De ce nu se castiga din AdSense in Romania

“Afla cum un om obisnuit poate castiga peste 300 de euro pe zi, cu Google AdSense si cum poti face  si tu acelasi lucru…”. Asa suna mesajul de convingere al unui site care promite ca te ajuta sa te imbogatesti cu AdSense. Daca nu ar fi adaugat si faptul ca aceasta suma se poate castiga din .ro, aproape ca as fi crezut.

Din prisma celui care vrea sa castige din AdSense

Am auzit de AdSense prin 2006, dar cum nu aveam nici un site in engleza, nu l-am putut testa. Primii “bani din AdSense” mi-au venit pe la inceputul anului 2008, cand de curiozitate am pus reclama pe un site ce avea vreo 500 unici/zi. Fiind o concurenta mai mica, castigurile erau mai mult decat imbucuratoare. Au fost castiguri ok aproximativ un an, pana cand au intrat si altii pe nișa respectiva. Acum de exemplu castigurile sunt cu 80% mai mici, iar traficul cam la fel. De curand am incercat si pe alte siteuri sa vad cum merg lucrurile, iar situatia e asemanatoare. Clickuri sunt vreo cateva, dar sunt platite foarte prost.

Revenind la acei 300 euro/zi ar fi de mentionat un aspect foarte important, mai exact, afisarile necesare pentru un asemenea profit. Cum rata de click este una destul de mica in majoritatea cazurilor (0.5 – 5%), pentru un castig mediu de peste 300 euro/zi,  sunt necesare cateva milioane de afisari pe luna. In video demonstrativ al acelui site, apar peste 3,5 mil de afisari/luna. Nimic neobisnuit, dar aceste 3,5 mil de afisari sunt rezultatul unui site/grup de siteuri ce totalizeaza un numar de vizite impresionant. Sa zicem ca ajungi la un volum de 100 000 vizite/luna, dar ca acestea sa produca minim 300euro/zi ar insemna sa existe un cost per click de 0.20-0.30 euro. Cum aceasta suma e un procent (40-60% parca) din cat plateste in realitate cel care se promoveaza, costul per click e incredibil de mare pentru Romania. Oricare ar fi piata, pe reteaua de continut nu am auzit pe nimeni sa spuna ca plateste in medie peste 0.50 euro/click. Asa costuri abia le atingi pe search pe un domeniu foarte dezvoltat.

M-am legat de acel 300 euro/zi ca l-am vazut promovat intens in .ro, dar la fel de bine poate fi considerat si castig lunar. Oricum ar fi, cateva sute de euro din .ro nu sunt prea usor de obtinut doar cu AdSense. Continue reading

Analiza efectului unei campanii publicitare pe termen lung

In acest articol voi aminti de segmentarea avansata si voi prezenta un segment foarte util in analiza unei campanii pe termen lung. Daca segmentarea ti se pare un lucru complex si greu de realizat, iti recomand sa parcurgi articolul despre Crearea si partajarea segmentelor avansate si utilizarea acestora.

(In)voluntar acest articol poate fi considerat o reactie la studiul realizat de IAB Romania & eResearch Corp care arunca in piata cateva procente aberante imbucuratoare, ar zice publisherii. Din pacate in ultima vreme in .ro apar tot mai multe studii cu cifre care numai in analiza traficului nu se reflecta. E foarte usor sa faci un studiu in care cooptezi toti prietenii si dupa 2 saptamani sa tragi concluzia, de exemplu, ca 75% de utilizatorii de Facebook din Romania cumpara online totul (si 73% platesc cu cardul).

Efectele unei campanii publicitare se pot masura si altfel decat se face in mod obisnuit (nu, nu ma refer la acei X% care sunt convinsi fara sa dea click). Cea mai simpla forma de calcul a eficientei este analiza ROI-ului, desi in unele cazuri e dificil de realizat acest lucru. La ROI lucrurile sunt simple si nu am sa intru in detalii, fiecare poate sa faca un “calcul banal” si din venituri sa scada cheltuielile. Daca da cu minus atunci ati castigat awareness, chiar daca nu acesta a fost scopul campaniei. Trecand peste toate lucrurile simple “facute de toti” ajung la partea sensibila: Cu ce a ramas siteul/brandul pe termen lung? Continue reading

Distributia vizitelor pe ore ale zilei in iunie 2010 la 4 magazine on-line

Dorim sa realizam un mic studiu, te rugam sa ne ajuti. Detalii in finalul articolului.

Dupa postul precedent in care comparam traficul din iunie 2009 cu cel din 2010, Krumel s-a oferit sa-mi furnizeze cateva serii de date. Cum o comparare cu ce publicasem eu nu a fost posibila datorita profilelor diferite ale siteurilor, a aparut ideea de a compara 4 magazine online.

Despre datele comparate

Magazine online din trei piete: Auto, IT&C, Hobby.

Traficul nu este unul influentat semnificativ de sezon, iar luna iunie este una aproape ca celelalte din an.

Vizitele sunt exprimate in procente si sunt o medie a orei respective. Continue reading

Distributia vizitelor pe ore ale zilei in iunie 2010, comparativ cu iunie 2009

Din ciclul, tuturor ne plac cifrele cand le vedem la altii, m-am gandit sa ofer o analiza interesanta pe care am observat-o pe luna iunie 2010. Partea interesanta vine in momentul compararii datelor cu cele din perioada similara a anului 2009.

Despre datele comparate

Traficul apartine unui site ce ofera produse de sezon si care au cautare in special in lunile de vara.

Numarul de vizite din iunie 2010 este cu aproximativ 10% mai mare fata de iunie 2009.

Pentru o comparare buna, distributia vizitelor pe ore ale zilei am transformat-o in procente.

E o distributie medie pe ore. Analizata la nivel de zilele lucratoare (luni-vineri) e cam acceasi tot timpul, pe weekend e usor schimbata.

Traficul este 99% din Romania. Continue reading