
Am tot vazut in ultimele saptamani articole despre Black Friday, in special din zona agentiilor de PPC. Ca agentie este firesc sa te agiti acum si sa oferi sfaturi dintre cele mai complexe. In realitate, daca mai multi ar reusi sa pastreze un client 2-3 ani, si ar oferi altceva decat PPC, s-ar prinde ca multe dintre recomandari sunt nerelevante.
Imi pare rau ca nu mi-am facut timp sa scriu mai devreme, dar inca este timp pentru cateva ajustari si gandit ceva pentru la anu.
1. Politica de pret trebuie sa fie suficient de smart cat sa iti aduca profit pe masura deranjului de a fi vizibil in aceasta zi. Pentru multi clasicul marim preturile ca sa le scadem este singura solutie de BF. Merge si asta, oricum romanii au un comportament de consum haotic si vor cumpara orice la pret redus. Dovada este si faptul ca magazinul nr. 1 al tarii se pregateste cu 3M produse, toate reduse!
2. Sa nu-ti treaca prin cap sa mergi pe minus sau sa te gandesti ca o sa amortizezi achizitia clientului la urmatoarele comenzi. Am avut clienti care au avut curiozitatea sa vada retentia unor astfel de consumatori si nu a dat bine. Ce spuneam mai sus, e cu profit acum sau niciodata.
3. Preturile cele mai mici le vei avea la acele produse de care vrei sa scapi. Nu te zgarci si iesi doar cu astfel de produse, dar tine-le ca si tractor de comunicare. Una este sa spui reduceri de pana la 70%, alta e sa spui 40%. Evident, ai nevoie de ceva volume ca sa sustii comunicarea.
4. Nu te arunca la a baga bani in ads ca sunt sanse mari sa-i consumi inutil. Am avut clienti care au vandut mai mult in aceste zile si fara sa aiba campanie marcata in site. Cine baga bani in zilele astea o face cu bugete de 6 cifre, iar prima sigur nu e 1. Cu astfel de bugete trebuie sa te bati si nu prea ai castig de cauza.
5. Daca chiar tii sa consumi niste bani, baga-i intr-un remarketing pe o lista cat mai fresh… adica pe ultima saptamana. Oamenii oricum stiu de tine, doar le dai un reminder sa te ia in calcul cand isi verifica contul de economii.
6. Daca esti un jucator mic sau in primul an… ghinion! Nu te arunca la multe artificii, stai cuminte in banca ta si eventual comunica ceva in Facebook pe cateva interese foarte fine. Ar trebui sa ai deja Google Search, acolo e loc sa editezi anunturile cu ceva relevant de BF.
7. Black Friday-ul se face atunci cand il anunta eMag. E aiurea sa depinzi de un colos, dar daca nu e in acelasi timp cu ei este cam degeaba. Poti face un afterparty daca tot mai ai produse la preturi reduse, dar daca vrei sa fii la masa bogatilor, pai mergi cand sunt ei acolo, nu dupa.
8. Asigura-te ca anunti pe toate canalele proprii cand intentionezi sa faci Black Friday-ul. Nu te grabi sa bagi bani in asta ca nu e ca si cum esti singurul care face BF si musai trebuie sa stie lumea de la tine in ce zi este. Cea mai mare prostie mi se pare “sa aduni audienta” inainte. O gluma mai buna nu am citit despre digital anul acesta. Dar asta probabil vine din vorba noastra populara cu ingrasarea porcului in ajun… cam asa si in online. BF la nivel de strategie se construieste cu un an inainte, nu cu 2-3 saptamani.
9. BF-ul de succes nu e despre marketing, e despre gama, notorietate, baza de clienti, servicii etc. Marketingul vine doar la final, cu un pic de sclipici si fundita roz.
10. Succes! Iar daca ceva nu va merge bine in ceea ce faci iti recomand articolul acesta, inca valabil si dupa doi ani.
—
PS: E totusi 2018, pana acum ar fi trebuit sa afli ca ai nevoie de un concept vizual, landing page dedicat, server sa tina jucariile unui astfel de eveniment, operationalul din spate etc.
—-
Poza luata de aici.