Interpretarea realista a traficului unui blog sau a unei publicatii online

Despre milioanele de unici pe care publicatiile online le au am scris cu alta ocazie.  Chiar si despre traficul blogurilor am mai scris, o data si inca o data. De curand mi-am dat seama ca nu am scris nimic despre interpretarea  realista a traficulului unui site (publicatie, blog etc) ce este actualizat in mod constant.

Cand ma refer la interpretarea realista a traficului, ma refer la acel volum de vizitatori ce acceseaza articolele publicate in saptamana sau luna curenta. Am pus tot timpul accent pe acest segment de trafic fiindca, mai ales in cazul blogurilor, acesta reprezinta cel mai bine activitatea traficului real. Continue reading

In-Page Analytics – O “jucarie” noua in GA

Doar 20% din atentia utilizatorului este acorda subsolului unei pagini, scria Jakob Nielsen in luna martie 2010. Datele sunt obtinute utilizand eye traking-ul.

Plecand de la aceasta mentiune, dar raportandu-ne la clickurile din pagina, Google Analytics aduce un raport ce poate concura cu  CrazyEgg si ClickTale pe anumite segmente. Lipseste un heatmap, dar cum se contorizeaza doar actiunea pe linkuri, aceasta nu ar fi prea relevant. Sunt in schimb oferite cateva posibilitati de filtrare foarte inteligente, ramane la latitudinea ta cum interpretezi rezultatele :).

Raportul e in varianta beta si la mine in Analytics a aparut de astazi. E disponibil in Sectiunea Content / In-Page Analytics.