Noumax vs. iStyle

Involuntar am inceput o serie de articole “nu doar pretul este cel mai important“, iar pe aceeasi tema am gasit in draft un articol inceput in august. In rolurile principale sunt tot doua magazine online importante pe domeniul lor.

Nu credeam ca in anul 2013 mai exista vreun magazin online care sa nu acorde o maxima atentie solicitarilor de informatii cu potential de comanda. Toate pana la o solicitare de informatii adresata celor de la iStyle.

Emailul catre iStyle a fost trimis pe 7 august, ora 10:48 PM. In orice situatie normala, un raspuns  ar fi trebuit sa vina in prima parte a zilei de 8 august. Chiar daca venea pana la finalul zilei eram multumit si cumparam de la ei. Emailul trimis este mai jos, eu cred ca era destul de clar si convingator ca vreau sa cumpar.

is

Discutam cu Cristian de iStyle si mi-a recomandam sa incerc la noumax. Asa ca pe 9 August, ora 12:27 AM, acelasi email ajunge si la noumax. Am ramas placut impresiont cand la ora 8:50 AM, aceeasi zi, am primit raspuns. Programul lor incepe la ora 9, ca idee. In jumatatea de ora aveam deja si proforma si confirmarea de comanda efectuata.

Partea amuzanta a fost ca, la cateva minute dupa ce am confirmat plata, s-au trezit si cei de la iSTYLE sa-mi raspunda. Le-am multumit si le-am urat succes pe viitor, ritmul lor lasa loc mult concurentilor si asta este doar de bine. Regula cu raspuns in 24 de ore sa zicem ca nu a fost incalcata, dar cand vinzi produse premium si mai ales cand vinzi intr-o piata cu multi concurenti, nu te gandesti decat la raspuns in 1-2 ore maxim.

Parerea mea despre CSR in Romania

La invitatia lui Dragos Dehelean am sa dau si eu o “mana de ajutor” la Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2010 . Trebuie sa mentionez de la inceput ca tot ce voi scrie e bazat pe ce imi amintesc eu ca a fost CSR in 2010 si a reusit sa imi capteze atentia.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?

Trebuie sa recunosc ca am stat ceva timp sa ma gandesc la companii si campanii ce le-au sustinut. In afara de Tara lui Andrei si Let’s Do It, Romania! eu nu-mi amintesc nici o alta campanie ce sa ma fi atras sa o urmaresc.  La Tara lui Andrei cred ca s-a implicat Petrom si foarte mult Realitate TV, dar la Let’s Do It, Romania! nu mi-a ramas vreo companie anume in minte.  Mi-au placut astea fiindca au atins doua probleme sensibile ale Romaniei, gunoaiele si poluarea/lipsa spatiilor verzi. Nu stiu in ce masura au reusit “sa atinga” societatea, dar eu sper ca unii din marea masa au invatat ceva din asta. Continue reading

Vand Kilometri – Mihai Barbu

Draga cititorului,

Pe scurt poveste a inceput asa: Mihai Bardu si-a propus prin 2007, daca am calculat eu bine, sa plece intr-o calatorie spre Mongolia. Calatoria nu avea sa fie una clasica de urcat in avion/masina, plecat, facut poze, intors . Tot drumul urma sa fie parcurs pe motocicleta. Costurile unui astfel de calatorii evident ca nu sunt mici, iar cand pregatirele erau aproape gata a ramas fara job. Totul cu aproximativ juma de an inainte plecarii, mai exact primavara lui 2009.

Dupa un brainstroming cu fratele Ion a aparut ideea de a vinde kilometri pentru a face rost de ultimii bani necesari. S-a luat lungimea drumului si s-a impartit in bucati a cate 500 de km, in total 43 de “parcele” au iesit. In schimbul sumei de 50 de euro cumparatorul urma sa primeasca: povestea acelor kilometri, fotografiile facute pe acea bucata de drum, o piatra culeasa de acolo si numele pe un abtibild lipit pe parbriz pe toata durata calatoriei. Parcelele au fost scoase la licitatie pe un forum de motociclism, iar in aproximativ 2 saptamani s-au dat toate. Continue reading