Posts in "Din .ro"

“Băieții deștepți” din SEO

Încerc să stau departe de zona de SEO, dar pare că mă urmărește pe partea de analiză și strategie. Situația din acest articol derivă din ce scriam anterior cum o optimizare slabă îți afectează PPC-ul. Real, nu e doar asta, o optimizare eronată îți afectează și sănătatea businessului.

Și uite așa ajungem la “băieții deștepți” din SEO. Nu, nu e vorba de acei specialiști care îți vor optimiza siteul în mod sănătos. Băieții acestea se comportă ca și cei din energie, iau cu un leu și vând cu 10, dar dintr-un alt unghi. Din 5 proiecte evaluate de la 3 agenții am reușit performanța să opresc toate colaborările. Și nu mă opresc aici 😀

Ceva de reținut din aceste evaluări…

Continue reading

De la management de PPC la “pacanele” e doar un pas, uneori foarte mic

Managementul de campanii PPC a devenit o activitate complexa cu o implementare foarte simpla. Cateva luni de lucrat sa cunosti interfata si poti deja consuma bugete, dar abordarea de multe ori este superficiala si pe “smart mode”.

Fara un framework clar de management, si o supervizare a unui senior, nu e foarte greu sa treci de la Google si Facebook Ads… la pacanele cu banii de marketing ai clientilor. Bine, poate fi numit si acesta framework.. “framework-ul pacanele”.

Continue reading

8 lucruri de bun simt inainte sa intri intr-un eveniment live de business

De cand cu izolarea s-a umplut feed-ul de evenimente live de toate tipurile. Ca faceau sau nu inainte, acum multi au inteles ca trebuie sa faca si ei un live sa nu uite lumea de ceea ce vand. Real, nu uita nimeni daca ai ceva de spus si cateva articole erau mai potrivite pentru majoritatea.

Spun asta deoarece materialul obtinut pe live l-am gasit de multe ori banal spre pueril. Acel tip de material care la un “eveniment din lumea reala” te face sa intri pe social media sa te uiti la poze cu pisici.

Continue reading

Mathaus.ro incapabili sa livreze o comanda si ce e de invatat din asta

Mi se pare fascinant sa vad cat loc mai este pe piata de ecommerce din Ro si cum colosii din offline se impedica in lucruri banale cand ajung in online. O situatie simpla care evidentiaza lipsa unor proceduri este cea intalnita la Mathaus, unde nici dupa doua comenzi nu am reusit sa primesc produsele.

Daca numele nu iti spune nimic, Mathaus cred ca se doreste a fi divizia de vanzare catre clientii finali (B2C) a retailerului de bricolaj, Arabesque. Despre acesta din urma am citit multe pareri bune si e un jucator apreciat in zona de B2B. Pe online pare a fi doar sub Mathaus si nu are vreo legatura cu offlineul, nici macar aceea de pickup de comanda din reteaua lor.

Continue reading

Bun simt in ecommerce: Ambalajul!

Anul trecut am comandat din diverse magazine cel putin de 80 de ori, doar in contul emag vad 48 de comenzi diferite, unele cu produse din marketplace de la 2-3 furnizori. Orientativ cred ca au fost cel putin 30 de magazine diferite.

Nu sunt multe, dar relevante sa realizez ca impachetarea si personalizarea intra la capitolul diverse pentru majoritatea. Am primit produse ambalate in tot felul de cutii dubioase, pe cateva produse le-am deteriorat incercand sa le desfac. Bine, vina mea!

Astazi imi amintesc de acest aspect cand primesc de la un magazin cu ceva pretentii produsul de mai jos.

Ce experienta am eu clientul daca dupa ce rup cu greu hartia de pe cutie gasesc o cutie de la un alt produs, iar pe ea scrie mare DEFECTA. Si cum nu era destula banda adeziva, au mai tras si aici un rand.

Serios, cat de scump e sa ai cutii noi de carton in care sa livrezi? 50 de bani cutia? O banda adeziva personalizata cat o fi? Dragi posesori de magazine, lasati economiile unde nu e cazul si creati o experienta!