In weekend am plasat o comanda pe eMag. Am fost surprins ca are cost de livrare, desi cu ceva zile in urma pe acelasi produs nu imi aparusera cost. Selectez sa o livreze in showroom si la fel aparea cost. Ma grabeam si am zis ca o fi vreun test al lor, 15 lei nu era mare lucru.
O zi mai tarziu vad zarva mare si nemultumire ca vai trebuie platit 15 lei pentru ce nu trece de 1500lei. Bonus, nici in easyBox nu mai e gratuit la aceste comenzi sub prag.
Epoca transportului gratuit a intrat in moarte clinica
Pe scurt, treaba cu transportul gratuit s-a cam terminat cu aceasta miscare a eMag si de asta se va bucura intreaga industrie de ecommerce. Probabil in cativa ani nu va mai exista la nimeni ideea de transport gratuit si abia atunci am putea spune ca s-a maturizat piata.
Evident, pana la asta e nevoie sa moara plata ramburs. Dar tot eMag a facut ceva in acest sens si a introdus libertatea de a cumpara cu plata ramburs si a plati pentru aceasta nostalgie. In 3-5 ani se vor educa destui ca e sigur sa platesti cu cardul si va apune minunata plata la livrare.
Revenind la transport. Asa cum am vazut punctat la Andrei Radu si mai multi sustinem asta, transportul gratuit nu e vreun diferentiator. Ajunsesera sa-l aiba toti incat nici nu mai avea vreo valoare si mai genera si costuri. E un element de care te folosesti ca new business, dar pe termen lung nu e in avantajul tau ca magazin online.
Ce urmeaza? Abonamentele!
Platforma de promovare a produselor de la vendori in marketplace este deja in functiune in eMag. Nu e foarte smart si promoveaza produse nerelevante, dar e un inceput. Mai departe va urma ce exista in magazinele mari din pietele mature. Abonamentele pentru livrarea gratuita cu diverse optiuni. Cum are Asos serviciul Premier sau Amazon un serviciu (Prime) care are printre altele si avantaje la livrare.
Evident, abonamente in eMag si celelalte din grup (ex. Fashion Days). Prea curand nu cred ca vom avea de la alti jucatori un astfel de serviciu. eMag a introdus zilele astea garantia livrarii NextDay pentru Bucuresti. Abonamentele cu avantaje la transport (gratis, in 2 ore, next/same day etc.) sunt cele care vor urma in perioada urmatoare.
Ce sper eu…
…este urmatorul aspect. Sper ca industria de ecommerce nu va celebra aceasta crestere a pragului din eMag oferind ei transport gratuit pentru o perioada tot mai lunga si la praguri mici. Ar fi cea mai idioata decizie. Nu cred ca vor mai fi multe ocazii in care eMag va incerca sa traga tot ecommerceul dupa el.
Acum e sansa ca bugetul de marketing sa fie eliberat de costul “transportului gratuit”. Banii acestia se pot duce in ce conteaza in 2020, Business Intelligence (BI) si decizii smart, asta ca sa nu se ajunga la ce spuneam in 2016.
Buna ziua,
Fiecare seller de pe EMAG are posibilitatea de a incheia contracte cu firme de curierat. I se ofera 4 variante: DPD, Urgent, Fan Courier si Sameday. Emag-ul nu se implica in aceasta chestiune, contractul cu curierul fiind treaba ta (care, zic ei, nu are legatura cu EMAG).
Una dintre probleme intervine daca esti un magazin tanar care nu are vanzari si de aceea pretul ofertat de firmele de curierat este mare caci depinde de volumul de colete expediat pe luna.
Un alt aspect apare la comisionul EMAG care se percepe inclusiv din pretul transportului.
Practic, comisionul lor se ia din Valoarea marfurilor +Transport. Plus TVA la momenutl in care ti se emite factura de comision.
Si a 3a chestiune, fara legatura neaparata cu subiectul dvs dar care merita amintita este urmatoarea: desi eu am incheiat contractul cu firma de curierat, banii incasati de acestia in numele meu nu imi vine mie direct in cont, ci se duc la EMAG, care mi-i trimite ulterior (eu nu stiu cand pateste curierul rambursurile) – atunci cand decide EMAG, dupa ce s-au oprit comisionul.