Romanilor le place sa se laude sau sa minta in sondaje, concluziile studiului solicitat de Google

Zilele trecute Public First, o companie de consultanta din UK, a publicat un studiu despre impactul pe care-l are Google in Romania. Studiul e unul clasic de calcul al impactului si se bazeaza pe modelare economica + sondaje. Chiar daca a fost solicitat de Google, se afirma ca nu au folosit date financiare furnizate de ei.

Studiul pe larg este aici. Despre impact pe scurt sunt calculate cateva aspecte si acestea au fost impinse in fata. Pe studiu nu pare ca s-au uitat jurnalistii in detaliu si au dat mai departe doar cifrele de la conferinta de presa. Despre aceasta cei de la ZF scriu ca a fost ca la cele sustinute de politicieni… fara intrebari de la audienta si doar s-a comunicat ce au vrut.

Am scanat studiul si pot sa zic ca e interesant ca abordare si concluzii. Cat sunt de reale si relevante, probabil la fel ca si alte studii calitative facute in Ro.

Am citit multe studii facute pe esantioane teoretic relevante, dar real total nerelevante cu ce vezi in piata. Cand vine vorba de discutii cu romanii cel mai bine e sa cresti foarte mult esantionul si sa fie cat mai diversificata aria de acoperire. La exit-poll-urile recentelor alegeri au fost niste date decente si cu valori reale nu departe de marja de eroare. Dar s-a obtinut asta pe un esantion de 20k persoane, din 400 de sectii.

Cand compari asa ceva cu datele din cateva sute de interviuri si extrapolezi pe intreaga populatie e cam de la sine inteles ca pot fi date nerelevante. Pe unele subiecte romanii raspund la intrebari ca si cum ar fi intrebati de ce li se pare lor ideal sa se intample, nu raspund despre ei.

Revenind la sondajul pentru Google. Esantionul a fost de 1000 de romani si 200 de lideri de companii. Extra, 25 de studii de caz in detaliu. Asta cu studiile de caz este mai jos si este partea savuroasa si reflecta perfect cum raspund romanii la sondaje.

Antreprenorii se gândesc să angajeze mai mulți oameni datorită noilor oportunități de afaceri descoperite cu ajutorul produselor Google.

eFlores.ro

Realitatea din teren – eFlores.ro este un business care in 2018 avea zero angajati si vreo 12k euro incasari.

După ce a început să folosească Google Ads și Analytics, cifra lui de afaceri a crescut cu aproximativ 40% de la an la an. Firma sa are deja 100 de angajați și atrage din ce în ce mai mulți cumpărători străini cu ajutorul Google Ads.

Maderomania.ro

Realitatea din teren – Maderomania.ro avea in 2018 doar 9 angajati, iar in 2018 a scazut cu vreo 10% in cifra de afaceri vs 2017.

Lansată în mai 2017 cu numai doi angajați, compania a reușit să ajungă la 10 angajați și peste 50.000 EUR venituri până la finalul anului.

Imoplus

Realitatea din teren – Imoplus avea 2 angajati la final de 2017, iar la final de 2018 avea doar 8. Venitul era cu cateva mii de euro mai mic, dar este mai putin relevant acest aspect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *