Ghidul Antreprenorului de Succes – Comunicarea in Online

Acum ceva timp scriam pe Twitter ca numarul antreprenorilor romani a depasit numarul business-urilor de succes.  Nu s-au schimbat prea mult de atunci, unii chiar au mers mai departe si au strategii complexe de comunicare prin care marcheaza succesul pe care-l au. Cum antreprenor nu sunt, m-am gandit sa explorez succesul altora si sa incerc sa invat ceva din asta. Nu sunt rau sa tin pentru mine si impartasesc cu tine cele mai bune metode de comunicare. Daca ai identificat si alte idei le poti posta in comentarii.

original

Pentru a fi usor de urmarit, le-am impartit in doua categorii principale.

Continue reading

Sunt adevarate studiile de piata in Romania?

Daedalus Millward Brown a efectuat un studiu despre traiul de viata din Europa. Ma uit la rezultatele lui si ma intreb daca ei verifica ce obtin sau studiile sunt facute de PR, fara colectare. Nu sunt specialist in statistica, dar pot sa interpretez si sa corelez rezultatele. Este usor sa-ti dai seama cand ce ai obtinut nu e logic. In astfel de situatii ori abandonezi topicul, ori refaci chestionarul incat sa aiba sens si sa poti exclude anomaliile. In felul acesta nu te mai contrazici de la un grafic la altul.

smash your face

De companie am tot inceput sa aud de cand publica studii despre online.  Cand vine vorba de online, inteleg ca nici Daedalus Millward Brown si nici Gfk nu au vreo treaba cu piata din Romania. Cu mici exceptii, toate rezultatele obtinute de ei au fost amuzante. Cred ca marea problema o constituie esantionul. Pe online cel putin, ambele companii aveau esantioane foarte mici ca sa fie relevante. Cand intrebi 100 oameni la telefon o tona de intrebari, nu te astepta sa obtii chiar situatia reala.

Continue reading

Si copiatul are o limita. Web Performance-ul face diferenta.

Nu cred ca este specialist care sa nu spuna sau sa fi auzit ca emag a copiat cat a putut siteul Amazon. La urma urmei roata nu trebuie reinventata, insa diferenta de valoare o da analiza si testarea. Amazon face mii de teste pana implementeaza sau schimba ceva, la emag nu am vazut pic de testing sau urma de tooluri care sa faca asta. Modelul de implementare a ideilor pare sa fie unul bolnav de sindromul HiPPO.

La nivel de .com, acesta abordare e una aroganta si care poate ocupa primul loc in cele mai aberante abordari din web performance. Revenind la Amazon, acest magazin nu e un banal magazin cum il vad unii, in spate este o armata de oameni care fac cercetare si interpreteaza datele inainte de orice schimbare. Nu poti pur si simplu face adaugarea in cos la fel ca ei fara sa stii un minim de lucruri inainte si implementarea sa o faci pe masura.

In cautarea SSD-ului am adaugat, in joaca un produs in cos si nu mare mi-a fost mirarea sa vad schimbat sistemul de adaugare. Poate este de mai demult, nu stau pe site prea des ca sa observ detaliile. Pagina intermediara arata pe modelul Amazon, insa cross selling-ul emag arata profesionalismul echipei de performance.  E clar ca cine isi doreste un rooter sau un SSD, garantat vrea si un joc, niste hartie si detergent de case.

Continue reading

Cartea rosie de la Online Career Day V4.0

Ieri a avut loc a 4-a editie a conferintei Online Career Day, un eveniment ce se adreseaza studentilor ce isi doresc o cariera in online. De organizare s-a ocupat Andreea Marc (Felicitari, a iesit super!) de la Oameni din Online si cateva fete din Prime Iași . Alaturi de 8 colegi din OdO am discutat de activitatile din online si joburile ce depind de acest mediu.

Prezentarea mea a fost despre joburile ce depind de mediul online. La finalul prezentarii am oferit doua carti pe care eu le recomand celor care doresc o cariera in web copy sau web design. Pentru a nu le oferi pur si simplu, am facut un mic concurs. Cartea rosie era acordata celui/celei care reusea sa ma convinga ca poate sa scrie un text atractiv pentru promovarea unui produsul/serviciu la alegere, iar a doua carte, cea portocalie, celui/celei care  explica cat mai bine ce inseamna sau presupune web usability . Continue reading