Intamplator, ultima postare a fost tot despre AdWords si consultanta gratuita. Se pare ca NewsMan sau prietenii lor, nu au inteles recomandarile si campania era la fel cand am interactionat ultima data cu ea. Pe aceeasi logica e si situatia campaniei WebDigital, o agentie PPC cu pretentii.
Bannerul
Evaluarea lui din punct de vedere al Value Proposition ar putea fi urmatoarea:
- Unique: 6
- Desirable: 8
- Specific: 7
- Succinct: 7
- Memorable: 6
Totalul de 34 din 50, indica un banner bun. Notele pot parea subiective, dar dupa cativa ani de lucru, poti evalua bine un mesaj/banner si sa-i acorzi un scor realist.
Spre deosebire de cel de la NewsMan, care ar fi de maxim 17-18, acesta este net superior din toate punctele de vedere.
Landing page-ul
Un banner bun, duce intr-o pagina buna si care continua promisiunea. E simplu, daca promiti bomboane gratis, trebuie sa continui mesajul in landing page si sa oferi detalii in ce conditii se ofera bomboanele.
In cazul webDigital, landing page-ul este urmatorul:
click pentru zoom
Si cu asta situatia se complica pentru vizitator, iar in mintea lui apar intrebari ca:
- Despre ce conversii era vorba in banner?
- Alte intrebari? nici una despre conversia din banner?
- Eu vreau conversii prin AdWords, de asta am dat click! Ce campanii? ce structurare?
- Inteleg ca sunteti specialisti, dar unde-i voucherul cadou de 500 lei? Cum aplic pentru el?
Cum e si normal, vizitatorul care cauta raspunsuri la intrebarile generate de banner si nu le gaseste, va inchide siteul.
Recomandari pentru landing page
1. Nu ai voie sa pretinzi ca oferi rezultate unui client si sa nu aliniezi mesajul din anunt cu cel din landing page. Nu tot timpul poti alinia perfect, dar o minima aliniere este necesara. Cel putin pe headline-ul principal trebuie sa ai continuare. Fara regasirea detaliilor despre cei 500lei cadou, campania e una inutila facuta doar pentru a lua click-uri si a avea o rata de click mare.
2. Structura unui landing page contine in cele mai multe situatii un formular la vedere, pozitionat in partea de sus a primului ecran. In cazul de fata, formularul apare doar la actiune pe butoanele pozitionate in partea de jos a primului ecran. Un formular vizibil in pagina poate creste conversia de zeci sau sute de ori.
3. Obligatoriu desenezi landing page-ul dupa traficul majoritar. Daca acesta are rezolutii de laptop, atunci asezarea in pagina e pe rezolutia optima pentru un laptop. In cazul de fata, screenul de sus e facut pentru o rezolutie optima de laptop. Din statistica mea facuta pe 300+ siteuri ce totalizeaza peste 1M unici duplicati, rezolutiile specifice pentru un laptop au intre 60 si 70% din trafic.
4. Intr-o pagina e de preferat sa fie un singur call to action clar, nu trei cum e in cazul de fata: descarca model de audit, vreau audit gratuit, solicita audit la 66e. Si intr-un final sa afli ca daca ai peste 1000e, e 350e.
5. Validarile de formulare sunt tot timpul delicate, de aceea pe campuri ce pot avea probleme de scriere recomand o libertatea mai mare. Spre exemplu, pe campul de telefon se solicita obligatoriu start cu 07, asta inseamna ca numerele de telefon fix nu sunt luate in calcul.
Concluzii si intrebari pentru meditatii
Sper totusi ca pentru cei peste 150 de clienti ai agentii nu se fac astfel de prostii. Sau se fac?
Privind partea realista, daca o agentie nu e capabila sa-si faca propria campanie, de ce i-as plati lui webDigital 350e sa-mi faca un audit?
PS: Filmul testului poate fi vizionat aici .
De unde stii ca se recomanda un singur CTA pe un landing page? Daca nu ai facut split testing paginii, nu poti decat presupune.
Recomadarile vin din partea mea si sunt doar pareri personale bazate pe experiente apropiate. Da, ideal e un testing pe asta, insa in contextul in care nu exista un minim de landing page, a vorbi de testing e deja o lume indepartata.
Insa, trebuie sa tii cont ca in Romania, pe astfel de nisa, nu ai un trafic suficient cat sa faci un testing si te bazezi doar pe experienta si situatii similare din alte domenii.