In Romania sunt mai multi specialisti in AdWords decat in UK

uk

Cand scriam articolul anterior despre AdWords m-am gandit sa vad ce mai fac agentiile de pe la noi. La o evaluare sumara cred ca piata de PPC din Romania a ajuns, in 2016, la vreo 100 milioane de euro*. Si asta dupa o evaluare modesta a sumelor pe care agentiile le mentioneaza ca le-au administrat in 2016. La asta se adauga agentiile mari de media care au, printre altele, si PPC.

Cu aceasta ocazia am vazut si insemnele noi ale partenerilor. Centura albastra pentru saraci si centura rosie pentru bogati. Bine, asa le-am citit eu ca ele sunt partener simplu si partener premium. Din una in alta ajung sa vad ce agentii sunt cu pagina vizibila in sistemul de listare a partenerilor.

Am tot dat scroll ceva timp pana sa ajung la capat. Cred ca se apropie de 100 numarul celor listati acolo. E adevarat ca nu sunt toti agentii, mai sunt si specialisti independenti. Asta confirma deja ce stiam. Goana dupa patalamale e in ADN-ul nostru. Vor mai trece multe generatii sa dispara dorinta aceasta de afisare a certificarilor care nu spun (aproape) nimic.

Pentru mine UK-ul a fost tot timpul o piata de referinta in materie de online. De curiozitate am vrut sa vad cati sunt listati in acel director de parteneri. Tot UK-ul sunt vreo 30. Pe semne ca ei nu se pricep asa de bine ca noi la AdWords. Cu siguranta sunt mai multi, dar probabil au ales sa nu isi listeze profilul in rezultate. Cum nici in Romania nu i-am vazut pe toti care o afiseaza pe site.

Pentru a avea totusi o imagine mai clara, am inceput sa caut agentii de PPC din Londra direct in Google. Am intrat pe agentiile gasite in primele 3 pagini + ads. Abordarea e complet diferita ca prezentare si focusul pe Partener e secundar spre deloc. Mai putin de jumatate din cele din top afiseaza badge-ul de Partener si nu am vazut nici o valoare despre bugetul administrat. Ce sa mai vorbim, niste saraci!

Tot despre UK, un top cu ceva date despre angajati, clienti si incasari. Majoritatea sunt de SEM, dar asta arata o alta perspectiva a modului in care se organizeaza o piata matura.

Estimarea e o gluma, dar nu departe de realitate daca se aduna toate sumele care apar pe siteurile agentiilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *