Posts in "Opinii"

Postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor

Sună a clișeu de influencer, dar chiar am fost întrebat de multe ori în ultimii ani ce părere am despre întreținerea canalelor de social media și mai ales, cât de des recomand a se publica. Totul derivând de la “nesimțitul de Facebook” care nu mai oferă expunere organică/gratuită… de parcă ar fi ONG.

Răspunsul meu e și cel care a dat titlul articolului, postarea în social media este inutilă pentru majoritatea companiilor. Nu am recomandat și nu îți recomand să iei de bună această observație fără o analiză. În cazul discuțiilor mele, de câteva ori în urma analizei s-a ajuns la concluzia că se justifică publicarea frecventă pe Facebook/Instagram.

Continue reading

A/B testingul a murit, AI-ul a învins!

De curând, Google a anunțat că va închide Optimize din luna septembrie. Ceva din el va fi mutat sub Google Analytics 4. Că are sau nu sens această mutare e mai puțin important, dar ce înțeleg eu de aici e că zona asta de testare nu prea își mai are sensul în digital la scară largă și așa cum eram obișnuiți.

Probabil și folosirea instrumentului a contat în decizia de închidere. În piață mai sunt ceva furnizori de astfel de tooluri, dar real e o zona care a trecut în umbră o dată cu personalizarea bazată pe AI, care e tot mai facil de implementat.

Continue reading

ChatGPT e noul Clubhouse

Doar 7 ani și 2 miliarde de dolari au fost necesari pentru a face un tool care știe să răspundă smart cu bucăți de text întâlnite în materialele web procesate. Da, despre ChatGPT este vorba. Colectarea pe versiunea pe care ne jucăm acum s-a încheiat la final de 2021 (sau pe acolo). Lansarea efectivă a versiunii a fost în 30 noiembrie 2022.

Deci, tot procesul acesta de “înțelegere finală” înainte de examen a durat doar 11 luni. Proabil ar fi durat mai puțin dacă nu se certau cu kenienii plătiți cu câțiva dolari să facă “antrenamentul”.

Continue reading