Dorim sa realizam un mic studiu, te rugam sa ne ajuti. Detalii in finalul articolului.
Dupa postul precedent in care comparam traficul din iunie 2009 cu cel din 2010, Krumel s-a oferit sa-mi furnizeze cateva serii de date. Cum o comparare cu ce publicasem eu nu a fost posibila datorita profilelor diferite ale siteurilor, a aparut ideea de a compara 4 magazine online.
Despre datele comparate
Magazine online din trei piete: Auto, IT&C, Hobby.
Traficul nu este unul influentat semnificativ de sezon, iar luna iunie este una aproape ca celelalte din an.
Vizitele sunt exprimate in procente si sunt o medie a orei respective.
Cateva concluzii
Intervalul 12:00-17:00 este in continuare cel mai intens.
Orele 13-14 sunt de top in ambele cazuri, posibil influentate si de faptul ca multi acceseaza internetul in pauzele de masa.
Update
Plecand de la ideea inceputa cu aceste magazine, ne-am gandit (eu si Krumel) sa realizam un mic studiu al intervalelor orare in care acceseaza vizitatorii romani siteurile. Ne intereseaza siteul doar ca domeniu in care se afla, nu vrem numele lui sau traficul pe care-l are. O singura conditie exista, traficul sa fie majoritar din Romania (>90%).
Ne-ar ajuta procentele pe intervale orare, iar pentru asta puteti folosi acest excel, astfel vi se vor genera si graficele. In el puneti vizitele din Analytics si restu se obtine de la sine. Seria de date o puteti obtine in doua moduri:
1. Din Analytics sectiunea Visitors/Visitor Trending/Visits. Sub calendar la Graph by alegeti Hour. Dupa care din partea de sus de la Export alegeti varianta CSV for Excel.
2. Pentru cine a mai lucrat cu Custom Reporting, o varianta rapida de a obtine aceasta distributie este acest raport creat de mine. Salvati, apoi aplicati pe siteul in cauza, alegeti 1 iunie 30 iunie si dati export in CSV for Excel.
Procentele sau excelul completat il puteti trimite pe adresa bogdan[@]pantoc.[ro]. Multumim!