Mai baieti, eu pe cine facturez?

In articolul anterior mentionam cateva aspecte, de bun simt as zice eu, asupra web performance-ului din Romania. Raspunsul nu a intarziat sa apara, insa a fost doar o miscare de imagine fara vreo explicatie/logica la ce atentionam eu si adaptata contextului si pietei din Romania. Limitele Google Analytics-ului le stim cam toti din zona web analytics-ului, nu e nevoie sa le aminteasca nimeni. Si tot cam toti stim ca un tool mai bun decat GA-ul costa de la cateva zeci de mii de euro/an in sus, la asta se adauga (la unele), mentenanta lunara de inca cateva mii. E usor sa vorbesti fara sa lucrezi pe tool-uri premium, e cam acelasi lucru cu a scrie despre masini, fara sa ai carnet.

In acest moment, doar cateva multinationale au tool-uri premium de web analytics in Romania. In Orange spre exemplu e ComScore, iar Vodafone si Bitdefender au ales SiteCatalyst. Acum ceva timp floarea onlineului romanesc, emag, testa ComScore-ul, dar intre timp au renuntat la el pe semne ca tot Google Analytics-ul free e mai bun. Daca nici emag-ul nu considera ca are nevoie de un tool premium, ce asteptari sa avem de la alte magazine care au profituri mai mici. Continue reading

Ce faceti voi nu e web performance

Ma abtin de ceva vreme sa nu ma iau de “specialistii” in web performance autoproclamati, dar acum chiar e prea amuzant. Gabi publica o traducere sumara (si utila chiar) a unui articol publicat pe blogul Analytics acum doua saptamani. La acest articol seful lui dedica un articol in care printre altele scrie o fraza de la care inca mai rad:

Sincer nu stiu cine mai mananca atata performance marketing pe paine cum o facem noi la Conversion, cine mai isi toceste coatele toata ziua prin interfata de Analytics incercand sa optimizeze cu cel mai mare grad de finete toti parametrii unei campanii astfel incat aceasta sa isi atinga maximul de eficienta.

Mai baieti, pana sa va laudati cu super performante, mai bine ati face lucrurile de baza la nivel de setup. De ochii lumii puneti si voi cel putin custom variable pe utilizatori si niste event-uri pe microconversii. Recomandarea mea e sa abuzati de toate 5 variabile custom si de event-uri fara numar, la un magazin ca emag sau flanco se pot ajunge la minim 100. Dupa asta discutam de web performance, pana atunci nu va diferentiati deloc de cei care doar pun Google Analytics-ul si nimic mai mult. Continue reading

“Draga Liviu”, o scrisoare cu si despre Seo Monitor, F64, TinaR si altii

Ca sa fie clar, Liviu e un nume generic. Asa am ales eu sa-l numesc pe omul care ia decizii sau poate influenta componenta de online a TinaR, F64 si altii. Acest Liviu nu e neaparat aceeasi persoana si orice asemanare cu persoanele din realitate e pur intamplatoare.

Draga Liviu,

Nu stiu daca esti la curent cu ce se mai intampla in spatiul mioritic, insa m-am gandit sa-ti fac un mic rezumat al catorva intamplari din ultima luna. Trebuie sa recunosc ca nu o fac in mod special pentru tine, ci mai mult pentru ca imi place fotografia si imi plac cei de la F64 si modul in care au evoluat (iar daca as fi fost femeie mi-ar fi placut si TinaR cu siguranta).

Nu stiu cat de mult web analytics stii tu, la urma urmei nu trebuie sa le stii pe toate, insa m-am gandit sa-ti prezint o situatie mai mult decat interesanta pe care am gasit-o la un tool pe care-l stii. Spun ca-l stii pentru ca sigur tu ai dat aprobarea sa fie pus codul de tracking in site. Continue reading

Crocodil bolnav, caut veterinar in Romania

Nu, nu m-am apucat de scris anunturi umanitare, crocodilu’ de care vorbesc eu, trilulilu.ro se numeste. Pentru a nu strica traditia articolelor in serie, articolul de fata e continuarea celui publicat anterior.

In articolul anterior am trecut peste detaliile ce tin de trilulilu fiindca doream sa analizez ceva mai mult unele aspecte. Pentru cine nu stie, trilulilu.ro e cel mai vizitat site din Romania in luna aprilie. Nu au facut ei ceva genial de au crescut, hi5.com e de vina ca pierde teren in Romania. Nu despre cresteri de trafic am sa vorbesc, ca astea oricum nu sunt evidente si interesante.

Fidelizare si iar fidelizare

Pentru siteurile de consum (publish) am aproximat o valoare a raportului vizite/clienti. In cazul trilulilu nu prea are sens rationamentul facut de mine, de aceea am mers pe mana alexa.com pentru cateva cifre relevante. Comparatia cu youtube.com e echitabila doar la rapoarte, nu si la cifre de trafic. Nu o luati chiar de buna, e doar o informatie suplimentara ai are sens intr-o oarecare masura. Continue reading