Și voi tot 5000 euro ora de actualizat bugetele PPC plătiți?

În urmă cu vreo câteva săptămâni am văzut pe LinkedIn o postare a unui tip din US referitoare la managementul de PPC. Nu-l urmăresc și îmi pare rău că nu am făcut o captură deoarece ar fi rezumat foarte bine ceea ce am scris în titlu și mai jos din ce-mi amintesc.

Așa din ce am reținut el a menționat câteva aspecte întâlnite în audituri. Cele importante erau rularea unei campaniei câteva luni fără update; buget de minim 120k dolari în această perioadă; campanie fără segmentări (Ad Groups). La asta aș adauga eu mod “smart” fără testare sau altfel spus, totul la liber și vede Ads-ul ce face.

Nu puncta și partea de fee, dar probabil nu era relevantă pentru US și în general nu are de ce să fie relevantă în piețele normale. Relevant este să ajuți și să crești businessul pentru care lucrezi, cât plătești pentru asta în servicii de agenție e o discuție amplă și cu multe variabile.

Când am văzut postarea m-am amuzat, asta pentru că întâlnisem situația descrisă în anumite forme în auditurile făcute în ultima perioadă și în cele câteva conturi în care am avut acces temporar pentru diverse evaluări. Radem glumim, dar în toată povestea asta business-urile au de pierdut cel mai mult.

Sună “exotic” și complex să vorbim de machine learning (ML) în ads, dar campaniile bazate pe ML fără partea de training (update, segmentare, testare etc + multe conversii), sunt niște campanii care consumă bugete și șanse să livreze concret ceva nu prea au după un anumit punct. Uneori livrează, dar fără training și testare clar se pierd oportunități și după ceva luni se pot bloca și acela va fi maximul, deși bugetele nu se consumă.

Nu e nimic nou pentru zona de learning și ML-ul are o regulă simplă, garbage in, garbage out (GIGO). Altfel spus, nu te aștepta să gândească roboții platformelor de Ads pentru tine și tu să nu faci nimic (ca business, ca agenție PPC). Am mai scris despre subiectul acesta așa din avion, nu reiau.

Și dacă te întrebi ce e cu acel 5000 euro din titlu pot doar să spun că acesta e o valoare minimă plătită de unele companii pentru a se actualiza bugete. E un număr estimat raportat la o perioadă de minim un an, dar real cred că e mult mai mare țînând cont de fee-ul (procentual) practicat în RO.

Companiile nu au plătit pentru asta, dar în final asta au primit. Că a fost cu intenție sau nu e mai puțin relevant, cert e că rezultatul final din ce am întâlnit a fost doar un update de buget și un ceva minor pe campanii. Asta în cazul fericit, am întâlnit campanii de shopping și/sau DSA cu bugete de 6 cifre unde doar bugetul se actualizasera într-un an.

Bine, companiile au plătit pentru management și optimizare, dar la final au primit doar update de buget că de restul s-a ocupat platforma de ads. Ocupat e mult spus, că ne lovim de ce spuneam mai sus cu GIGO.

Și, ați plătit mai mult de 5000 euro pentru updateul de bugete?

PS: Pentru 5k sunt necesare vreo 10-15 updateuri într-un an. Uneori mai sunt și discuțiile aferente, de asta durează mai mult. Efectiv un update se face în 10 secunde… dacă merge netul prost.

Sursa foto: onedio.co

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *