Cine spameaza mai mult in internetul romanesc

Stiu ca e un titlu de tabloid, dar altu mai bun nu am gasit pentru ceea ce voi scrie.

Scriam intr-un articol trecut de grija pentru companiile ce se promoveaza in mediul online si modul cum publisherii aleg sa se dezvolte. Pentru a completa ce am scris acolo, am prelucrat putin datele din SATI si am obtinut un asa zis top al celor mai mari spameri : D . Evident ca nu toti spameaza voluntar si apar in google cu pagini pentru care chiar nu au continut relevant. In esenta e vorba de procentul vizitatorilor fideli despre care am mai scris eu acum ceva timp.

Top 10 general, de la SATI citire

Topul in functie de vizitatorii unici se poate accesa aici, iar un top 10 pe luna Aprilie 2011 ar fi urmatorul:

Un astfel de top e aproape nerelevant pentru un marketer ce stie ceva mai mult decat comparatii de cifre la nivel matematic. Pentru a face lucrurile mai interesante am creat trei indicatori de performanta pe baza acestor date. Toti ar putea arata gradul de fidelizare, dar cel mai important l-am considerat pe cel dat de raportul dintre vizite si clienti unici.

Raportul Vizite / Clienti unici ar trebui sa fie cat mai mare la siteurile de publish. Nu exista valori de referinta date de vreo autoritate, dar cu putina logica se pot face cateva calcule (*1). La cum arata topul de mai jos, hi5.com se pare ca e siteul ce cei mai multi fideli. La coltul opus ar fi Antena 1 si trilulilu.ro, siteuri cu medii nejustificat de mici. La forumul softpedia si tpu.ro nu vreau sa ma pronunt. Epoca unor astfel de siteuri a inceput sa apuna usor usor, deci de fidelizare e mai greu sa vorbesti.

click pe imagine pentru varianta mare

Topul categoriilor fierbinti

Pentru a nu compara mere cu pere, adica top 10 de mai sus, am extras doar categoriile fierbinti ce au generat dispute in ultima vreme.

click pe imagine pentru varianta mare

Sectiunea de sport, cea intens disputata, e cam stabila la fidelizare. Miscarea gps.ro cu importul de vizitatori se vede in fidelizare, doar ca nici sport.ro nu sunt straini de astfel de practici.

La stiri generale, a1.ro si ziare.com sunt destul de departe de cei care se dueleaza. gandul.info, strileprotv.ro si realitatea.net sunt cam acceasi treaba toate.

La business doar zf.ro trece de 3, in timp ce wall-street.ro nu arata ca ar fi de 6 ani pe piata. dailybusiness.ro e de departe siteul cu cei mai putini vizitatori fideli.

(*1) Cat sa fie valoarea raportului vizite/clienti unici?

Logica e simpla, orice persoana interesata de stirile dintr-un anumit domeniu acceseaza siteurile preferate aproape zilnic. Avand in vedere ca nu toti acceseaza internetul de acasa si nu toti se informeaza de pe internet in permanenta, o valoare buna e cea care trece de 10-12. Altfel spus, o valoare medie de vizite pe cap de vizitator cuprinsa intre 10 si 12 este una buna, iar aceasta ar arata ca procentul celor fideli e unul mare.

Aceasta valoare nu e valabila pentru forumuri sau siteurile de socializare. Pentru siteurile de video/audio sharing lucrurile sunt si mai complicate, dar din punctul meu de vedere, un astfel de site ar trebui sa se apropie si el de valoarea 10 pentru a fi un site bun.

Nota: Nu am considerat relevant sa combin datele din trafic.ro cu cele din SATI si pe alea sa fac calculele.

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *