Configurarea eronata a Retargeting.biz poate duce la diminuarea profitului

Imi amintesc in weekend ca ar fi cazul sa-mi comand o noua baterie externa de la Anker. E atat de bun acest brand incat chiar si pentru un calator activ ajunge sa reziste minim 3 ani. Prima oprire a fost eMag, acolo vad ca listeaza direct importatorul EastCom. Dupa ce o adaug in cos ma gandesc totusi sa o comand direct de la ei ca sa castige baietii mai mult… sry, eMag!

Nu mare mi-a fost mirarea sa vad ca pe site o au cu reducere de 20% vs pretul de lista si pe care il aveau si in eMag. Ma bucur de promotie si o adaug in cos. Mai adaug si un adaptor wireless si cam asta a fost tot. Aleg sa completez datele de firma si parasesc browserul ca sa fac copy/paste. La intoarcere, ce sa vezi! Pagina imi este blocata de un popup cum ca mi se da reducere de 5%.

Prost sa fii sa zici Nu, cumpar la pret intreg, ca doar asa se putea aparent inchide popup-ul cu care ma agresa Retargeting.biz. Deja stateam prea mine, ideea de a cumpara direct de la furnizor mi-a adus 25% discount in cateva minute.

Ce este gresit in configurarea Retargeting.biz?

Pe scurt… setupul! Am facut cateva scenarii incognito si la fel se comporta. Ba chiar m-am trezit ca trebuie sa aleg intre 5% cod de discount si 10% pentru prima comanda, daca optez sa ma inscriu la newsletter. Dar cel de 5% il bloca pe cel de 10%. Astfel de agresiuni sunt descurajante si iau din credibilitatea magazinului.

Retargeting.biz e un tool care arunca cu procente de profit in useri, deoarece un business asa trebuie sa vada aceste coduri oferite fara jena. Probabil toolul are multe configurari, ca imi e greu sa cred ca nu permite crearea unor scenarii in care traficul sa fie segmentat mai fin.

Ce se poate face mai bine

Sa ne intelegem, toolul iti ofera niste optiuni. Tine de cine-l configureaza cum maximizeaza comenzile. Cum Retargeting.biz incaseaza 3.5% din ce aduce ca revenue, este foarte important sa obtina comenzi pe care businessul nu le-ar avea fara aportul lui (sau acestea sa fie majoritare). Altfel doar se muta comenzile din alte canale in contul instrumentului, cum de altfel a fost si in situatia mea cand businessul a pierdut 8.5% din valoarea comenzii.

Am avut in trecut o configurare apropiata de asta pe un alt tool care dupa corectii logice a ajuns sa fie inutil si nu era decat enervant pentru useri. Nu zic ca la fel va fi si aici, insa sigur nu ajuta businessul un setup in care se arunca peste tot cu popup-uri cu reduceri. EastCom are o marja de profit buna, are loc de unde sa ofere 5% sau 10% pentru newsletter. Dar la ce gama de produse are se obtine greu fidelizarea si un LCV e greu de calculat pe bune.

In cazul acesta, scoaterea maximului din prima este foarte important. Cum articolul mi-l propun constructiv, mai jos cateva idei de unde se poate incepe o analiza a scenariilor de livrare a popup-urilor:

  • in primul rand trebuie setat sa nu mai amestece reducerile si sa le afiseze in acelasi timp
  • daca se justifica sau nu sa se activeze la produse deja reduse, eu nu o vad utila mai ales in situatii similare cu cele de la EastCom (stabilitate preturi, exclusivitate, marja etc)
  • la plasarea comenzii, daca userul incepe sa scrie datele sa nu mai apara vreo reducere, ca sansele sunt mici sa scrii o parte dintre datele comenzii si sa abandonezi
  • daca a adaugat produse in cos si vizita este una scurta, clar stie ce vrea si are sanse sa converteasca si fara reducere – situatia mea
  • daca userul a revenit si are produse in cos, atunci poate fi agatat cu o reducere
  • de altfel, pe cei reveniti as fi mai agresiv cu un astfel de tool
  • traficul direct trebuie analizat foarte fin si vazut daca are sens sau nu activarea popup-ului, cine ajunge din aceasta sursa putea afla de magazin din alte locuri (ex. marketplace eMag), deci e aproape ca si convins sa cumpere
  • userul din Google care ajunge in homepage are sanse mari sa stie magazinul, deci mari sanse sa converteasca si fara reducere extra
  • reducerea extra anuntata in afara cosului are sanse sa fie inutila si cine o va folosi oricum intentiona sa cumpere – nu intra in discutie abonarea la newsletter, aia are sens sa fie oriunde in afara sistemului de shopping
  • daca userul petrece cateva minute in site, o activare a popup-ului poate fi un catalizator sa cumpere
  • tine de tool, dar popup-ul sa se poata inchide si fara sa ia userul codul si daca tot opteaza sa vada codul sa-l si poata aplica intr-un click, ca nu mi s-a parut sa fie posibil

Toate de mai sus sunt scenarii si idei de analiza si configurare. In functie de obiectivele de business se pot aplica unele sau altele. Nu trebuie luate ca reguli, insa pentru mine cel putin ce am vazut la EastCom nu mi se pare un scenariu fericit si businessul are sanse mari sa dea procente din profit, fara sa obtina ceva in schimb.

Procentul de 8.5% (5 reducere + 3.5% la tool) poate sa nu para mult, dar in contextul in care prin tool ajung sa treaca 10-15% dintre comenzi incepi sa simti ca business, mai ales intr-o configurare in care muti comenzile dintr-un buzunar in altul.

Sursa foto: cagle.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *