Crocodil bolnav, caut veterinar in Romania

Nu, nu m-am apucat de scris anunturi umanitare, crocodilu’ de care vorbesc eu, trilulilu.ro se numeste. Pentru a nu strica traditia articolelor in serie, articolul de fata e continuarea celui publicat anterior.

In articolul anterior am trecut peste detaliile ce tin de trilulilu fiindca doream sa analizez ceva mai mult unele aspecte. Pentru cine nu stie, trilulilu.ro e cel mai vizitat site din Romania in luna aprilie. Nu au facut ei ceva genial de au crescut, hi5.com e de vina ca pierde teren in Romania. Nu despre cresteri de trafic am sa vorbesc, ca astea oricum nu sunt evidente si interesante.

Fidelizare si iar fidelizare

Pentru siteurile de consum (publish) am aproximat o valoare a raportului vizite/clienti. In cazul trilulilu nu prea are sens rationamentul facut de mine, de aceea am mers pe mana alexa.com pentru cateva cifre relevante. Comparatia cu youtube.com e echitabila doar la rapoarte, nu si la cifre de trafic. Nu o luati chiar de buna, e doar o informatie suplimentara ai are sens intr-o oarecare masura.

Pentru analiza evolutiei am prelucrat datele din SATI  pe ultimul an. Grafic la ce a iesit pentru raportul vizite/clienti unici este prezentat mai jos.

Dupa cum se vede, de la inceputul anului crocodilu’ pierde din fani luna de luna. Nu sunt diferente foarte mari de la o luna la alta, dar ar fi trebuit sa aprinda un bec cuiva. Pentru multi acest raport nu ar spune prea mult, de aceea suplimentar se verifica si celelalte doua importante: raportul afisari per vizita si raportul afisa per client.

Graficele nu arata bine nici astea, deci chiar exista o problema undeva.

Deci, de ce sufera crocodilu’ ?

Fara acces la alte date decat cele din SATI, analiza mea e destul de redusa. Nefiind un consumator de trilulilu, nu am aflat pana de curand de o schimbare majora in site. Schimbarea suna cam asa: “Ai atins limita de 5 ascultări de piese audio pe zi…” si dupa esti obligat sa te autentifici sau sa-ti creezi un cont. Nu e chiar limitare de 24 de ore, dar sigur e un mesaj puternic ce i-a impins pe consumatorii anonimi sa mearga in alta parte.

Din ce date am gasit, acesta “limita” a inceput sa apara la sfarsitul lunii decembrie. As vrea sa cred ca aceste scaderi ale activitatii in site sunt o coincidenta, dar tind sa cred ca nu-i asa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *