Recomandari de Black Friday pe care nu le vei afla de la juniori

Am tot vazut in ultimele saptamani articole despre Black Friday, in special din zona agentiilor de PPC. Ca agentie este firesc sa te agiti acum si sa oferi sfaturi dintre cele mai complexe. In realitate, daca mai multi ar reusi sa pastreze un client 2-3 ani, si ar oferi altceva decat PPC, s-ar prinde ca multe dintre recomandari sunt nerelevante.

Imi pare rau ca nu mi-am facut timp sa scriu mai devreme, dar inca este timp pentru cateva ajustari si gandit ceva pentru la anu.

Continue reading

De ce am pierdut 10 milioane de euro si am concediat 250 de oameni

Era o zi de luni cand am aterizat in top managementul unei companii cu 750 de angajati si o cifra de afaceri de peste 43 milioane de euro in anul precedent. Misiunea noii conduceri era un plan concret pentru urmatorii 4 ani. La vremea respectiva compania producea 2 categorii de produse destinate pietii de IT si erau zvonuri ca o a treia categorie, mult mai performanta, este gata sa intre in piata.

Obiectivul

Cu datele financiare pe masa si cu ceva studii de piata, decidem misiunea companiei si ne stabilim obiectivele pe termen lung. Din exces de zel, obiectivele noastre au fost o dublare a cifrei de afaceri pana la finalul anului 4 si un profit net de vreo 2 ori mai mare decat in anul anterior preluarii conducerii.

Uitandu-ma in urma, mi se pare o gluma acest obiectiv de cifra de afaceri si oricat ar fi crescut piata, nu aveam cum sa ajungem la asemenea valoare. Poate era realizabil daca unul dintre cei 4 competitori ar fi disparut, dar asta nu avea cum sa se intample. Din fericire pentru moralul echipei de conducere, nu a fost dorinta unuia dintre noi, toti cei 5 am votat acest lucru si am fost convinsi ca este realizabil.

Continue reading

Stabilitatea contului de AdWords intre mimarea managementului si automatizare

ce

Anul trecut o agentie de PPC lansa un produs “inovator” de auditare a contului de AdWords. Din landing page-ul de promovare se deducea un focus pe analiza conversiei si a editarilor din cont. Partea de conversie o inteleg la modul general. Are multe de oferit intr-o situatie normala de lucru. Realitatea insa e complexa si conversiile fie nu sunt masurate, fie sunt alterate.

Nu are niciun sens partea de editari din cont. E absurd sa recomanzi mai multe editari intr-o luna, asa doar ca sa pari inteligent. Inteleg ca e un instrument de agatat clienti, dar putina decenta si profesionalism ar prinde bine. In fond, la multe dintre conturi apare o stabilitate data de piata in sine sau de maturitatea businessului.

Continue reading

Un specialist Facebook Ads in situatii limita

Un tip merge intr-un club si vede o tipa “cu potential”. Se indrepta catre ea si intra in vorba. Dupa “clasicele formalitati” de agatat trece la lucruri mai serioase si o bombardeaza cu intrebari de tipul:

  • Locuiesti in Bucuresti?
  • Ce varsta ai?
  • Imi spui si mie te rog ce interese ai?
  • Iti place sportul? Ce sport?
  • In general intri pe internet de pe mobile sau de pe PC/Laptop?

Tipei i se pare amuzant si intra in joc. Dupa ce-i raspunde la toate intrebarile, tipul o imbratiseaza si ii sopteste ceva la ureche. Eu sunt specialist Facebook Ads, sa intri maine pe Facebook ca te urmaresc cu o sala de fitness.

Continue reading