Posts in "Din .ro"

Sa vinzi sau nu prin eMag Marketplace?

Una dintre intrebarile frecvente pe care le-am primit anul acesta a fost despre prezenta in Marketplace-ul eMag. Unii isi facusera si cateva calcule despre ce ar insemna sa fie acolo. Mai ales ca procentul perceput de eMag nu e unul mic. La final toti au ajuns la concluzia ca nu merita, dar voiau si o parere din partea mea.

Pe scurt, in cazul lor am zis “Nu!” si cred ca este valabil pentru majoritatea business-urilor cu un magazin online de minim 3 ani si un brand cat de cat conturat. Evident ca 3 ani nu e destul sa inveti multe, dar e un timp optim sa poti intelege ce inseamna ecommerce si ce cost operational are un astfel de business.

Continue reading

Configurarea eronata a Retargeting.biz poate duce la diminuarea profitului

Imi amintesc in weekend ca ar fi cazul sa-mi comand o noua baterie externa de la Anker. E atat de bun acest brand incat chiar si pentru un calator activ ajunge sa reziste minim 3 ani. Prima oprire a fost eMag, acolo vad ca listeaza direct importatorul EastCom. Dupa ce o adaug in cos ma gandesc totusi sa o comand direct de la ei ca sa castige baietii mai mult… sry, eMag!

Nu mare mi-a fost mirarea sa vad ca pe site o au cu reducere de 20% vs pretul de lista si pe care il aveau si in eMag. Ma bucur de promotie si o adaug in cos. Mai adaug si un adaptor wireless si cam asta a fost tot. Aleg sa completez datele de firma si parasesc browserul ca sa fac copy/paste. La intoarcere, ce sa vezi! Pagina imi este blocata de un popup cum ca mi se da reducere de 5%.

Prost sa fii sa zici Nu, cumpar la pret intreg, ca doar asa se putea aparent inchide popup-ul cu care ma agresa Retargeting.biz. Deja stateam prea mine, ideea de a cumpara direct de la furnizor mi-a adus 25% discount in cateva minute.

Continue reading

Ovidiu si AgentiaDeSeoCareFuraContinut, niste ciorditori

Acest articol a fost cenzurat si cei viztati nu se mai regasesc in articol deoarece au considerat ca este dreptul lor sa ma dea in judecata pentru defaimare. Cum in Ro furtul este normal, de ce sa nu apelezi la un proces pentru a-ti sustine dreptul de a nu se stie ca esti o agentie care fura. Pe Ovidiu oricum il gasiti la multe evenimente, isi continua evanghelizarea in SEO.

Serios, chiar am zis ca nu mai scriu astfel de articole. Dar nu am cum cu atatea agentii de digital marketing foarte agresive in a se face auzite. Ma bucur ca a prins content marketingul in Romania deoarece nu speram ca va veni acest moment dupa eforturile de acum 6-7 ani. Ce nu inteleg cei care fac acum content este ca ai nevoie sa expui si experienta ta in articole, nu doar sa aduni idei random si sa ti le insusesti. Sau ce, munca e pentru fraieri?

Cand este vorba de Google Analytics, ma activez foarte usor si observ situatiile atipice. Asa am vazut mai multe articole din presa scrise de Ovidiu, Ion, Vasile etc de la diverse agentii de SEO, pe scurt AgentiaDeSeoCareFuraContinut. Bine, autorii se intituleaza peste tot ca fiind “unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in optimizare SEO din Romania”. Scanand rapid unul dintre articole mi-a iesit in evidenta interfata foarte veche de Google Analytics.

Continue reading

Bai Susanu, vezi ca are Liviu un curs de Google Analytics 101 sa inveti cum se face trackingul

Bai Cipriane, anunturile tale ma urmaresc de cateva luni dar nu am avut pana acum curiozitatea sa-ti intru pe site. Oricum, promovai niste cursuri in targetul carora nu eram. De vreo cateva zile ma urmaresti cu o reclama cu ceva ebook de Google Analytics, stii tu care. Noo, hai ca asta chiar mi-a trezit curiozitatea! Din una in alta ajung si in blog sa vad ce mai scrii.

Nu am gasit nimic interesant de citit, dar bannerul cu ebookul de Instagram mi-a atras atentia. Nu mare mi-a fost mirarea sa vad ca un specialist (da, la tine ma refer!) in Google Analytics nu stie cum e cu folosirea UTM-urilor. Nu ma mir cand gasesc folosirea incorecta a UTM-urilor in diverse siteuri, dar nu e permis la tine! Pentru siteul propriu exista event tracking-ul inca din 2009 (sau nu erai in online pe atunci?). Nu e permis sa folosesti UTM-urile ca iti intrerup sesiune si in loc de o vizita care a dat click pe un banner, ai doua vizite.

Cred ca nu ai in carte despre acest subiect important, dar iti dau acordul sa faci copy/paste la articolele scrise de mine in 2013 sau cel mai recent din CTRL-D. Oricum, daca te grabesti putin mai ai timp sa participi la cursul lui Liviu, e peste 2 zile! De la Liviu sigur vei afla mai multe despre asta si va avea si exemple clare.

Hai ca sunt dragut, nu iti dau factura pentru consultanta!

Businessul nu are nevoie de retargetare si optimizare, are nevoie de tine!

bc

La omul sarac nici boii nu trag! E o zicala romaneasca ce caracterizeaza foarte bine atitudinea generala a multor businessuri, mai ales a celor de 0-3/4 ani. Iar de pe urma acestei atitudini, profita cel mai mult instrumentele care ofera satisfactia ca faci ceva, dar asa e cand esti mic, nu se intampla lucrurile ca in studiile cu minim XX% crestere, la fiecare tratament.

Continue reading

Va putea schimba Vola afilierea din Romania?

vb

Iesirea Vola din afiliere nu ma surprinde. Imi spunea un prieten ca platesc suspect de mult pe unele vanzari. Cel putin cand erau oferte, comisionul era foarte mare, raportat la valoarea tranzactiei. Bilete de avion probabil genereaza majoritatea businessului Vola, iar in contextul ieftinirii lor, nu mai pot neglija pe ce dau comisioanele incasate.

Nu sunt la curent cu ce faceau ei, dar din ce vad in platforma de afiliere aveau un sistem foarte bun de comisioane. O medie de 10 euro per bilet de avion e foarte bine, la pachete turistice e ceva mai jos, dar tot mult este. La astea se adauga un cookie foarte lung (90 de zile, cred). Nu trebuie decat sa trimiti userul in siteul lor, o sa cumpere el la un moment dat si e ok. Poate nu atunci, o face dupa din munca Vola pe alte canale (AdWords, Remarketing etc.), dar tot va lua si afiliatul comision.

Continue reading