Posts in "Din .ro"

Ce faceti voi nu e web performance

Ma abtin de ceva vreme sa nu ma iau de “specialistii” in web performance autoproclamati, dar acum chiar e prea amuzant. Gabi publica o traducere sumara (si utila chiar) a unui articol publicat pe blogul Analytics acum doua saptamani. La acest articol seful lui dedica un articol in care printre altele scrie o fraza de la care inca mai rad:

Sincer nu stiu cine mai mananca atata performance marketing pe paine cum o facem noi la Conversion, cine mai isi toceste coatele toata ziua prin interfata de Analytics incercand sa optimizeze cu cel mai mare grad de finete toti parametrii unei campanii astfel incat aceasta sa isi atinga maximul de eficienta.

Mai baieti, pana sa va laudati cu super performante, mai bine ati face lucrurile de baza la nivel de setup. De ochii lumii puneti si voi cel putin custom variable pe utilizatori si niste event-uri pe microconversii. Recomandarea mea e sa abuzati de toate 5 variabile custom si de event-uri fara numar, la un magazin ca emag sau flanco se pot ajunge la minim 100. Dupa asta discutam de web performance, pana atunci nu va diferentiati deloc de cei care doar pun Google Analytics-ul si nimic mai mult. Continue reading

“Draga Liviu”, o scrisoare cu si despre Seo Monitor, F64, TinaR si altii

Ca sa fie clar, Liviu e un nume generic. Asa am ales eu sa-l numesc pe omul care ia decizii sau poate influenta componenta de online a TinaR, F64 si altii. Acest Liviu nu e neaparat aceeasi persoana si orice asemanare cu persoanele din realitate e pur intamplatoare.

Draga Liviu,

Nu stiu daca esti la curent cu ce se mai intampla in spatiul mioritic, insa m-am gandit sa-ti fac un mic rezumat al catorva intamplari din ultima luna. Trebuie sa recunosc ca nu o fac in mod special pentru tine, ci mai mult pentru ca imi place fotografia si imi plac cei de la F64 si modul in care au evoluat (iar daca as fi fost femeie mi-ar fi placut si TinaR cu siguranta).

Nu stiu cat de mult web analytics stii tu, la urma urmei nu trebuie sa le stii pe toate, insa m-am gandit sa-ti prezint o situatie mai mult decat interesanta pe care am gasit-o la un tool pe care-l stii. Spun ca-l stii pentru ca sigur tu ai dat aprobarea sa fie pus codul de tracking in site. Continue reading

Website Optimizer: Un mic test pe caseta de cautare

Pentru necunoscatori, Google Website Optimizer (GWO) este o jucarie gratuita prin care puteti face diverse teste la nivelul unei pagini. Cele mai cunoscute teste sunt A/B testing-ul si Multivariate testing-ul si pentru ambele aveti suport in Website Optimizer. Poate ca e mult spus aveti suport fiindca instrumentul nu e unul simplu la care puteti apela rapid. La partea de configurare e obligatoriu sa aveti cunostinte tehnice si sa aveti acces la fisierele ce urmeaza sa le supuneti testarii. Daca partea de cod va sperie, apelati la programator/webdesigner sa va ajute cu modificarile.

In articolul meu nu o sa ma concentrez pe partea tehnica sau de configurare, ci pe un mic test ce s-a intins pe parcursul a doua luni.

Povestea a inceput asa…

Continue reading

Crocodil bolnav, caut veterinar in Romania

Nu, nu m-am apucat de scris anunturi umanitare, crocodilu’ de care vorbesc eu, trilulilu.ro se numeste. Pentru a nu strica traditia articolelor in serie, articolul de fata e continuarea celui publicat anterior.

In articolul anterior am trecut peste detaliile ce tin de trilulilu fiindca doream sa analizez ceva mai mult unele aspecte. Pentru cine nu stie, trilulilu.ro e cel mai vizitat site din Romania in luna aprilie. Nu au facut ei ceva genial de au crescut, hi5.com e de vina ca pierde teren in Romania. Nu despre cresteri de trafic am sa vorbesc, ca astea oricum nu sunt evidente si interesante.

Fidelizare si iar fidelizare

Pentru siteurile de consum (publish) am aproximat o valoare a raportului vizite/clienti. In cazul trilulilu nu prea are sens rationamentul facut de mine, de aceea am mers pe mana alexa.com pentru cateva cifre relevante. Comparatia cu youtube.com e echitabila doar la rapoarte, nu si la cifre de trafic. Nu o luati chiar de buna, e doar o informatie suplimentara ai are sens intr-o oarecare masura. Continue reading

Cine spameaza mai mult in internetul romanesc

Stiu ca e un titlu de tabloid, dar altu mai bun nu am gasit pentru ceea ce voi scrie.

Scriam intr-un articol trecut de grija pentru companiile ce se promoveaza in mediul online si modul cum publisherii aleg sa se dezvolte. Pentru a completa ce am scris acolo, am prelucrat putin datele din SATI si am obtinut un asa zis top al celor mai mari spameri : D . Evident ca nu toti spameaza voluntar si apar in google cu pagini pentru care chiar nu au continut relevant. In esenta e vorba de procentul vizitatorilor fideli despre care am mai scris eu acum ceva timp.

Top 10 general, de la SATI citire

Topul in functie de vizitatorii unici se poate accesa aici, iar un top 10 pe luna Aprilie 2011 ar fi urmatorul: Continue reading

Razboiul unicilor si grija fata de companiile ce se promoveaza in mediul online

De vreo cateva zile iar a inceput duelul unicilor si in fiecare zi (sau luna, dupa caz) un alt site e lider pe segmentul lui. Traficul practic explodeaza de la luna la luna de zici ca a tras RDS si UPC internet gratis la toti pensionarii. Mai urma sa vina si INSSE sa spuna ca rata de penetrare a internetului a trecut de 80% si atunci chiar ca eram fericiti cu totii in online. Dar sa revin la lucruri mai serioase.

Importul de vizitatori

Prima lovitura de cumparare de trafic a dat-o Internet Corp acum un an, cand intr-o zi de duminica au importat cateva zeci de mii de vizitatori din diverse tari exotice. S-au spalat pe maine scuzandu-se ca au gresit bugetele si i-a costat 70 000 $. Nu multi au inghitit aceasta gluma fiindca oricare ar fi fost sistemul de plata per click, nu ar fi permis chiar asa usor sa ia atatea bani in trei zile. Continue reading