Cum omori un business cand lucrezi cu amatori in SEO

Zilele acestea un magazin mai vechi din piata isi schimba domeniul. Anul trecut au mai fost unii in aceeasi situatie. Ambele sunt direct sau indirect sub atenta consiliere a unei “firme mari” de SEO. Teoretic, mutarea unui site de pe un domeniu pe altul sau refacerea linkurilor o data cu redesignul nu trebuie sa fie o problema majora. Sunt putine lucruri de respectat. Acestea se pot face perfect doar sub coordonarea unui senior, altfel business-ul cade in cap.

Vazand prostiile de la magazinul ce-si schimba domeniul acum, mi-am amintit de o poveste mai veche cu aceleasi personaje cheie. Pe atunci aveau de coordonat redirectarea de URL-uri la trecerea de la o platforma custom la un Magento. Operatiunea era simpla, doar ca siteul era unul vechi si avea cateva zeci de mii de pagini. Nu s-a facut nici un plan pentru redirectionare si prin urmare MajesticSEO arata, la 4 luni de la mutare, ce este mai jos:

Lost Index

lost index

New Indexnew index

Frumos, nu?

Rezultatul pe traficul organic arata la fel de tragic. In luna mai siteul avea aproximativ 25% din traficul organic pe care-l avusese cu un an inainte. Eu am presupus ca doar cautarile de brand mai aduceau trafic.

trafic

PS:1 Nu am primit inca banii pentru articolul acesta, asa ca nu scriu despre cine-i vorba.

PS2: Calitatea mea a fost cea de consultant care trebuia sa vina cu solutii de crestere a vanzarilor care tot scadeau. “Nu stia nimeni” de ce siteul nu mai vinde ca inainte. Agentia de SEO inca era platita sa faca siteul “sa rupa”.

Later edit: Deoarece s-au inflamat mai multi pe Facebook, mentionez ca PS1 e o gluma amara pe care doar cei care stiu modul meu agresiv de scriere au inteles-o. Fiind un articol cu informatii confidentiale, nu as fi scris niciodata despre cine-i vorba in el. E o chestie de profesionalism ca datele sa ramana confidentiale.

1 Comment Cum omori un business cand lucrezi cu amatori in SEO

  1. Bucur

    Situatia in general suna cunoscut si pentru mine cand la firma vin unii clienti care si-au luat teapa de cateva sute sau mii de euro cu site-ul lor facand ”SEO” cu alte firme nu dau nume care realizeaza spam distrugand astfel site-ul respectiv. Am o gramada de exemple.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *