Nu doar Pretul Conteaza – PC Garage vs. emag

La  Funnel de multa vreme incercam sa convingem clientii ca NU DOAR PRETUL este cel care conteaza in vanzarile online si sa gasim alte elemente importante care pot mari conversia. Exista un procent important de clienti care alearga dupa pretul mic si rascolesc internetul in cautarea lui. Insa nu acesti clienti sunt cei care conteaza pentru sanatatea unui business.

Ma uit cu amuzament la joaca emag-ului pe partea de preturi, ca de cand a intrat fondul de investitii in business, a gasi preturi mici pe emag e chiar o raritate. Nici super promotiile nu mai sunt ce erau si cadourile sau discounturile de zeci de procente se regasesc in pret in totalitate. Nu trebuie decat sa te uiti la ceilati jucatori importanti si sansele sa gasesti acelasi produs la un pret mai mic sunt mari.

tumblr_inline_mg1828QBNx1qcrtvq
Continue reading

O consultanta gratuita pentru NewsMAN

Imi face placere sa pun umarul la cresterea pietei din Ro si de aceea sfaturile ce consider ca le pot utiliza si altii, le scriu pe blog, nu le trimit business-urilor in cauza. Am scris in 2011 un articol cu recomandari pentru BCR si intamplator sau nu, campania urmatoare a avut alta abordare. In ultimele luni am tot recomandam colegilor de online (1) (2) cateva lucruri de bun simt pe situatii concrete.  Unii au fost mai rasfatati si nu au acceptat usor recomandarile, dar in cele din urma au aplicat, altii doar au tacut.

Campanii

1.

In urma cu vreo cateva luni scriam pe twitter de cazul NewsMAN ce avea ad-uri cu title-uri total nepotrivite. Unul din ad-uri este mai jos.

Continue reading

Mai baieti, eu pe cine facturez?

In articolul anterior mentionam cateva aspecte, de bun simt as zice eu, asupra web performance-ului din Romania. Raspunsul nu a intarziat sa apara, insa a fost doar o miscare de imagine fara vreo explicatie/logica la ce atentionam eu si adaptata contextului si pietei din Romania. Limitele Google Analytics-ului le stim cam toti din zona web analytics-ului, nu e nevoie sa le aminteasca nimeni. Si tot cam toti stim ca un tool mai bun decat GA-ul costa de la cateva zeci de mii de euro/an in sus, la asta se adauga (la unele), mentenanta lunara de inca cateva mii. E usor sa vorbesti fara sa lucrezi pe tool-uri premium, e cam acelasi lucru cu a scrie despre masini, fara sa ai carnet.

In acest moment, doar cateva multinationale au tool-uri premium de web analytics in Romania. In Orange spre exemplu e ComScore, iar Vodafone si Bitdefender au ales SiteCatalyst. Acum ceva timp floarea onlineului romanesc, emag, testa ComScore-ul, dar intre timp au renuntat la el pe semne ca tot Google Analytics-ul free e mai bun. Daca nici emag-ul nu considera ca are nevoie de un tool premium, ce asteptari sa avem de la alte magazine care au profituri mai mici. Continue reading