Mi-am amintit zilele trecute ca nu am scris finalul povestii Viespar si cum am ajuns sa-mi pierd vremea cu analiza lor. Partea amuzanta este ca am (re)aflat de ei datorita amatorismului unor prieteni mei vechi. Dupa articol m-am ales cu un comunicat de presa la care fondatorul a tinut sa-mi raspunda punctual la observatii si sa ma contrazica oferind ca explicatii informatii vechi sau nerelevante.
Traficul din Viespar in blogul meu a venit din cateva taskuri puse de cei de la Seomonitor in care cereau viesparilor sa spuna “Care este sentimentul articolului“. Cu ei sunt prieten vechi ca platesc bine sa-i promovez. Nici nu-mi vine sa rad de cel care a avut ideea sa intrebe niste santieristi ce sentiment le transmite un articol despre seo spam.
Oricum, Seo Monitor pot fi declarati campioni la metode de spam si iluzii in SEO. Uitandu-ma la cat de multe taskuri cu verificarea pozitiilor in Google sunt in Viespar e clar cam ce seo fac expertii si de unde pompeaza trafic organic in site sa impresioneze clientul.
Ce nu poate oferi Viespar.ro – acum si cu exemple
Partea de mai jos poate fi inteleasa mai bine dupa examinarea articolului initial si apoi a comunicatului de presa.
Nu te poate ajuta in SEO
CTR-ul ca factor de decizie in pozitia din Google este important. Doar ca nu poate fi manipulat pentru orice situatie si oricum, rezultatele vin instant si sunt foarte vizibile. Iar Rand Fishkin explica foarte clar acest lucru in studiul sau. In octombrie mi-am notat cateva taskuri din Viespar si unul dintre ele era pe cautarea “scaun auto copii” pentru siteul babyneeds.ro (aici taskul). Siteul atunci era pe pozitia 10 si acum este pe 7 si asta este cel mai probabil de la link buildingul din aceeasi perioada. O situatie similara este si la MagicLed.ro care isi doreau o pozitionare mai buna pe cautarea “bec led”. In octombrie erau pe 4, acum sunt pe 5.
Nu te poate ajuta in Reputation Management (ORM)
L-am ales pe cel cu “mugur frunzeti teapa” ca este cel mai amuzant. El isi dorea probabil sa scape de AutoSuggest-ul cu teapa si sa urce si un rezultat din CanCan, ambele au esuat.
In octombrie (2014)
In februarie (2015)
Nu te poate ajuta sa cresti relevant in Social Media
In opinia celor de la SEO Monitor, ca doar ei pot avea idei crete, banalul +1 din Google+ te ridica chiar deasupra barei de search. Daca e sa credem in teorii ale conspiratiilor, gluma cu +1 in seo a fost lansata de Google sa promoveze reteaua Google+. Referitor la asta, este un baiat la Google, Matt Cutts pe numele lui, care a zis in august 2013 ca “Google +1s Don’t Lead to Higher Ranking”. Si in ton cu subiectul asta s-ar traduce prin: “Voi nu ati mai citit nimic din 2012 de nu stiati ca este oficial ca nu ajuta +1 la crescut in rezultate?”
***
Cum articolul anterior a fost scris bazat pe experienta pot fi de acord ca in fata comunicatului sunt doar cuvinte contra cuvinte. De aceea a aparut si completarea cu exemple concrete. Cum in Viespar majoritatea taskurilor au ca obiectiv cele trei subiecte de mai sus, platforma nu e decat o mare teapa pentru companiile care nu stiu ce cumpara sau pentru ce seo dau banii.
In loc de incheiere am un pont pentru expertii social media. Pe Viespar se cumpara mai nou si fani in Facebook. Uitandu-ma la pret imi vine sa rad ca cineva plateste atat. De banii aia poti obtine like-uri facand Facebook Ads pe o audienta relevanta.