea de grafice, foarte facil, este ca un vis devenit realitate. Aproape ca nici nu mai trebuie sa lucrezi, face Data Studio tot!

Chiar daca cu greu gasesti un magazin online configurat cu tot ce poate Google Analytics-ul, deja se face trecerea la Data Studiu. Putini insa realizeaza ca Data Studio nu este o jucarie care face datele sa arate sexi. Dupa cateva zile prin el am ajuns la concluzia ca este slabut, dar promitator. Vreo 6 luni m-am jucat cu Tableau Public (free), pana sa trec la Tableau Desktop (paid). Dupa 4 ani de lucru cu el, cred ca pot sa spun ca-l inteleg si-l folosesc… cat de cat. Si cand afirm ca Data Studio e slabut, cu Tableau il compar.

Continue reading