Acum vreo 4 ani activitatea de baza in Facebook era sa aduni fani si cam atat. Specialistii de atunci in mare parte sunt si astazi, lor li s-au alaturat zidarii. Unii au cunostinte diverse si sunt buni profesionisti in ce faceau pana sa devina experti (ninja, guru) social media. In jurul lor s-a creat o comunitate “naturala” de fani care le-a dat impresia ca se pricep la social media.
Cei care acum 4-5 ani fugeau dupa like-uri au ajuns acum la maturitate. Multi dintre ei nu mai cred in minuni si au inceput sa se prinda ca succesul nu se masoara in likeuri. Succesul vine din analiza datelor si intelegerea comportamentelor, planificare pe termen lung, adaptare si multa multa atentie la schimbari (+1000 de alte lucruri). Zidarii insa iau din zbor ce au citit si vand asta ca “secretul succesului pe facebook”.
Si uite asa cavalerul de Cornu a ajuns peste noapte sa aiba solutia magica pentru lipsa de trafic din social media. Si prima implementare arata bine, obtine 65.000 afisari si cu siguranta a convins ca “se pricepe la facebook”. Video-ul nu este o noutate ca obtine reach mai bun, dar nu se leaga mai departe de un trafic consistent care sa ajunga in site. Dovada este tot in aceeasi postare unde linkul din descriere a obtinut doar 582 clickuri.
Postarea de linkuri in Facebook
Circula prin vara/toamna anului trecut vestea ca Facebook vrea sa scape de clickbait. Suna cam vag cum va face asta si oricum nu va explica clar ca altfel nu va scapa de mizeria din timeline. Prin unele articole am gasit mentiunea ca share-urile vor avea reach mai mare decat postarile cu link in postare. Zidarii inca nu au aflat asta si cred ca 99% din presa face scurtarea linkurilor si adaugarea lor in post.
Eu am facut cateva teste si share-ul obtine mai multe clickuri decat linkul din descriere ( in medie de doua ori mai multe). Probabil nu merge la toate asa, dar majoritatea publicatiilor mari din afara folosesc doar share-ul si la ce echipe de analiza au nu fac asta din comoditate.
De scurtarea de linkuri prin servicii publice nu mai zic nimic. Ramaneti asa ca altfel nu mai am acces la “succesul vostru”. Oricum nu v-ar ajuta sa legati datele de acolo de Facebook ca nu stiti la ce ar fi bun.
Zidarii si evenimentele organizate pe Facebook
Uitandu-ma la postarea de mai jos nu m-am putut gandi decat la ziua Izabellei. Unii iau prea in serios utilizarea Facebook-ului pentru diverse activitati. Facebook-ul nu e pentru organizarea de evenimente cu pretentii. Nici macar Izabella nu a luat in serios ca vor veni toti ca altfel inchiria un stadion. Daca un copil nu crede in evenimentele de pe Facebook, de ce ar crede expertii social media in asta? Dragilor, daca nu aveti bani de site sau formulare complexe de inscriere, exista Eventbrite sau chiar Google Forms pentru inscrieri, iar Facebook doar pentru promovare.
Sunt destule cifre publice referitoare “la cati vin” din cei care au dat “going”. Prin Romania am vazut cateva evenimente publice unde la going erau vreo 3000 si real au ajuns vreo 100.
Cine a scris ce este mai sus pretinde ca stie social media. Nu am timp de cercetat mai multe, asa ca i-am cenzurat numele pana la urmatoarea abatere.
PS: De omul care ne-a dat presedintele tarii utilizand Facebook nu scriu nimic. Strang bani sa-l angajez sa ma faca si pe mine presedinte peste vreo 5 ani.
Acum vreo 2 ani unii cereau bani celor care au ziceau că merg la petreceri organizate prin evenimente pe Facebook dar nu mergeau. Ar fi faină opțiunea asta, când bifezi că participi să îți ceară și datele cardului, te gândești de 2 ori înainte. 🙂
http://mariussescu.ro/le-poti-cere-bani-celor-care-nu-se-prezinta-la-un-eveniment-de-pe-facebook-unii-cred-ca-da/
Foarte tare faza cu ziarul :))
Nu e o idee rea sa existe o astfel de functie si sa incasezi spre exemplu 25% din taxa de participare sau in cazul alora gratis sa iei bani pe care ii vei returna. Doar ca asta intra intr-o zona foarte complicata si cu bataie de cap inutila pentru facebook.
Normal, dar am scăpa de spamul cu invitații la evenimente. 🙂