Posts in "Din .ro"

Cu cine fac Social Media astea de la BCR de sunt praf pe Facebook?

Mentiunile de inceput din articolul Ofer consultanta gratuita BCR-ului raman valabile si la acesta, iar daca acela a avut paragrafe considerate rautacioase, acesta nu poate fi deloc altfel.

Intr-un articol trecut aduceam in discutie  Social Marketing ROAD Map conturat de MarketingSherpa si-l dadeam ca model bun de urmat in dezvoltarea unei strategii pe Social Media. Au fost voci care au sustinut ca nu ai nevoie de obiective pe termen lung si poti profita de Facebook, de exemplu, doar pe moment. Abordarea asta nu e deloc noua, daca exista buget de marketing lunar, de ce sa se gandeasca ceva pe termen lung.

Pe on-line, BCR-ul e laudat de fiecare data cand vine vorba de companii deschise la mediul online. Ei sunt in top la bugete dedicate Social Media si tot ei dau dovada a nu prea le pasa de conversie. Continue reading

Ofer consultanta gratuita BCR-ului

Sa fie clar

Nu am idee cine se ocupa de contul de on-line al BCR-ului, dar asta e mai putin important acum. Nu sunt client BCR si nici nu mi-as dori sa fiu, deci nu sunati sa-mi dati un card de credit.

Imi pasa de piata si de campaniile bazate pe performanta. Imi place sa scriu articole constructive. Imi place sa ofer consultanta si suport celor care imi cer. BCR-ul nu a cerut nimic, dar la cum arunca cu banii pe campanii m-am gandit sa-i ofer cateva sfaturi de bun simt.

Daca cineva “va fi ranit” din cauza acestui articol, sa nu ceara daune de la mine si eventual sa faca research inainte de a porni o campanie. Continue reading

Pe voi cu cat va plateste Facebook sau Twitter ?

Cu siguranta nu sunt singurul care observa ca integrarea siteurilor de socializare in campaniile de promovare din .ro au o singura directie (si aia proasta). In timp ce focusul celor din .com se canalizeaza pe utilizarea social media in cresterea activitatii din site, in Romania scopul este de a aduna like-uri/friends si followers. Mai dramatic e cand se ofera bonusuri/reduceri pentru cei care aleg sa urmareasca compania/brandul.

Cam ce se face in .ro

Exceptand cele cateva cazuri in care campania a fost originala si bine directionata, majoritatea s-au focusat pe volumul de like-uri/followers. Principalele obiective includ X followers, X retweet-uri, X like-uri etc. Ca pachetul sa fie complet se mentioneaza si targetul de tweet-uri/mesaje pe wall ce se vor publica. Nu e nimic rau in a avea si obiective de genu celor mentionate anterior, doar ca ele nu ajuta cu nimic pe termen lung si nici nu dau semne ca ar face parte dintr-o strategie social media. Continue reading

Serialul “Viata in 3” – Lucrurile care nu s-au scris

Pe scurt

Primul serial exclusiv online sponsorizat de companii importante din Romania. In rolul principal e Romtelecom, iar suportul de difuzare/promovare e Trilulilu. In roluri secundare mai avem la sponsori 7 nume cunoscute, sunt in footer la pagina dedicata filmului, iar la resuscitare apare Bobby si Cassa Loco.

Ideea le-a venit celor de la Frank, ce fac digital marketing pentru Romtelecom. Ei au vazut in serialul acesta o posibila pozitionare a companiei ca furnizor de entertainment pentru tineri, din ce declara Iulia Orzan pentru iqads.

Echipa principala a filmului e prezentata pe refresh, iar din alt interviu reiese ca au fost implicate peste 40 de persoane. Despre regizor, Vali Hotea,  nu am gasit foarte multe informatii. Relevant ar fi ca a regizat diverse filme de lung sau scurt metraj, iar prin 2007-2008 a regizat un serial pentru TVR. Serial ce s-a oprit dupa cateva episoade, nu prea le-a placut celor din TVR (sau ceva de genu). Scenarista, Alina Manea, e necunoscuta internetului. Nu am gasit nimic important de mentionat.

Ar fi fost frumos sa se publice si bugetul acestui serial, cel putin un interval sa stie si muritorul de rand cat costa un esec succes. Sau poate il vor da la urma, chiar sunt curios cat s-a “investit”. Continue reading

Daca unicii aduc bani, un blogger de top de ce nu ar face AdWords pe reteaua de continut (AdSense)

Am vazut multe in ultimii ani de cand fac web marketing, dar pe zi ce trece ideile unora intrec orice limite. Am scris zilele trecute de vizitatorii unici la modul general, despre super traficul refrsh.ro si fidelitatea vizitatorilor lui Cabral si Piticu. Cum alti bloggeri din “top 10” nu mai au traficul la vedere, ma gandeam ca cel putin o vreme nu mai abordez problema asta.

Realitatea.net e unul dintre putinele siteuri mari din .ro care are din abundenta AdSense. Astazi am dat peste un banner de promovare a blogului chinezu.eu . Cred ca e o premiera in materie de promovare prin AdSense, la cat browsing fac, nu am mai dat niciodata de reclame spre bloguri personale. Continue reading

piticu.ro si cabral.ro – interpretarea unicilor

De cateva saptamani a inceput un “razboi” orb intre bloggerii vechi si cei noi, cu siguranta Nicolae Filimon si-ar fi dorit sa scrie un roman pe tema asta. Cine urmareste bloggerii vechi, cu siguranta a citit articolele in care sunt prezentate caile succesului online. Pentru a fi clar pentru toti, intr-un final totul s-a rezumat la cati vizitatori are fiecare. Bobby, a pus intr-un articol punctul pe i aducand in discutie problema fidelitatii. Acceasi problema o puneam si eu in articolul despre refresh.ro .

Trist este faptul ca o parte din cei care fac campanii sunt agentii de PR, iar la ei audienta e sinonima cu afisarile. Unii sunt cu un nivel mai sus si considera audienta toti unicii siteului/blogului. Cum agentia nu a auzit de segmentare si de o minima analiza a traficului, atunci facem marketing in masa. Multi se bazeaza pe faptul ca de partea clientului nu e nimeni sa analizeze campania si sa vada ca din cei 2 milioane de unici de pe bloguri, pe site au ajuns 200. Din articolul lui Andrei Chirica nu am ramas decat cu o concluzie, fa-ti numele cunoscut, ajungi la cateva mii de unici/luna si apoi iei parte la campanii. Cum nu stie nimeni in agentii sa numere, poti aduce lejer din Africa vreo 30 000 unici pe luna si vreo 10 000 ii faci lejer din .ro, nu ia mai mult de un an. Continue reading