In 2009 lucram pentru o companie B2B si urma sa implementez o campanie de email marketing. Prin natura businessului, baza de date era doar cu top managementul companiilor din portofoliu. Nu discutam de businessuri de bloc, avand in vedere serviciile oferite, erau doar companii cu rulaj mare cele care au apelat la ei. Am purtat multe discutii pe accesul la baza de date si cum trimitem emailurile. Aveau nevoie de confidentialitate maxima dintr-un singur motiv. Pana sa ajunga sa lucreze cu noi (agentia in care lucram) au fost la o agentie din top 3 la vremea aia. Dupa ce au plecat de la ei, agentia a inceput sa lucreze cu principalul concurent. Nu a durat mult si au folosit baza de date a fostului client pentru a da emailuri la concurentul devenit noul client. La cum e piata din .ro, nu e exclus ca asa i-au si convins sa lucreze cu ei la cat de amatori erau pe online.
Posts in "Din .ro"
Seo Monitor App a ajuns la 100 000 de conturi in primul an
Desi pare incredibil, echipa Seo Monitor a reusit sa lanseze international tool-ul revolutionar anuntat in martie 2013. Dupa un an si-a atins tinta propusa fara un plan de business, doar cu planul de PR. S-ar fi vorbit despre performanta zilele acestea la GPeC, dar organizatorii nu au avut suflet sa-l invite pe CEO sa vorbesca despre “succesurile” din ultimul an.
Trebuie sa recunosc ca am fost si eu unul dintre cei 99% care au crezut ca tinta este o gluma. Daca nu-ti amintesti despre ce-i vorba, iti recomand acest articol pentru reinprospatarea memoriei. Seo Monitor App urma sa fie lansat in iunie 2013 si isi propusese sa ajunga la 100.000 de utilizatori in primul an.
Afilierea si BF-ul
Ma uit cu tristete la cum a evoluat fenomentul BF in Romania si tind sa cred ca noi ca piata nu o sa evoluam prea curand. Nu au trecut decat 3 ani si deja evenimentul are o cu totul alta directie decat cea de baza. In timp ce siteurile care doresc sa profite de pe urma afilierii au gasit cele mai inetide metode de SEO spam, magazinele s-au gandit anul asta sa fure startul si BF sa devina black weeks.
Am scris pe blog in trecut despre subiectul “nu doar pretul conteaza”, insa magazinele online se indeparteaza tot mai mult de directia aceasta si doar la pret se raporteaza. Piata de IT are o margine de profit infima, iar reducerile in serie nu fac decat sa reduca din profit in mod constant. Din lipsa de idei de marketing si web performance, e normal sa dai in preturi pana nu mai ramai ca magazin decat cu cateva procente la profit.
Pe surse: Informatii in premiera de la unul din speakerii GPeC
Am reusit sa obtin “pe surse”, cu 5 zile inainte de evenimentul anului in e-commerce, cateva dintre cele mai importante idei pe care unul dintre speakeri le va prezenta la eveniment. Fiind un eveniment de ecommerce, iar speakerul proprietar de business de succes, va vorbi despre cele mai importante aspecte care au dus la dezvoltarea shop-ului pornit cu o “suma mica de bani”.
Direct din draftul de prezentare, 14 idei unice in industria mondiala
1. Adaugarea de muzica pe site a crescut conversia cu peste 50%, a fost fantastic si de necrezut sa folosim acest truc vechi de mii de ani. Ne gandim sa facem un A/B testing cu manele si muzica clasica.
2. Cea mai tare chestie a fost ca la meniul central, la over, sa avem o navigare greu accesibila si sa arate foarte ambiguu si neclar. Asta ne-a crescut traficul in categorii foarte mult, iar exit-ul din pagini a crescut vertiginos. Chiar nu ne dorim sa stea mult in site daca nu au bani, hosting-ul ne costa mai mult decat ne-a costat siteul. Din ratiuni de costuri, nu am cumparat mai mult spatiu intre butoane.
Profitshare – 2Parale : 1-0 la meciul de AdWords
Nu eu am descoperit situatia, am vazut-o pe Facebook, dar nu mai stiu la cine. Daca se simte cineva cu drepturi de autor, sa tipe sa scriu sursa.
Scriam intr-un articol precedent de situatia in care multi liciteaza pe brandul lor in semn de brand protect, dar in realitate e doar o iluzie pentru a consuma banii clientului sau o lipsa de viziune in strategie. Tot o lipsa de viziune, din punctul meu de vedere, este si atunci cand apari pe cautarea fixa a concurentilor tai in situatii unde brandul conteaza foarte mult. Pe unii e imposibil sa apari deoarece sunt deja protejati de AdWords, insa daca brandurile sunt de nisa (sau mai putin cunoscute), nu e greu sa iesi in top.
Aceasta situatie e si in programele de afiliere din .ro. Aici, 2Parale, din lipsa de altceva mai bun, “au atacat” Profitshare-ul prin AdWords. Profitshare-ul a fost pe pozitie si a sarit sa-si apere brandul, iar rezultatul e mai jos.
Despre eTravel Conference din exterior
Businessul de evenimente dedicate onlineului ajunge acusi sa fie mai mare decat piata in sine, iar relevanta e chiar ultimul lucru la care se gandeste un organizator. Au fost vreo cateva evenimente dedicate turismului online pana acum, iar agenda lor a fost una foarte amuzanta. Doar cateva prezentari pareau interesante din exterior si relevante, iar oamenii chiar aveau experienta, in rest, numai pe langa sau generalitati inutile.
O sa mai treaca multa vreme pana vor intelege tot mai multi “guralivi” ca mersul la evenimente trebuie sustinut cu experienta in prealabil pe domeniu si nu trebuie confundat cu mersul la bere. Nu ai cum merge si vorbi generalitati care au mers in auto la un eveniment de travel sau orice alte domenii. Chiar nu se potrivesc unele situatii de la un domeniu la altul, insa stii asta daca lucrezi in prealabil. Un caz concret de situatie in care iti dai seama de om nerelevant pentru eveniment, e cea de mai jos, e doar o situatie, ca asta se pot face cu multi dintre vorbitorii la evenimente pe domenii necunoscute. Continue reading