Cand cuvintele “Succes”, “Performanta”, “Rezultate”, “Conversie” nu spun nimic

E plina piata din .ro de prezentari/evenimente si articole scrise de specialisti care abuzeaza de termeni care contin printre altele succes, performanta, rezultate, conversie. S-au prins tot mai multi de ce si-a dat seama .com-ul acum vreo 5-6 ani, nimic nu se mai poate face fara analiza si rezultate masurabile. Din fericire pentru cine lucreaza in online marketing de prin 2005-2007 si a vrut sa tina pasul cu lucrurile normale, modul in care se fac lucrurile in .com si cum evolueaza ele zi de zi, e deja parte din rutina zilnica.

Navarro_1

Cunostinte putine, realizari pe masura

Specialistii de ocazie, nu au auzit inca de Pareto si Curba lui Gauss si cum pot fi ele folosite multi-dimensional. Acestea isi pierd inca timpul cu numaratul bomboanelor si alergatul dupa new business de periferie. Partea trista e ca vocabularul lor e plin de termeni frumosi luati din zbor fara vreo conexiune cu ceea ce livreaza. Este foarte simplu sa vorbesti la toate evenimentele posibile si sa scrii lucruri mari fara sa cunosti foarte bine termenii de baza.

Unii nu doar ca nu stapanesc termenii, dar tin sa arate asta si public. Rezultatul este delicios si amuzant in acelasi timp.

Dorinta de afirmare a multora si foamea marilor publisheri nu face decat sa creeze un circ similar cu cel din politica, unde nu conteaza ce faci, conteaza ce spui ca faci. Daca nu bifezi cel putin un eveniment pe luna, de preferabil doua sau trei, degeaba existi. Nu conteaza sa fii relevant si pregatit in ceea ce prezinti sau scrii, secretul sta in cele 4 cuvinte de mai sus.

Musai trebuie sa abuzezi de ele ca publicul le intelege, nu conteaza ca mergi la un eveniment de B2B si tu campanii de acest gen nu esti capabil sa faci. Nu conteaza ca esti esti un amator care schimba afisarea catorva rapoarte din Google Analytics, important e sa spui in presa ca te extinzi afara si visezi 100 000 de utilizatori.

Navarro_3

 

Certificati in luat bani

Cristian a scris un articol detaliat despre acest subiect, doar cateva lucruri mai sunt de adaugat la el. Nu e sanatos ca business si implicit pentru client cand:

  • ai mai multi oameni cu mapa (client service) decat oameni cu sapa (specialisti in PPC/Analytics/Conversie etc.)
  • lasi copii veniti ca interni sa administreze campanii de zeci de mii de euro si te lauzi cu asta
  • sa lasi un singur specialist junior sa se ocupe de campanii pe care le poate face doar un senior sau sa administreze mai multi clienti decat poate duce

In zona web performance ajung doar oamenii cu experienta multi-disciplinara si acumulata dupa 3-4 ani si nici decum dupa 2-3 certificari obtinute prin teste grila.

Navarro_6

 

Inconstienta sau Neprofesionalism

Nu e nimeni perfect, dar oare cum te simti ca business cand pe cautarea ta de brand in top 10 apare o acuzatie grava si culmea ca firma de SEO ar trebui sa poti scapa de asta in cateva miscari. Cum vorbesti despre rezultate in SEO cand tu nu poti rezolva o problema personala.

Cum te declari agentie specializata in web performance cand nu esti capabila de lucruri minime, ca sa nu mai zic de discutiile ce au urmat.

Cum oare poti sa faci campanii pentru branduri de top de genul Orange, Vodafone sau Cosmote si sa platesti pentru traficul care oricum il primesti gratis. Stiu deja scuzele ca-i ieftin si ajuta la ceva special, dar la nivelul acesta chiar nu ajuta decat sa dea bine per total ca AdWords-ul are o conversie fantastica. Mai toti specialistii de ocazie se lauda cu performanta intregului cont in care are si rezultatele “brand protect”.

Chiar nu e important sa fi lucrat pe domeniu ca sa poti tine o prezentare, orice banalitate este ok. Sunt oameni care tot anul alearga pe coclauri si, pe modelul Hrusca care vine doar de sarbatori in tara, fac un curs/training din cand in cand si inca sunt considerati importanti. Orice discutie avansata cu astfel de oameni e inutila si generala.

De final…

Navarro_7

Gif-urile spun povestea trista a unei parti din piata care se crede de top, dar nu face decat sa fie pe langa. Oricum, Pareto se aplica si aici.

La cum au mers lucrurile in ultimii 2 ani, de cand tot vin constant proiecte ale specialistilor de ocazie, spre auditare, loc pentru cei care stiu ce fac, este cat lumea. Partea buna e ca tot mai multi clienti deja “s-au ars” si ori s-au apucat ei sa invete sa se descurce, ori au adus oameni buni la verificat si livrarea se apropie de normalitate.

 

Sursa imaginilor gif: Baycityball.com

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *