Posts in "Diverse"

Ultima fita in Afiliere: Spam content prin pagini de Facebook si monetizare cu 2Parale si Altex Afiliere

Cassellbigballsdance

Spamul este o problema la nivel global. Foarte multi bani se duc pe siteurile care nu fac decat spam content. Lupta cu ele nu trebuie sa o poarte doar motoarele de cautare. Ea trebuie sustinuta si de cei care baga banii in publicitate. Insa prea putini au timp sa analizeze si sa blocheze siteurile parazit care nu aduc rezultate (prin AdWords Network) sau te fura pe fata (prin afiliere).

Continue reading

Ecommerce 2014 in .ro: Evaziune si Combinatii

In .ro nu ai cum sa te plictisesti, constant specialistii si antreprenorii de carton fac cate ceva care trag piata in jos. Sunt cel putin 14-15 ani de cand se poate vorbi de industrie de online in Romania si in continuare parem la inceput. Ca industria este in urma cu cativa ani nu e o noutate, dar pe zi ce trece este tot mai slaba. In timp ce .com-ul cauta solutii de imbunatatire a experientei de cumparare in .ro totul se rezuma la combinatii si reduceri de pret.

Twerk-Fail

Evaziune si “combinatii”

Discutam acum cateva luni cu un client despre magazinele de fashion din Ro cu care concureaza. Imi dadea exemplu doi concurenti care au produse din magazinele din State care nu livreaza in Romania. Eu ii spuneam ca-i ilegal ce fac ca aduc produsele in tara fara a plati taxe vamale. Adaosul e consistent, dar si asa nu e profitabil sa le aduca din state legal. Pe langa asta pe unele branduri poti avea si probleme cu revanzarea ca se agita reprezentanta din Ro ca ei nu mai vand cat trebuie.

Continue reading

Ghidul Antreprenorului de Succes – Comunicarea in Online

Acum ceva timp scriam pe Twitter ca numarul antreprenorilor romani a depasit numarul business-urilor de succes.  Nu s-au schimbat prea mult de atunci, unii chiar au mers mai departe si au strategii complexe de comunicare prin care marcheaza succesul pe care-l au. Cum antreprenor nu sunt, m-am gandit sa explorez succesul altora si sa incerc sa invat ceva din asta. Nu sunt rau sa tin pentru mine si impartasesc cu tine cele mai bune metode de comunicare. Daca ai identificat si alte idei le poti posta in comentarii.

original

Pentru a fi usor de urmarit, le-am impartit in doua categorii principale.

Continue reading

Sunt adevarate studiile de piata in Romania?

Daedalus Millward Brown a efectuat un studiu despre traiul de viata din Europa. Ma uit la rezultatele lui si ma intreb daca ei verifica ce obtin sau studiile sunt facute de PR, fara colectare. Nu sunt specialist in statistica, dar pot sa interpretez si sa corelez rezultatele. Este usor sa-ti dai seama cand ce ai obtinut nu e logic. In astfel de situatii ori abandonezi topicul, ori refaci chestionarul incat sa aiba sens si sa poti exclude anomaliile. In felul acesta nu te mai contrazici de la un grafic la altul.

smash your face

De companie am tot inceput sa aud de cand publica studii despre online.  Cand vine vorba de online, inteleg ca nici Daedalus Millward Brown si nici Gfk nu au vreo treaba cu piata din Romania. Cu mici exceptii, toate rezultatele obtinute de ei au fost amuzante. Cred ca marea problema o constituie esantionul. Pe online cel putin, ambele companii aveau esantioane foarte mici ca sa fie relevante. Cand intrebi 100 oameni la telefon o tona de intrebari, nu te astepta sa obtii chiar situatia reala.

Continue reading

Si copiatul are o limita. Web Performance-ul face diferenta.

Nu cred ca este specialist care sa nu spuna sau sa fi auzit ca emag a copiat cat a putut siteul Amazon. La urma urmei roata nu trebuie reinventata, insa diferenta de valoare o da analiza si testarea. Amazon face mii de teste pana implementeaza sau schimba ceva, la emag nu am vazut pic de testing sau urma de tooluri care sa faca asta. Modelul de implementare a ideilor pare sa fie unul bolnav de sindromul HiPPO.

La nivel de .com, acesta abordare e una aroganta si care poate ocupa primul loc in cele mai aberante abordari din web performance. Revenind la Amazon, acest magazin nu e un banal magazin cum il vad unii, in spate este o armata de oameni care fac cercetare si interpreteaza datele inainte de orice schimbare. Nu poti pur si simplu face adaugarea in cos la fel ca ei fara sa stii un minim de lucruri inainte si implementarea sa o faci pe masura.

In cautarea SSD-ului am adaugat, in joaca un produs in cos si nu mare mi-a fost mirarea sa vad schimbat sistemul de adaugare. Poate este de mai demult, nu stau pe site prea des ca sa observ detaliile. Pagina intermediara arata pe modelul Amazon, insa cross selling-ul emag arata profesionalismul echipei de performance.  E clar ca cine isi doreste un rooter sau un SSD, garantat vrea si un joc, niste hartie si detergent de case.

Continue reading

Interpretarea realista a traficului unui blog sau a unei publicatii online

Despre milioanele de unici pe care publicatiile online le au am scris cu alta ocazie.  Chiar si despre traficul blogurilor am mai scris, o data si inca o data. De curand mi-am dat seama ca nu am scris nimic despre interpretarea  realista a traficulului unui site (publicatie, blog etc) ce este actualizat in mod constant.

Cand ma refer la interpretarea realista a traficului, ma refer la acel volum de vizitatori ce acceseaza articolele publicate in saptamana sau luna curenta. Am pus tot timpul accent pe acest segment de trafic fiindca, mai ales in cazul blogurilor, acesta reprezinta cel mai bine activitatea traficului real. Continue reading