Posts in "Din .ro"

Consultanta Gratuita: Optimizarea Conversiei in GPeC(.ro)

Pentru cine e mai nou in domeniu si nu stie prea multe despre GPeC, recomand o scanare rapida a articolului 10 lucruri pe care SIGUR nu le stiati despre Gala Premiilor eCommerce!. La aceste lucruri mai adaug ce-mi vine acum in minte. Este singurul eveniment in care organizatorul si-a dat premiul de cel mai bun blogger si cel mai bun jurnalist in ecommerce (asta fara a fi jurnalist!), iar cand unul dintre castigatori s-a dovedit a fi un spammer, organizatorul nu a avut cojones sa-i retraga premiul, cum se face in lumea civilizata. Pe langa asta, spam agentia anului era si este in juriu pe partea de SEO, deci tot o situatie in care unul dintre cei implicati in eveniment este premiat.

Acum ca am scapat de introducere, sa trec la lucruri serioase. Cred ca voi face curand o rubrica de consultanta gratuita in ceea ce priveste optimizarea conversiei si a campaniilor de promovare deoarece piata are nevoi mari. Dupa WebDigital, NewsMag, emag si altii, credeam ca unii au invatat ceva, iar articole de lucruri basic in conversie nu voi mai scrie.

Home Page-ul

home

De mentionat ca nu e vorba de design in tot ce scriu, acesta e potrivit anului 2013 si evenimentului, insa in ceea ce priveste conversia, situatia nu e sexi deloc. Sa ne imaginam un vizitator normal, interesat de e-commerce cu tot ce presupune el. Acceseaza siteul gpec.ro si incepe distractia in experienta lui de navigare in site si auto-convingere sa se inscriere la eveniment. Continue reading

Cand cuvintele “Succes”, “Performanta”, “Rezultate”, “Conversie” nu spun nimic

E plina piata din .ro de prezentari/evenimente si articole scrise de specialisti care abuzeaza de termeni care contin printre altele succes, performanta, rezultate, conversie. S-au prins tot mai multi de ce si-a dat seama .com-ul acum vreo 5-6 ani, nimic nu se mai poate face fara analiza si rezultate masurabile. Din fericire pentru cine lucreaza in online marketing de prin 2005-2007 si a vrut sa tina pasul cu lucrurile normale, modul in care se fac lucrurile in .com si cum evolueaza ele zi de zi, e deja parte din rutina zilnica.

Navarro_1

Continue reading

Nu doar Pretul Conteaza – PC Garage vs. emag

La  Funnel de multa vreme incercam sa convingem clientii ca NU DOAR PRETUL este cel care conteaza in vanzarile online si sa gasim alte elemente importante care pot mari conversia. Exista un procent important de clienti care alearga dupa pretul mic si rascolesc internetul in cautarea lui. Insa nu acesti clienti sunt cei care conteaza pentru sanatatea unui business.

Ma uit cu amuzament la joaca emag-ului pe partea de preturi, ca de cand a intrat fondul de investitii in business, a gasi preturi mici pe emag e chiar o raritate. Nici super promotiile nu mai sunt ce erau si cadourile sau discounturile de zeci de procente se regasesc in pret in totalitate. Nu trebuie decat sa te uiti la ceilati jucatori importanti si sansele sa gasesti acelasi produs la un pret mai mic sunt mari.

tumblr_inline_mg1828QBNx1qcrtvq
Continue reading

O consultanta gratuita pentru NewsMAN

Imi face placere sa pun umarul la cresterea pietei din Ro si de aceea sfaturile ce consider ca le pot utiliza si altii, le scriu pe blog, nu le trimit business-urilor in cauza. Am scris in 2011 un articol cu recomandari pentru BCR si intamplator sau nu, campania urmatoare a avut alta abordare. In ultimele luni am tot recomandam colegilor de online (1) (2) cateva lucruri de bun simt pe situatii concrete.  Unii au fost mai rasfatati si nu au acceptat usor recomandarile, dar in cele din urma au aplicat, altii doar au tacut.

Campanii

1.

In urma cu vreo cateva luni scriam pe twitter de cazul NewsMAN ce avea ad-uri cu title-uri total nepotrivite. Unul din ad-uri este mai jos.

Continue reading

Mai baieti, eu pe cine facturez?

In articolul anterior mentionam cateva aspecte, de bun simt as zice eu, asupra web performance-ului din Romania. Raspunsul nu a intarziat sa apara, insa a fost doar o miscare de imagine fara vreo explicatie/logica la ce atentionam eu si adaptata contextului si pietei din Romania. Limitele Google Analytics-ului le stim cam toti din zona web analytics-ului, nu e nevoie sa le aminteasca nimeni. Si tot cam toti stim ca un tool mai bun decat GA-ul costa de la cateva zeci de mii de euro/an in sus, la asta se adauga (la unele), mentenanta lunara de inca cateva mii. E usor sa vorbesti fara sa lucrezi pe tool-uri premium, e cam acelasi lucru cu a scrie despre masini, fara sa ai carnet.

In acest moment, doar cateva multinationale au tool-uri premium de web analytics in Romania. In Orange spre exemplu e ComScore, iar Vodafone si Bitdefender au ales SiteCatalyst. Acum ceva timp floarea onlineului romanesc, emag, testa ComScore-ul, dar intre timp au renuntat la el pe semne ca tot Google Analytics-ul free e mai bun. Daca nici emag-ul nu considera ca are nevoie de un tool premium, ce asteptari sa avem de la alte magazine care au profituri mai mici. Continue reading