Ovidiu si AgentiaDeSeoCareFuraContinut, niste ciorditori

Acest articol a fost cenzurat si cei viztati nu se mai regasesc in articol deoarece au considerat ca este dreptul lor sa ma dea in judecata pentru defaimare. Cum in Ro furtul este normal, de ce sa nu apelezi la un proces pentru a-ti sustine dreptul de a nu se stie ca esti o agentie care fura. Pe Ovidiu oricum il gasiti la multe evenimente, isi continua evanghelizarea in SEO.

Serios, chiar am zis ca nu mai scriu astfel de articole. Dar nu am cum cu atatea agentii de digital marketing foarte agresive in a se face auzite. Ma bucur ca a prins content marketingul in Romania deoarece nu speram ca va veni acest moment dupa eforturile de acum 6-7 ani. Ce nu inteleg cei care fac acum content este ca ai nevoie sa expui si experienta ta in articole, nu doar sa aduni idei random si sa ti le insusesti. Sau ce, munca e pentru fraieri?

Cand este vorba de Google Analytics, ma activez foarte usor si observ situatiile atipice. Asa am vazut mai multe articole din presa scrise de Ovidiu, Ion, Vasile etc de la diverse agentii de SEO, pe scurt AgentiaDeSeoCareFuraContinut. Bine, autorii se intituleaza peste tot ca fiind “unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in optimizare SEO din Romania”. Scanand rapid unul dintre articole mi-a iesit in evidenta interfata foarte veche de Google Analytics.

Cautand imaginea in Google am dat si de articolul de unde a ciordit-o. In realitate, specialistul SEO nici macar nu s-a mai obosit sa adune idei random si sa le adapteze. A tradus articolul cu tot si l-a dat sub semnatura ca fiind recomandarile lui de specialist. Ce fel de specialist este nu prea am reusit sa deduc, dar clar nu unul care stie sa foloseasca Google Analytics din moment ce nu a stiut sa faca cateva capturi simple. Oare SEO o sti?

Deoarece nu am vrut sa trag o parere gresita despre aceste agentii, am zis sa intru pe blogurile lor sa vedem ce scriu acolo. Poate a fost o ratacire de moment cu acest articol si ei chiar nu sunt amatorii care nu stiu decat sa traduca. Am verificat articole despre trenduri deoarece aici e firesc sa aduni din mai multe surse si sa le mentionezi. Nu am asteptari de la nimeni din Ro sa faca predictii, de aceea ma asteptam sa vad ceva adunat si relevant pentru Ro. Dar de unde, multe dintre articole erau copiate si traduse integral din diverse bloguri din afara. Evident, fara vreo mentionare de sursa si fara input personal.

Am mai verificat cateva articole mai serioase si la fel sunt traduse si fara a se preciza autorul articolului original. Spre exemplu, un articol despre cea mai buna platforma de ecommerce pentru SEO era furat de la Ecommerce Platforms. Pe scurt, politica AgentiaDeSeoCareFuraContinut este de a face content marketing prin furt si cu asta dau dovada ca mare lucru nu stiu sa faca. Din moment ce nu stii sa legi cateva fraze cu idei proprii, cum poti sa te consideri un specialist in “optimizare SEO”.

Articolul se doreste un semnal de alarma pentru cei care sunt in cautarea unei agentii de SEO si au ceva dubii asupra unora cu marketing agresiv, dar cu tehnici mai putin corecte pentru serviciile oferite. Mare atentie sa nu cadeti si voi in plasa impostorilor mioritici. Iar orice asemenare cu persoane sau businessuri reale e rea vointa.

6 Comments Ovidiu si AgentiaDeSeoCareFuraContinut, niste ciorditori

  1. Andra

    Nu cunosc personajul in cauza si sincera sa fiu, nici domeniul nu e unul atractiv pentru mine, desi am cochetat cu el ani buni. Am ales insa sa parasesc lumea SEO si sa ma axez pe o alta nisa, in care hatereala nu e asa mare si in care lumea nu se mananca de MS-DOS pentru cateva sute de euro in plus. Long story short.. mi se pare ca articolul asta e o dovada de hatereala gratuita..ai depus mult prea mult efort pentru a demasca ce?! Ceea ce face toata lumea de pe acest mapamond? Informatiile se recicleaza continuu sub o forma sau alta, iar in cateva articole (inclusiv cel cu ecommerce), am vazut citata sursa. Nu inventeaza nimeni SEO-ul si nici nu ai cum sa spui acelasi lucru in 1000 de noi moduri :)) sa fim seriosi. Cred ca in secret esti fanul lui, dar nu vrei sa recunosti. :))

  2. Bogdan Pantoc

    Eu cred ca tu nu realizezi ce ai scris. Imi place sa cred ca nu este niciun specialist care e de acord cu furtul si-l incurajeaza. Sunt mii de articole in Ro care au la baza idei din .com, dar au un plus major cu info local. Articolele mentionate de mine in articol nu au nimic, doar traduceri si atat. Cel de la care am pornit are pana si poze luate cu copy/paste, zero input personal. Dovada a ce spun e si faptul ca si-a scos numele de pe el. In cel de ecommerce nu are legatura sursa cu ce e in pagina, dar asta observi doar daca esti in domeniu.

  3. Iulian Acatrinei

    Nu stiu ce l-a motivat/determinat pe Bogdan Pantoc sa scrie articolul si nici nu e important. Important este ce a rezultat: un articol scris bine si cu argumente de necombatut. Cat despre comentariul adaugat de “Andra”,ce mai ramane de scris? Sa sustii intr-o forma sau altul insusirea/furtul muncii altuia, indiferent de domeniu, este de neinteles. Iar ca reteta sa fie perfecta pentru o astfel de personalitate nu putea sa lipseasca din reteta pozarea in specialist integru. Si sa mai ai si fani 🙂

  4. Vlad

    Personal și profesional, susțin demersul tău prin publicarea articolului de mai sus: dacă nu îl publicai tu, îl publicam eu/noi sau oricare altul.

    Plină lumea de ”specialiști”, care mai de care cu ”moț” și care se așteaptă să primească o ”pleașcă” de bani doar pentru ”speciliatate” și cu cât mai puțină muncă… că a ajuns lumea să se mire ”de ce nu faceți și voi ca și [pune_nume]?”.

    @Andra: stai jos, ai 2, susținerea plagiatului nu ajută pe nimeni.

  5. Bogdan Marcel PAUNICA

    Sunt tare curios, ce incadrare juridica (legea si articolul) s-au folosit pentru incadrarea defaimarii, in chemarea in judecata la care faci referire?

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *