Mai baieti, eu pe cine facturez?

In articolul anterior mentionam cateva aspecte, de bun simt as zice eu, asupra web performance-ului din Romania. Raspunsul nu a intarziat sa apara, insa a fost doar o miscare de imagine fara vreo explicatie/logica la ce atentionam eu si adaptata contextului si pietei din Romania. Limitele Google Analytics-ului le stim cam toti din zona web analytics-ului, nu e nevoie sa le aminteasca nimeni. Si tot cam toti stim ca un tool mai bun decat GA-ul costa de la cateva zeci de mii de euro/an in sus, la asta se adauga (la unele), mentenanta lunara de inca cateva mii. E usor sa vorbesti fara sa lucrezi pe tool-uri premium, e cam acelasi lucru cu a scrie despre masini, fara sa ai carnet.

In acest moment, doar cateva multinationale au tool-uri premium de web analytics in Romania. In Orange spre exemplu e ComScore, iar Vodafone si Bitdefender au ales SiteCatalyst. Acum ceva timp floarea onlineului romanesc, emag, testa ComScore-ul, dar intre timp au renuntat la el pe semne ca tot Google Analytics-ul free e mai bun. Daca nici emag-ul nu considera ca are nevoie de un tool premium, ce asteptari sa avem de la alte magazine care au profituri mai mici.

Utilizarea unei solutii premium e o decizie de business inainte de toate. Logica ar spune ca ai nevoie de minim 1M euro revenue, direct de pe urma tool-ului, pentru a investi 100k euro in el. Suna bine, insa pentru asta ai nevoie de specialisti sa faca analize si chiar sa aduca acel minim 1M.

Pe cine facturez?

Cum articolul anterior a avut efect, iar dovada stau cele doua screenuri de mai jos, ma simt obligat sa facturez pe cineva pentru fixurile de setup. Mai spuneam ceva si de microconversii, cum nu s-au facut ma gandesc ca putem extinde serviciile si platiti tot o data.

Intrebarea mea e, preferati sa-mi platiti 200 euro pentru acest fix sau platiti la urma tot? Nu mai scrieti un articol cu raspunsul, aveti datele mele de contact aici.

7 Comments Mai baieti, eu pe cine facturez?

  1. Ducu

    Din pacate cred ca sunt foarte putini in .ro care inteleg ce ai scris, nu m-as mira nici daca cei carora le transmiti mesajul nu inteleg mare lucru din articol.

    Dar in schimb imi place declaratia din articolul precedent. PR ftw!

  2. Gabi

    Tu si Krumel sunteti siguri ca ati inteles ce ziceam eu? Pentru ca eu nu cred.

    Ai multe greseli in ambele articole, dar are rost sa raspund? Nu ai inteles nici ce am scris atunci pe blog. Doar un indiciu: si tool-urile mentionate in articolul de azi sunt departe de a fi toate. Dar din nou, tu te uiti la tool-uri si stii totul…
    Te las sa te lauzi in continuare cu “consultanta” in implementarea unui tag de remarketing.

  3. Bogdan Pantoc

    In continuare vorbesti general fara sa punctezi ceva concret, eu nu vorbesc de tooluri, amintesc de doua din ele doar ca exemplu, la fel ai facut si tu. Din moment ce nu colectezi datele cu nimic, nu are sens sa vorbesti de prelucrarea lor si ce chestii inteligente poti face cu ele.

  4. Krumel

    Gabi, eu in articol asta nu vad obsesia ta legata de articolul pe care l-ai scris, ci restul articolului. Deci sigur nu ne intelegem.

    Banuiesc ca daca in articol era ceva despre tine il denumea Bogdan “Draga Gabi…”. Dar nu e vorba despre tine, cred ca referirea e facuta din alte motive, putin importante. Restul articolului cred ca e mai interesant decat referirea la articolul tau.

    Concluzia e ca n-am inteles ce ziceai tu (unde si cand ramane o enigma, inca – pe facebook sau pe blog?). Dar sigur nici tu n-ai inteles ce zice articolul asta. 🙂

    Si fara a incerca sa intru in niste conflicte inutile: daca tot ti-ai consumat timul raspunzand, n-ar fi fost mai constructiv sa spui ce aveai de spus? 0.o Altfel, cam inutil comentariul…

  5. Gabi

    Bogdan, se colecteaza! De-asta ziceam ca mai sunt si alte tool-uri decat cele pe care le-ai cautat. Cred ca te-am lamurit acum. Putem face polemica la infinit, dar ti-am raspuns ca ideea de la care ai plecat e gresita.

    Krumel, ma refeream la subiectul articolului de fata, nu la cel de pe blogul meu. Deci stai linistit, vorbeam de acelasi lucru 🙂

  6. Bogdan Pantoc

    E chiar amuzant, ce spui. A trebuit sa iti spun eu problema pe care nu o vedeai ca sa vii cu un raspuns.

    La primul articol nu am pus problema asa ca aveai pe site acel ComScore. Nici acesta nu era configurat si utilizat complet, bazandu-ma pe ce am gasiti la altii care-l folosesc, dar nu era in sfera mea de acoperire si nu avea rost sa vorbesc din auzite la modul general.

    Inainte de a scrie acest articol am rescanat toate scripturi externe si orice salvezi pe baza de cookies, nici in februarie si nici acum nu ai date salvate ce sa fie utile pentru un tool de tracking. Scaneaza si tu prin Fiddler incarcarile, vezi cookies salvati si dupa mai putem discuta. Nu contest salvarile de date, astea le faceti punctual pe chestii simple, insa sunt departe de a vorbi de tooluri premium de web analytics. Daca nu premium, cel putin mai bune decat poate Google Analytics-ul pe care-l vezi foarte limitat.

    Daca tot am ajuns la punctul acesta, nu vreau sa stiu numele acestui super tool, ci spune-mi prin ce metoda colecteaza datele?

Leave A Comment

Your email address will not be published.