Posts in "Diverse"

Si copiatul are o limita. Web Performance-ul face diferenta.

Nu cred ca este specialist care sa nu spuna sau sa fi auzit ca emag a copiat cat a putut siteul Amazon. La urma urmei roata nu trebuie reinventata, insa diferenta de valoare o da analiza si testarea. Amazon face mii de teste pana implementeaza sau schimba ceva, la emag nu am vazut pic de testing sau urma de tooluri care sa faca asta. Modelul de implementare a ideilor pare sa fie unul bolnav de sindromul HiPPO.

La nivel de .com, acesta abordare e una aroganta si care poate ocupa primul loc in cele mai aberante abordari din web performance. Revenind la Amazon, acest magazin nu e un banal magazin cum il vad unii, in spate este o armata de oameni care fac cercetare si interpreteaza datele inainte de orice schimbare. Nu poti pur si simplu face adaugarea in cos la fel ca ei fara sa stii un minim de lucruri inainte si implementarea sa o faci pe masura.

In cautarea SSD-ului am adaugat, in joaca un produs in cos si nu mare mi-a fost mirarea sa vad schimbat sistemul de adaugare. Poate este de mai demult, nu stau pe site prea des ca sa observ detaliile. Pagina intermediara arata pe modelul Amazon, insa cross selling-ul emag arata profesionalismul echipei de performance.  E clar ca cine isi doreste un rooter sau un SSD, garantat vrea si un joc, niste hartie si detergent de case.

Continue reading

Interpretarea realista a traficului unui blog sau a unei publicatii online

Despre milioanele de unici pe care publicatiile online le au am scris cu alta ocazie.  Chiar si despre traficul blogurilor am mai scris, o data si inca o data. De curand mi-am dat seama ca nu am scris nimic despre interpretarea  realista a traficulului unui site (publicatie, blog etc) ce este actualizat in mod constant.

Cand ma refer la interpretarea realista a traficului, ma refer la acel volum de vizitatori ce acceseaza articolele publicate in saptamana sau luna curenta. Am pus tot timpul accent pe acest segment de trafic fiindca, mai ales in cazul blogurilor, acesta reprezinta cel mai bine activitatea traficului real. Continue reading

Cartea rosie de la Online Career Day V4.0

Ieri a avut loc a 4-a editie a conferintei Online Career Day, un eveniment ce se adreseaza studentilor ce isi doresc o cariera in online. De organizare s-a ocupat Andreea Marc (Felicitari, a iesit super!) de la Oameni din Online si cateva fete din Prime Iași . Alaturi de 8 colegi din OdO am discutat de activitatile din online si joburile ce depind de acest mediu.

Prezentarea mea a fost despre joburile ce depind de mediul online. La finalul prezentarii am oferit doua carti pe care eu le recomand celor care doresc o cariera in web copy sau web design. Pentru a nu le oferi pur si simplu, am facut un mic concurs. Cartea rosie era acordata celui/celei care reusea sa ma convinga ca poate sa scrie un text atractiv pentru promovarea unui produsul/serviciu la alegere, iar a doua carte, cea portocalie, celui/celei care  explica cat mai bine ce inseamna sau presupune web usability . Continue reading

Carti in limba engleza din UK, USA sau Romania?

Am facut zilele trecute o  recomandare de carti cu care e bine sa incepi daca nu stii mare lucru despre Social Media. Desi pentru mine Social Media se rezuma la analizele activitatii altora, in cercetarile mele am dat involuntar de carti cu reviewuri bune de la oameni de top. Cele doua carti recomandate au fost The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success si Facebook Marketing: An Hour a Day.

Si prima intrebarea: UK sau USA? Din experienta mea cu Amazon, am recomandat UK fiindca ajung mult mai repede. Daca scria pe site ca e pe stoc, in cel mult o saptamana coletul ajungea. Livrarea aleasa de mine a fost tot timpul standard, nu varianta rapida. Continue reading

In-Page Analytics – O “jucarie” noua in GA

Doar 20% din atentia utilizatorului este acorda subsolului unei pagini, scria Jakob Nielsen in luna martie 2010. Datele sunt obtinute utilizand eye traking-ul.

Plecand de la aceasta mentiune, dar raportandu-ne la clickurile din pagina, Google Analytics aduce un raport ce poate concura cu  CrazyEgg si ClickTale pe anumite segmente. Lipseste un heatmap, dar cum se contorizeaza doar actiunea pe linkuri, aceasta nu ar fi prea relevant. Sunt in schimb oferite cateva posibilitati de filtrare foarte inteligente, ramane la latitudinea ta cum interpretezi rezultatele :).

Raportul e in varianta beta si la mine in Analytics a aparut de astazi. E disponibil in Sectiunea Content / In-Page Analytics.

Am revenit!

Dupa o pauza de un an si aproape 4 luni am revenit cu blogul personal. Fiindca ceea ce mi-am propus e diferit de blogul generalist, scris in trecut, am renuntat de tot la bogdan-pantoc.com si voi scrie doar pe pantoc.ro. Pe vechiul blog inca mai sunt discutii deschise si pe moment nu-l voi redirectiona spre aceasta, poate in viitor.

Subiectele abordate de acum incolo vor fi mai tehnice, orientate spre interesele si specialitatile mele. Voi incerca sa fiu practic pentru ca ceea ce scriu sa ajute intr-o oarecare masura. In principal voi scrie despre analiza web a traficului unui site si voi aduce constant completari la e-book-ul publicat de curand.