Imi face placere sa pun umarul la cresterea pietei din Ro si de aceea sfaturile ce consider ca le pot utiliza si altii, le scriu pe blog, nu le trimit business-urilor in cauza. Am scris in 2011 un articol cu recomandari pentru BCR si intamplator sau nu, campania urmatoare a avut alta abordare. In ultimele luni am tot recomandam colegilor de online (1) (2) cateva lucruri de bun simt pe situatii concrete. Unii au fost mai rasfatati si nu au acceptat usor recomandarile, dar in cele din urma au aplicat, altii doar au tacut.
Campanii
1.
In urma cu vreo cateva luni scriam pe twitter de cazul NewsMAN ce avea ad-uri cu title-uri total nepotrivite. Unul din ad-uri este mai jos.
Nu neg ca asa ceva nu poate avea succes pe partea de rezultate AdWords, insa din punct de vedere al strategiei de campanie e o lipsa de viziune. Desi platforma arata bine si la prima vedere e utila si completa, pentru cineva ce cunoaste solutia oferita de MailChimp aceasta abordare e o aroganta fara sens. Sper ca au renuntat la aceasta practica si se gandesc totusi la cresterea propriului brand nu iluzii pe branduri deja cunoscute.
2.
Zilele trecute am dat de o noua campanie a lor ce are un banner de genul:
Pe scurt:
- banner ok vizual, simplu si curat
- mesajul e si el simplu si usor de scanat/citit
- call to action-ul se confunda cu discountul si se cam anuleaza unul pe altul
- dar cu putin noroc, la a doua vizualizare o sa vedeti un cod de discount – eu cel putin nu l-am vazut din prima, altii deloc
- link spre homepage (!!!)
Probleme si recomandari
1. In momentul in care faci o campanie cu oferte si discount e recomandat sa trimiti intr-un landing page dedicat. Stiu, toti specialistii recomanda asta la evenimente, dar unii tot mai rar aplica ce recomanda.
2. Acel landing page sa fie unul cu tot ce trebuie incat vizitatorul sa fie convins sa se inscrie. Deci o varianta de genu nu e recomandata.
3. Sa presupunem ca am retinut codul si ajung in homepage, iar acum vreau sa folosesc codul sa primesc reducerea. Logic ar fi sa ma duc la inscriere si acolo sa pot pune codul sau oriunde sunt preturi si pot vedea ulterior pretul redus pe baza codului. Pagina de inscriere nu are asa ceva si nici dupa crearea unui cont nu am reusit sa pun pe undeva codul incat sa am discountul promis.
3. In general, codul de discount nu se comunica pe bannerere web, ci mai mult in zona de offline, deoarece pe banner dai click, nu ai grija retinerii unui cod. Sunt utilizate si in online, dar nu oriunde si sunt legate de obicei de persoane/companii independente de cele care vand serviciu/produsul.
4. Oricare ar fi utilizarea codurilor, se elimina literele ce pot fi confundate din cauza fontului. In unele fonturi literele urmatoarele I si l nu se pot diferentia usor, cum nu se poate diferentia nici litera o de cifra 0 (zero).
In rest, mult succes ca potential exista.
PS: Stergeti contul de test facut de mine, orice tool care se respecta are acesta functie in interfata.
“Stiu, toti specialistii recomanda asta la evenimente, dar unii tot mai rar aplica ce recomanda.” – cat am mai ras 😀
To do list bun, orientat spre experienta utilizatorului final, iarasi, sfaturi de bun simt, usor de pus in practica, dar care de cele mai multe ori se omit (din graba, lipsa de experienta??).
P.S.: acelasi tip de articol ca si pe Funnel. Oare unde ar trebui sa gasesc preponderent tematica aceasta mai mult: pe blogul personal sau pe cel al business-ului? 🙂
Stiu, graba asta…
Articolele acide cu nume si exemple raman pe blog, l-am murdarit deja si nu-l mai fac curat in veci :)). Pe Funnel in schimb o sa fie totul clean..sper 😀
Hai ca nu e ‘murdar’ (degeaba :P). Spor la cat mai multe articole de genu’ 😉