Posts in "Diverse"

Despre Google Consent Mode V2 – fără detalii tehnice și ce ai de pierdut dacă nu-l implementezi

În mai 2018 a intrat în vigoare directiva UE cu privire la protecția datelor cu caracter personal, pe scurt GDPR. De la acest moment, mare parte dintre siteuri întreabă utilizatorul ce părere are despre cookies și indiferent ce alege, se face colectare de date. Ops, inclusiv la mine pe blog se întâmplă la fel

După 6 ani, Google a luat inițiativă și promite să facă colectare de date în scop de publicitate doar de la cine își dă acordul. Așa că din martie 2024 colectarea datelor din Google Ads/Analytics are șanse să fie afectată fără implementarea Google Consent Mode V2.

Continue reading

Ce nu se spune despre Google Analytics (GA4)

Unii numără zilele până GA3 închide colectarea, alții numără sutele de ore pentru a înțelege problemele diverse pe care GA4 le are și a căror rezolvare nu pare că are un sens sau nu există. Pentru mine se fac aproape trei ani de când interacționez cu GA4, asta pentru că am făcut tracking-ul pentru Carrefour App și am ales în loc de GA3 (App + Web) să implementez GA4, în beta.

În acest timp am interacționat cu câteva zeci de proiecte la nivel de setup&personalizare și am pierdut multe nopți în a încerca să fac debug pe probleme fără sens. Ce am adunat eu ca lucruri sensibile și despre care se vorbește mai puțin:

Continue reading

Lucratul de acasa e despre increderea in cei cu care lucrezi, nu despre aplicatii de comunicare

In ultimele zile, companiile de toate marimile s-au lovit de o problema pe care o tot ascund sub pres de cativa ani, pe scurt WFH, in termeni corporatisti. Pentru ceilalti, acest WFH e lucratul de acasa (work-from-home) sau cum multi l-au inteles, o zi in care imi vad de ale mele si s-ar putea sa am ceva de lucrat de acasa.

Sunt destule exceptii, dar multi cu care am interactionat se plangeau de aceasta problema a “nelucratului de acasa” si cum de la o zi pe saptamana de acasa s-a ajuns la o zi, dar care sa nu fie luni sau vineri, in incercarea de a descuraja weekendul prelungit.

Ca WFH sa fie eficient trebuie sa ai incredere in cei cu care lucrezi. Pentru asta nu ai nevoie de zeci de aplicatii sau mai stiu ce sisteme de eficientizare sau comunicare. Solutia e mult mai simpla si se rezuma doar la “ce are fiecare de facut si care ii sunt atributiile”. Cu astea stabilite, nu mai ramane decat sa se creeze niste flow-uri si reguli de lucru.

Ca angajator, mai departe trebuie sa te procupe ca ceea ce ai stabilit se va implementa in parametrii si timpul agreat. Asta face ca uneori saptamana de lucru sa fie de doar 10 ore (saptamana, nu ziua!). Nu ai nevoie de oameni pe care sa ii vezi ca stau in birou sa se faca ora “de spart usa”, ai nevoie de oameni care sunt multumiti de ceea ce fac si compania isi atinge obiectivele.

Unii nu sunt facuti pentru WFH, iar ei vor fi aceia care vor fi prezenti tot timpul la birou deoarece e singurul mod in care isi pot face treaba. Multi altii insa vor prefera sa isi faca treaba de oriunde. Pentru ei companiile trebuie sa creeze o noua cultura organizationala si un nou mod de interactiune.

Pentru a face asta ai nevoie de disciplina, o organizare clara a businessului si activitatilor si ce-i mai important, oameni care sa-si asume ca rezultatul e mai important decat timpul petrecut sa ajungi la el sau locul de unde ai facut asta.

Recomandari de Black Friday pe care nu le vei afla de la juniori

Am tot vazut in ultimele saptamani articole despre Black Friday, in special din zona agentiilor de PPC. Ca agentie este firesc sa te agiti acum si sa oferi sfaturi dintre cele mai complexe. In realitate, daca mai multi ar reusi sa pastreze un client 2-3 ani, si ar oferi altceva decat PPC, s-ar prinde ca multe dintre recomandari sunt nerelevante.

Imi pare rau ca nu mi-am facut timp sa scriu mai devreme, dar inca este timp pentru cateva ajustari si gandit ceva pentru la anu.

Continue reading

De ce am pierdut 10 milioane de euro si am concediat 250 de oameni

Era o zi de luni cand am aterizat in top managementul unei companii cu 750 de angajati si o cifra de afaceri de peste 43 milioane de euro in anul precedent. Misiunea noii conduceri era un plan concret pentru urmatorii 4 ani. La vremea respectiva compania producea 2 categorii de produse destinate pietii de IT si erau zvonuri ca o a treia categorie, mult mai performanta, este gata sa intre in piata.

Obiectivul

Cu datele financiare pe masa si cu ceva studii de piata, decidem misiunea companiei si ne stabilim obiectivele pe termen lung. Din exces de zel, obiectivele noastre au fost o dublare a cifrei de afaceri pana la finalul anului 4 si un profit net de vreo 2 ori mai mare decat in anul anterior preluarii conducerii.

Uitandu-ma in urma, mi se pare o gluma acest obiectiv de cifra de afaceri si oricat ar fi crescut piata, nu aveam cum sa ajungem la asemenea valoare. Poate era realizabil daca unul dintre cei 4 competitori ar fi disparut, dar asta nu avea cum sa se intample. Din fericire pentru moralul echipei de conducere, nu a fost dorinta unuia dintre noi, toti cei 5 am votat acest lucru si am fost convinsi ca este realizabil.

Continue reading

Un specialist Facebook Ads in situatii limita

Un tip merge intr-un club si vede o tipa “cu potential”. Se indrepta catre ea si intra in vorba. Dupa “clasicele formalitati” de agatat trece la lucruri mai serioase si o bombardeaza cu intrebari de tipul:

  • Locuiesti in Bucuresti?
  • Ce varsta ai?
  • Imi spui si mie te rog ce interese ai?
  • Iti place sportul? Ce sport?
  • In general intri pe internet de pe mobile sau de pe PC/Laptop?

Tipei i se pare amuzant si intra in joc. Dupa ce-i raspunde la toate intrebarile, tipul o imbratiseaza si ii sopteste ceva la ureche. Eu sunt specialist Facebook Ads, sa intri maine pe Facebook ca te urmaresc cu o sala de fitness.

Continue reading