Posts in "Diverse"

Lucratul de acasa e despre increderea in cei cu care lucrezi, nu despre aplicatii de comunicare

In ultimele zile, companiile de toate marimile s-au lovit de o problema pe care o tot ascund sub pres de cativa ani, pe scurt WFH, in termeni corporatisti. Pentru ceilalti, acest WFH e lucratul de acasa (work-from-home) sau cum multi l-au inteles, o zi in care imi vad de ale mele si s-ar putea sa am ceva de lucrat de acasa.

Sunt destule exceptii, dar multi cu care am interactionat se plangeau de aceasta problema a “nelucratului de acasa” si cum de la o zi pe saptamana de acasa s-a ajuns la o zi, dar care sa nu fie luni sau vineri, in incercarea de a descuraja weekendul prelungit.

Ca WFH sa fie eficient trebuie sa ai incredere in cei cu care lucrezi. Pentru asta nu ai nevoie de zeci de aplicatii sau mai stiu ce sisteme de eficientizare sau comunicare. Solutia e mult mai simpla si se rezuma doar la “ce are fiecare de facut si care ii sunt atributiile”. Cu astea stabilite, nu mai ramane decat sa se creeze niste flow-uri si reguli de lucru.

Ca angajator, mai departe trebuie sa te procupe ca ceea ce ai stabilit se va implementa in parametrii si timpul agreat. Asta face ca uneori saptamana de lucru sa fie de doar 10 ore (saptamana, nu ziua!). Nu ai nevoie de oameni pe care sa ii vezi ca stau in birou sa se faca ora “de spart usa”, ai nevoie de oameni care sunt multumiti de ceea ce fac si compania isi atinge obiectivele.

Unii nu sunt facuti pentru WFH, iar ei vor fi aceia care vor fi prezenti tot timpul la birou deoarece e singurul mod in care isi pot face treaba. Multi altii insa vor prefera sa isi faca treaba de oriunde. Pentru ei companiile trebuie sa creeze o noua cultura organizationala si un nou mod de interactiune.

Pentru a face asta ai nevoie de disciplina, o organizare clara a businessului si activitatilor si ce-i mai important, oameni care sa-si asume ca rezultatul e mai important decat timpul petrecut sa ajungi la el sau locul de unde ai facut asta.

Recomandari de Black Friday pe care nu le vei afla de la juniori

Am tot vazut in ultimele saptamani articole despre Black Friday, in special din zona agentiilor de PPC. Ca agentie este firesc sa te agiti acum si sa oferi sfaturi dintre cele mai complexe. In realitate, daca mai multi ar reusi sa pastreze un client 2-3 ani, si ar oferi altceva decat PPC, s-ar prinde ca multe dintre recomandari sunt nerelevante.

Imi pare rau ca nu mi-am facut timp sa scriu mai devreme, dar inca este timp pentru cateva ajustari si gandit ceva pentru la anu.

Continue reading

De ce am pierdut 10 milioane de euro si am concediat 250 de oameni

Era o zi de luni cand am aterizat in top managementul unei companii cu 750 de angajati si o cifra de afaceri de peste 43 milioane de euro in anul precedent. Misiunea noii conduceri era un plan concret pentru urmatorii 4 ani. La vremea respectiva compania producea 2 categorii de produse destinate pietii de IT si erau zvonuri ca o a treia categorie, mult mai performanta, este gata sa intre in piata.

Obiectivul

Cu datele financiare pe masa si cu ceva studii de piata, decidem misiunea companiei si ne stabilim obiectivele pe termen lung. Din exces de zel, obiectivele noastre au fost o dublare a cifrei de afaceri pana la finalul anului 4 si un profit net de vreo 2 ori mai mare decat in anul anterior preluarii conducerii.

Uitandu-ma in urma, mi se pare o gluma acest obiectiv de cifra de afaceri si oricat ar fi crescut piata, nu aveam cum sa ajungem la asemenea valoare. Poate era realizabil daca unul dintre cei 4 competitori ar fi disparut, dar asta nu avea cum sa se intample. Din fericire pentru moralul echipei de conducere, nu a fost dorinta unuia dintre noi, toti cei 5 am votat acest lucru si am fost convinsi ca este realizabil.

Continue reading

Un specialist Facebook Ads in situatii limita

Un tip merge intr-un club si vede o tipa “cu potential”. Se indrepta catre ea si intra in vorba. Dupa “clasicele formalitati” de agatat trece la lucruri mai serioase si o bombardeaza cu intrebari de tipul:

  • Locuiesti in Bucuresti?
  • Ce varsta ai?
  • Imi spui si mie te rog ce interese ai?
  • Iti place sportul? Ce sport?
  • In general intri pe internet de pe mobile sau de pe PC/Laptop?

Tipei i se pare amuzant si intra in joc. Dupa ce-i raspunde la toate intrebarile, tipul o imbratiseaza si ii sopteste ceva la ureche. Eu sunt specialist Facebook Ads, sa intri maine pe Facebook ca te urmaresc cu o sala de fitness.

Continue reading

Seo Monitor + Viespar = Love si iluzii SEO

Mi-am amintit zilele trecute ca nu am scris finalul povestii Viespar si cum am ajuns sa-mi pierd vremea cu analiza lor. Partea amuzanta este ca am (re)aflat de ei datorita amatorismului unor prieteni mei vechi. Dupa articol m-am ales cu un comunicat de presa la care fondatorul a tinut sa-mi raspunda punctual la observatii si sa ma contrazica oferind ca explicatii informatii vechi sau nerelevante.

Traficul din Viespar in blogul meu a venit din cateva taskuri puse de cei de la Seomonitor in care cereau viesparilor sa spunaCare este sentimentul articolului. Cu ei sunt prieten vechi ca platesc bine sa-i promovez. Nici nu-mi vine sa rad de cel care a avut ideea sa intrebe niste santieristi ce sentiment le transmite un articol despre seo spam.

Oricum, Seo Monitor pot fi declarati campioni la metode de spam si iluzii in SEO. Uitandu-ma la cat de multe taskuri cu verificarea pozitiilor in Google sunt in Viespar e clar cam ce seo fac expertii si de unde pompeaza trafic organic in site sa impresioneze clientul.

Continue reading

Viespar.ro – Iluzii pentru o Piata Credula si Inocenta

33106

Am auzit prima data de Viespar prin vara anului trecut… tot atunci am si uitat de el. Analizand rapid care le este scopul si modelul de business mi-a venit sa rad de numele ales. Ce produc albinele este clar, care este “modelul lor de business” iar este clar, dar cand vine vorba de viespii ma intreb daca nu cumva sunt de alea japoneze.

Am uitat de proiect pana acum doua saptamani cand l-am vazut ca refferer la acest blog. Cum erau sute de vizite in cateva zile mi-a atras atentia. Public nu era nimic care sa trimita catre blog, asa ca mi-am facut un cont sa vad care-i treaba si de ce am trafic de la ei. Si asa a inceput distractia…

Continue reading